Aerodromi i Avijacija

03 Jan 2016 23:53 #5229 by Fache
Ne smatram da je isplativo praviti novi aerodrom. Nekad su postojale dvoje opcije, na Romaniji i kod Visokog. Na sreću na Romaniji se nije napravio a ne bi nešto dobili ni sa ovim kod Visokog. Jedino rješenje je ulaganje u savremenu opremu tako da magla neće predstavljati poseban problem. Nije magla samo kod nas, mnogi se susreću sa istim problemom. Što se tiče linije aerodrom - centar grada, to je posebna priča. Zar ne bi bilo logično da postoji i tramvajska linija čaršija - aerodrom... :confused:

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Jan 2016 09:28 #5230 by alienx

Fache wrote: Ne smatram da je isplativo praviti novi aerodrom. Nekad su postojale dