BiH | Željeznice - Railways

05 Nov 2015 16:15 #5124 by Fache
Poljska kompanija "EKK Wagon" ponudila teretne vagone "Željeznicama FBiH"

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić je juče u sjedištu Vlade Federacije BiH u Sarajevu održao sastanak s predstavnicima poljske kompanije "Europejskie Konsorcium Kolejowe Wagon" (EKK Wagon), koja već devedeset godina proizvodi šinska vozila i prodaje ih zemljama Europe, Afrike i Azije.

Na sastanku je direktor kompanije Bartosz Swierczek ministru Lasiću prezentirao ponudu teretnih vagona koji bi mogli zadovoljiti potrebe "Željeznica Federacije BiH" kao i mogućnosti financiranja ugovora o kupovini vagona preko međudržavnog kredita Vlade Poljske Republike.

- Vlada Federacije BiH će kroz aktivnosti Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, a vodeći se iskazanim potrebama JP "Željeznice Federacije BiH" i njihove procjene o nedostajućim mobilnim kapacitetima za teretni saobraćaj poduzeti dalje radnje i kontakte sa EKK Wagon. Važno je da imamo dobrog sugovornika jer željeznice su žila kucavica gospodarstva jedne države i ministarstvo na čijem sam čelu će podržati svaku aktivnost koja za cilj ima poboljšanje željezničkog prometa - rekao je ministar Lasić i zahvalio na posjeti i ponuđenoj saradnji.

Sastanku su prisustvovali i v.d. direktor JP "Željeznice FBiH" Enis Džafić i pomoćnik ministra za željeznički transport Ismet Demirović.

U slijedećim danima planirani su intenzivni kontakti kako bi se razmotrile mogućnosti za saradnju, saopćeno je iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

novovrijeme.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

28 Nov 2015 21:10 #5168 by Admir
Talgo vozovi još uvijek na sporednom kolosijeku



Prošlo je gotovo pet godina otkako su "talgo" vozovi isporučeni Željeznicama Federacije BiH, ali ove moderne putničke garniture nikada nisu stavljene u saobraćaj.

Tokom ovih godina mogla su se čuti razna mišljenja - da je njihova kupovina bila greška, da se ne mogu koristiti na bh. prugama, da Željeznice nemaju potrebne dozvole za međunarodni promet tih vozova, ali i mišljenja da postoje rješenja da oni budu u prometu i da služe svojoj svrsi.

Dosad su u nekoliko navrata probijani rokovi za početak njihove vožnje. Iskazan je i interes Turskih državnih željeznica za najam svih devet garnitura, ali su pregovori obustavljeni i vjerovatno neće biti nastavljeni.

Za nabavku devet "talgo" garnitura potpisan je kreditni ugovor s vladom Španije vrijedan 66,7 miliona eura.

Željeznice Federacije BiH su ranije navele da nisu u mogućnosti same finansirati troškove uvođenja "talgo" garnitura u saobraćaj i da je to moguće samo uz podršku Vlade FBiH i Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

"'Talgo' garaniture se nalaze 'parkirane' u depou Rajlovac i TS Sušica. Za puštanje "talgo" garnitura u promet koje su prvenstveno namijenjene međunarodnom saobraćaju potrebno je dobiti dozvole od nadležnih organa susjednih zemalja za kretanje po njihovim prugama. Od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske dobivena su rješenja o upotrebi za šest garnitura za promet na željezničkim prugama Republike Hrvatske koje su privremenog karaktera i ističu u decembru. Za dobijanje dozvola za promet na prugama Srbije i Mađarske pripremljena je i upućena dokumentacija, ali su oni uslovili izdavanje dozvola tek po dobijanju dozvola za Hrvatsku" - izjavio je Feni pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija Ismet Demirović.

Po njegovim riječima, za puštanje "talgo" garnitura u promet potrebno je plaćati održavanje po pređenom kilometru uz obavezu da vozovi u prvoj godini trebaju preći najmanje 375.608 km i da je cijena održavanja 2,6650 eura/km. Po tom modelu znači da bi troškovi održavanja u prvoj godini iznosili oko jedan milion eura.

Osim navedenih, kako je dodao Demirović, postoje i drugi troškovi koje će stvoriti "talgo" vozovi, kao što su troškovi osoblja, te je potrebno izvršiti sufinansiranje linija na kojim bi saobraćao "talgo" voz u skladu sa Zakonom o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja.

Demirović je naveo da su, uzimajući u obzir amortizaciju koja se obračunava na vijek trajanja koji je procijenjen na 25 godina, pokrenute inicijative za iznajmljivanje garnitura stranim operatorima da bi se počeo ostvarivati prihod od tog mobilnog kapaciteta.

"Također u vezi s "talgom", Ministarstvo vanjskih poslova nas je obavijestilo o održavanju sastanaka ambasadora BiH u Budimpešti i Madridu s predstavnicima Talgo kompanije kojima je namjera da s "talgo" vozovima počne saobraćati na transportnom koridoru 5-C. Španska diplomatija se dodatno angažovala na organizovanje sastanka s predstavnicima Mađarskih željeznica koji predlažu da vozovi saobraćaju noću na relaciji Budimpešta - Sarajevo, a po danu na relaciji Budimpešta – Pečuh" – kazao je Demirović.

Kako je dodao, održan je sastanak i predstavnika državnog transporta Mađarske s predstavnicima Hrvatskog ministarstva transporta na kome se razgovaralo o spomenutoj liniji koja prolazi kroz Osijek.

"Ministarstvo u saradnji sa svim relevantnim učesnicima koji mogu pridonijeti rješavanju problematike "talga" nastavlja daljnje aktivnosti radi ostvarivanja materijalne dobiti JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo po projektu "Talgo"" – naveo je Demirović.

(Fena)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

25 Feb 2016 09:02 #5314 by Admir
Brži protok informacija za putnike i efikasniji teretni saobraćaj u "Željeznicama RS" - Kompanija "TeleGroup" uskoro počinje radove vrijedne 15,6 mil EUR

Banjalučka kompanija "Telegroup" trebalo bi u martu da počne postavljanje telekomunikacione infrastrukture i signalizacije na željezničkoj pruzi od Banjaluke do Doboja. Ugovor vrijedan 15,6 mil EUR potpisan je između "Telegroup"-a i češkog AŽD-a, kao i između AŽD-a i "Željeznica RS".

- Ugovor između "TeleGroup"-a i AŽD-a obuhvata radove u vezi sa rekonstrukcijom šest staničnih objekata, izgradnju spojnog puta optičkim kablom na relaciji Banjaluka-Doboj, kao i isporuku signalizacionih i telekomunikacionih kablova i njihovu ugradnju – rekao je za "eKapiju" generalni direktor "TeleGroup"-a Banjaluka Dragan Zlokapa.

Glavni projekti i sva prateća dokumentacija predati su nadležnom ministarstvu i trenutno se čeka na izdavanje dozvole. U "TeleGroup"-u se nadaju da će dozvola biti završena do kraja februara, nakon čega slijedi uvođenje u posao, organizovanje gradilišta i početak radova.

- Pretpostavljam da će do početka građevinske sezone, dakle do polovine marta sve biti spremno za početak radova. Rok za izvođenje radova je 15 mjeseci, što znači da bi sve trebalo da bude završeno na proljeće 2017. godine – rekao je Zlokapa.

Na realizaciji projekta biće angažovane kompanije iz Češke, BiH, Srbije, Hrvatske i Slovenije. Više od 100 ljudi različitih struka - elektro, mašinskih, saobraćajnih i građevinskih inženjera, zatim inženjera geodezije i veliki broj tehničara i montera različitih struka gradiće telekomunikacionu infrastrukturu na pruzi Banjaluka-Doboj.

- Posao izgradnje i modernizacije telekomunikacione i saobraćajne infrastrukture je jedan od najznačajnijih strateških projekata na domaćem tržištu koji će "Željeznicama RS" omogućiti bolje i efikasnije poslovanje. Kako? Tako što će savremena komunikaciona infrastruktura omogućiti brži i veći protok podataka, zatim veću sigurnost i pouzdanost telekomunikacionih i signalno-sigurnosnih sistema kao i daljinsko upravljanje IT i komunikacionim resursima – ističe Zlokapa.

Krajnji cilj jeste, kako kaže naš sagovrnik, stvaranje moderne željeznice koja će, podizanjem kvaliteta redovnog i bezbjednog odvijanja putničkog saobraćaja sa savremenim sistemima za informisanje putnika, kao i povećanom interkonekcijom teretnog saobraćaja sa zemljama u regionu, korak po korak "Željeznice RS" približavati standardima željezničkog saobraćaja razvijenih zemalja.

- "TeleGroup" će ovim projektom, iako već ima značajne reference u vođenju i realizaciji kompleksnih infrastrukturnih projekata u regionu, steći dodatno iskustvo u upravljanju i realizaciji tehnološki i izvođački zahtjevnih projekata - kaže Zlokapa.

Direktor "TeleGroup"-" ističe da im je primarni cilj da kvalitetno i u roku realizuju ovaj projekat koji će im otvoriti vrata za druge slične projekte. Takođe, dodaje, da je rad sa jednom od tri najznačajnije kompanije u Evropi, koje se bave poslovima signalizacije na željeznicama kakva je AŽD, šansa za otvaranje novih projekata širom Evropske unije.

Još projekata "TeleGroup"-a u regionu

- Ove godine, naravno, planiramo još neke značajnije projekte ne samo u BiH, već i u Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj, Makedoniji i na Bliskom istoku, ali o detaljima ne bih pričao u ovom momentu. U toku su pregovori za nekoliko tehnološki značajnih projekata, za koje se nadam da će uskoro postati dobar primjer tehnoloških inovacija primjenjenih u ovom dijelu svijeta.

Zlokapa kaže da je kompaniji "TeleGroup" 2015. godina bila izuzetno uspješna sa ostvarenim prihodom od više od 27 mil EUR na nivou cijele grupacije, te da im je plan da u 2016. premaše ovaj prihod.

Osim finansijskih pokazatelja, za kompaniju je jako važno otvaranje novih tržišta i tržišnih segmenata.

- U tekućoj godini radićemo na plasmanu novih tehnoloških programa, a uveliko radimo na inoviranju ponude softverskih rješenja za poslovne korisnike svih veličina i djelatnosti, gdje će akcenat biti na softverima za analitiku. U narednih deset godina će se u B2B sektoru sve vrtiti oko podataka i njihovog transformisanja u vrijednosti što se naziva poslovnom inteligencijom. Šta to zapravo znači? Sa softverima za poslovnu inteligenciju, krajnji korisnik stiče uvid u svakodnevne poslovne aktivnosti, mjeri efekte poslovanja i dobija mogućnost da proaktivno donosi ispravne odluke za dalji razvoj svog poslovanja.

Direktor "TeleGroupa" dodaje da su i neizostavna "cloud" i IT security rješenja, kao da će i dalje nuditi sve atraktivnija IPTV i OTT rješenja za video servis provajdere.

ekapija.com

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

05 Mar 2016 10:19 #5343 by Fache
Vlada RS odobrila 25 mil KM za željeznički saobraćaj i infrastrukturu

Vlada Republike Srpske dala je saglasnost na Prijedlog ugovora o finansiranju željezničke infrastrukture u ovoj godini u vrijednosti od 17.113.094 KM.

Na sjednici u petak Vlada je dala saglasnost i na Prijedlog ugovora o sufinansiranju željezničkog saobraćaja od interesa za Republiku Srpsku za ovu godinu u iznosu od 7.886.906 KM.

Oba ugovora biće zaključena između Vlade Republike Srpske i "Željeznica Republike Srpske", saopšteno je iz Biroa Vlade za odnose s javnošću.

Budžetom za ovu godinu "Željeznicama Republike Srpske" odobrena su sredstva na ime subvencije u ukupnom iznosu od 25 mil KM, te se svake godine sa ovim javnim preduzećem potpisuju redovni godišnji ugovori o sufinansiranju željezničke infrastrukture i željezničkog saobraćaja.

capital.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

12 Apr 2016 08:46 #5393 by Fache
Uskoro dogovor o restrukturisanju željeznica u BiH

Šef Kancelarije Svjetske banke u BiH Tatiana Proskurjakova izjavila je da se u BiH još nije desila reforma preduzeća u državnom vlasništvu.

- U ovoj oblasti smo počeli sa analizom, jer niko u ovoj zemlji nije bio svjestan veličine tog problema, čak nije bilo ni tačnih podataka o broju preduzeća u državnom vlasništvu - rekla je Proskurjakova za današnje sarajevsko "Oslobođenje" i dodala da se sa vlastima u BiH sagledava veličina ovog problema i šta se može uraditi.

Ona je navela da se do kraja aprila očekuje dogovaranje konkretnog projekta restrukturisanja željeznica.

- Obavili smo konsultacije sa privrednicima iz privatnog sektora i oni su naveli tri ključne stvari koje ih sprečavaju da budu efikasni - rekla je Proskurjakova.

Prema njenim riječima, privrednici iz privatnog sektora stavili su zamjerke na zaostajanje regulative poslovnog ambijenta, te teško zapošljavanje zbog rigidnog zakona o radu.

- Važno je takođe smanjiti poresko opterećenje, ovdje je ono jako visoko i skoro je isti iznos koji se daje ljudima neto, na ruke, i iznos za socijalne doprinose - zaključila je Proskurjakova.

Strategija Svjetske banke u BiH, odnosno okvira za partnerstvo sa BiH za period 2016-2020. godine, ima za cilj smanjenje javnog sektora i povećanje njegove efikasnosti, te vraćanje ekonomije u ravnotežu.

biznis.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Maj 2016 10:46 #5444 by Fache
Podrška revitalizaciji Unske pruge

Sindikat Željeznica FBiH za svoju inicijativu dobio podršku krajiških zastupnika u parlamentima u BIH, a prethodno i lučkih uprava u Šibeniku, Splitu i Zadru, te kompanija "Cemex" i "Petrokemija" piše rtvusk.ba.

S ciljem revitalizacije Unske pruge i ponovne uspostave teretnog i putničkog saobraćaja, rukovodstvo bihaćke Podružnice Samostalnog sindikata izvršnog osoblja podrućja infrastrukture Željeznica Federacije BiH već nekoliko mjeseci vodi svojevrsnu kampanju da se ovaj nekad iznimno frekventan željeznički pravac konačno stavi u funkciju.

Sindikat je za svoju inicijativu dobio podršku krajiških zastupnika u parlamentima u BIH, a prethodno i lučkih uprava u Šibeniku, Splitu i Zadru, te kompanija "Cemex" i "Petrokemija", koje bi koristile usluge Željeznica FBIH.

Unska pruga već godinama čeka na svoju revitalizaciju i elektrifikaciju, neophodnu za uspostavu međunarodnog teretnog saobraćaja između BIH i RH, odnosno zemalja jugoistočne Europe kojom bi se roba transportovala do srednjedalmatinskih luka u Šibeniku, Zadru i Splitu,a za šta su još prije dvije godine lučke uprave, "Cemex" i "Petrokemija" na Okruglom stolu u Kninu izrazili interes za ovu vrstu prijevoza.

Nedavnim pismima Sindikatu koja su proslijeđena Parlamentu Federacije i Parlamentarnoj skupštini BIH, ali i relevantnim institucijama RH, da se dio Unske pruge pod upravom HŽ - infrastrukture otvori za saobraćaj, tu podršku su potvrdili.

rtvusk.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

12 Maj 2016 12:31 #5456 by Admir
NAKON ŠEST GODINA Talgo vozovi, ipak, na bh. prugama!



Garniture Talgo vozova koje su „Željeznice FBiH“ (ŽFBiH) kupile 2005. godine putem robnog kredita od vlade Španije i koje su koštale ovu državnu firmu 132 miliona KM (66,7 miliona eura) ipak će, prema svemu sudeći, saobraćati bh. prugama, i to prvi put od njihove isporuke 2010. godine, saznaje „Dnevni avaz“.

Talgo serviseri

Ovu informaciju potvrdio je za naš list Rifat Čabrić, izvršni direktor za poslove željezničkog operatora ŽFBiH. Iz ove firme ranije su kazali da nisu bile tačne tvrdnje da ove garniture vozova ne mogu saobraćati našim prugama, već da je to izvjesno, samo uz odgovarajući model finansiranja.

Čabrić nam je pojasnio da ova državna firma radi punom parom da već za dva mjeseca pusti Talgo vozove u saobraćaj, i to na željezničkim linijama Sarajevo - Zagreb, ali i Sarajevo - Banja Luka. Promotivna vožnja planirana je najprije na dionici Sarajevo - Zenica.

"Vrše se posljednje pripreme za puštanje u saobraćaj. Talgo serviseri već su u Sarajevu i obavljaju tehnički pregled vozova. Dobili smo i sve dozvole za saobraćanje u BiH i Hrvatskoj. Sa završetkom remonta južne pruge ovi vozovi bi vozili i na liniji Sarajevo - Ploče" – kaže nam Čabrić.

Prema njegovim riječima, u planu je puštanje u saobraćaj četiri Talgo garniture, dok bi ostalih pet bilo iznajmljeno „Željeznicama Turske“, s čijim se predstavnicima uveliko pregovora.

"Želja nam je da se bh. građani konačno voze u modernim vozovima, a ne u starim. „Željeznice FBiH“ će same, bez ičije pomoći finansirati puštanje vozova u promet, a kasnije očekujemo pomoć Vlade FBiH" - istakao je Čabrić.

Naši ljudi

Ustvrdio je da najviši trošak, kada su u pitanju ovi vozovi, predstavlja njihovo održavanje koje na godišnjem nivou samo za dvije garniture iznosi dva miliona maraka (milion eura).

"Održavanje radi firma Talgo iz Španije, dok se za tu vrstu posla ne usavrše naši ljudi. Ali, nama je važno da ovi vozovi konačno budu pušteni u saobraćaj, nakon toliko godina čekanja" - kaže Čabrić.

Imaju tuš-kabine, internet...

Od devet kupljenih garnitura, pet je dnevnih, a četiri noćne. Ovi moderni vozovi koji su u upotrebi širom Evrope moderno su opremljeni, a imaju i tuš-kabine, TV plazme, kao i pristup internetu.

-132 miliona KM koštali vozovi
- 9 modernih garnitura kupljeno
- 2005. godine dogovorena kupovina
- 2010. godine isporučeni ŽFBiH

avaz.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

26 Maj 2016 11:28 #5483 by Admir
Željeznice Federacije BiH spremne za preuzimanje prijevoza nafte: 25 miliona KM novih prihoda

Generalni direktor Željeznica Federacije BiH Enis Džafić potpisao je danas ugovor o Tehničko-poslovnoj saradnji sa direktorom preduzeća Operator-Terminali FBiH Džemalom Bašićem. Ovaj ugovor praktično znači da su Željeznice FBiH u potpunosti spremne da vrše prijevoz obaveznih državnih rezervi nafte koje bi se i trebale čuvati u državnim naftnim terminalima, a sada se čuvaju na privatnim terminalima, saopšteno je iz Željeznica FBiH.

Ovim će se na direktan način uticati na smanjenje opterećenosti cestovnog saobraćaja, i doprinijeti sigurnosti u saobraćaju, a što je istodobno i značajan finansijski poticaj za oba državna preduzeća.

Da bi se prevezao jedan milion tona nafte i naftnih derivata godišnje kolike su potrebe bh. tržišta, 91 kamion svakodnevo kruži saobraćajnicama BiH. Željeznice FBiH ovaj problem rješavanju sa dva voza dnevno. Obavezne rezerve Vlade Federacije BiH su 230.000 tona nafte koje su uskladištene na privatnim terminalima, za koje Vlada plaća zakup. Sva ova količina obaveznih rezervi Operator - Terminali Federacije BiH su spremni preuzeti a da ih Željeznice FBiH prevezu.

Vlada Federacije BiH je na svojoj 39. sjednici održanoj početkom februara ove godine donijela zaključak po kojem Vlada zadužuje nadležna ministarstva da poduzmu potrebne mjere da se naftni derivati pri uvozu voze željeznicom, da osiguraju adekvatnu kontrolu prodaje naftnih derivata i poduzmu mjere da se onemogući korištenje lož - ulja kao pogonskog goriva.

“Imamo 100 vagona-cisterni spremnih za prijevoz navedenih količina. Na ovaj način bi se stekli značajni finansijski prihodi neophodni za dalji razvoj Željeznica FBiH. Ukoliko bi se nafta i naftni derivati u cijelosti prevozili na ovaj način Željeznice FBiH bi imale dodatni prihod od oko 25 miliona KM godišnje, a efekti za državu bi bili višestruki. Država bi imala direktnu kontrolu nad procesima uvoza nafte i naftnih derivata, čime bi se umanjila mogućnost šverca. Naplata, carine i PDV-a bila bi urednija, što bi rezultiralo povećanjem prihoda po ovom osnovu. Bili bi osigurani kontrola kvaliteta tečnih goriva, zaštita životne sredine obzirom da Željeznice koriste čist energent za prijevoz. Osim toga, povećanjem obima prijevoza Željeznicom povećala bi se i potrošnja domaće struje. I, što je veoma važno, direktno bi se uticalo na rasterećenje drumskog saobraćaja i povećanje sigurnosti za sve učesnike u saobraćaju, što bi doprinijelo smanjenju broja nesreća, i očuvanju ionako dotrajale drumske infrastrukture”, izjavio je Džafić.

On je naglasio da je prirodna uloga Željeznica FBiH da one budu generator razvoja Bosne i Hercegovine.

“Imamo sve potrebne predispozicije da upravo kao lider u prijevozu roba presudno utičemo na cijene, rentabilnost i sigurnost saobraćaja”, kazao je Džafić.

Željeznice FBiH već voze 60.000 tona nafte i naftnih derivate godišnje za potrebe kompanije HOLDINA d.o.o. Također i domaća komapanija HIFA Group već je dovezla prve količine mazuta sa Željeznicama FBiH.

klix.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

13 Avg 2016 15:20 #5646 by Fache
Željeznice FBiH kupile Gredelj Revom iz Dobošnice za dva miliona maraka


Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine postale su vlasnik pokretne i nepokretne imovine privrednog društva Gredelj Revom Dobošnica, koju je Poreska uprava Federacije BiH kao zaplijenjenu imovinu ponudila u postupak prodaje 9. avgusta 2016. godine.

Kupovinom ove radionice za proizvodnju i popravku željezničkih vozila, Željeznice FBiH u potpunosti će ovladati održavanjem vlastitog voznog parka i postati jedina željeznica u regionu koja u segmentu održavanja lokomotiva i vagona ne ovisi o vanjskim remonterima.

"Željeznice FBiH imat će višestruku korist od ovog projekta jer se radi o dobro opremljenoj radionici-fabrici, sa izuzetno stručnim kadrovskim potencijalom. Iako u ugovoru nemamo tu obavezu, mi ćemo zaposliti dio najstručnijih i najsposobnijih kadrova i na taj način riješiti dugogodišnji problem radnika iz Dobošnice", izjavio je generalni direktor Željeznica FBiH Enis Džafić.

Kupovina ove radionice planirana je u okviru strategije modernizacije i izgradnje jačih i savremenijih Željeznica FBiH, gdje se ova kompanija, kao već etablirani lider u prevozu masovnih tereta, prirodno nameće i kao pokretač privrednog razvoja cijele bh. ekonomije i garant bržeg, kvalitetnijeg i ekološki prihvatljivijeg saobraćajnog sistema u cijeloj državi.

"Kao društveno odgovorno preduzeće i najveći infrastrukturni sistem u državi na koji je naslonjeno 70% naše privrede, Željeznice FBiH imaju obavezu sve svoje znanje, tehničko-tehnološke, kadrovske i druge kapacitete staviti u službu interesa građana i privrede, odnosno razvoja i jačanja države Bosne i Hercegovine. Naše investicije pažljivo su planirane i odgovor su na realne zahtjeve privrede i tržišta", dodao je Džafić.

Uključivanjem radionice Dobošnica u organizaciju ŽFBiH zaokružit će se kompletno održavanje teretnih vagona u sopstvenim kapacitetima uz radionice u Rajlovcu, Zenici i Čapljini. Na taj način ostvarit će se velike finasijske uštede i postići minimalni stepen imobilizacije u teretnom voznom parku.

Radionica Dobošnica posjeduje kapacitete za proizvodnju značajnijih dijelova vagona, kao i montažu kompletnih vagona, što bi se uz određena ulaganja moglo iskoristiti za uspostavljanje proizvodne linije teretnih vagona. Također, Željeznicama FBiH se pruža mogućnost da uz realno planiranje redovne opravke vlastitog voznog parka, pruža i usluge redovnog održavanja drugim vlasnicima teretnih vagona kao što su Alumiij Mostar, Elektroprivreda, Rudnici itd.

Za kupovinu Gredelj Revoma Željeznice FBiH izdvojile su blizu 2 miliona KM iz vlastitih sredstava.

klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

23 Sep 2016 09:46 #5743 by Fache
Talgo vozovi od ponedjeljka u redovnom saobraćaju



Željeznice FBiH će od ponedjeljka, 26. septembra 2016. godine, zvanično pustiti u željeznički putnički saobraćaj talgo garniture.

Nakon uspješno izvršenih priprema i obavljenih testnih vožnji, voz će, za sada, saobraćati po redu vožnje 714/715 na relaciji Sarajevo-Doboj.

"Našem novom savremenom putničkom vozu dali smo ime 'BH voz' i očekujemo verifikaciju. Zapravo, to i jeste njegova najvažnija funkcija – da povezuje cijelu Bosnu i Hercegovinu, brzo, sigurno i efikasno. U ime Uprave Željeznica FBiH zahvaljujem se svima koji su doprinijeli realizaciji ovog dugo očekivanog projekta - radnicima ŽFBiH, kolegama iz Željeznica RS-a kao i Regulatornom odboru Željeznica BiH", kazao je Enis Džafić, generalni direktor ŽFBiH.

"BH voz" će iz Sarajeva polaziti u 16:28 sati, a dolazak u Doboj bit će u 19:35 sati, dok je polazak voza iz Doboja u 03:49 sati, a dolazak u Sarajevo u 06:53 sati. Cijene karata će ostati iste, uvećane za cijenu rezervacije. Stanice na kojima će voz primati putnike su Sarajevo, Visoko, Kakanj, Zenica, Žepče, Zavidovići, Maglaj i Doboj.

Kapacitet "BH voza" je 237 sjedišta (200 sjedišta II razreda, 36 sjedišta I razreda i jedno sjedište za invalide). Riječ je o savremenim, brzim nagibnim vozovima koji putnicima pružaju izuzetan komfor, pristup internetu i ostale pogodnosti po uzoru na najsavremenije evropske vozove.

Planirano je da se trenutno usaglašena linija produži i do Banje Luke. Na ovoj relaciji bit će omogućeno i putnicima iz Tuzle koji putuju za Sarajevo i obratno, da imaju kvalitetnu konekciju u Doboju na "BH voz", čime bi se praktično i Tuzla uključila u ovaj projekat. Također, po završetku remonta tzv. "južne pruge", planirano je uvođenje "BH voza" i na relaciji Sarajevo-Mostar-Čapljina, a u ljetnom periodu i na relaciji Sarajevo-Ploče.

"U toku su pregovori sa Hrvatskim željeznicama da se 'BH voz' uvede i na međunarodnoj liniji Sarajevo-Zagreb i to stupanjem na snagu novog reda vožnje za 2016/2017. godinu u decembru ove godine, te i ponovno uspostavljanje željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo-Ploče. Osim navedenih projekata, u planu je i uspostava željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo-Bihać za što je potrebno elektrificirati još jedan dio pruge,a potreban iznos za ovu investiciju je 2,3 miliona KM. Željeznice FBiH su do sada bile kičma teretnog saobraćaja i razvoja privrede BiH, a uvođenjem 'BH voza' Željeznice FBiH žele postati i lider u putničkom saobraćaju. Konačnom provedbom ovog projekta, deblokirat ćemo željeznički putnički saobraćaj i kreirati ambijent za uspostavu i oživljavanje putničkog saobraćaja na cijelom domaćem, regionalnom i evropskom željezničkom koridoru. Naš cilj je povezati Bosnu i Hercegovinu i biti sastavni dio evropskih transportnih tokova", kazao je Džafić.

Željeznice FBiH su ispunile svoj zadatak, na potezu su relevantne institucije da ovo Javno preduzeće bude po mjeri građana i države BiH, navodi se u saopćenju iz ove kompanije.

klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.102 seconds

 

Top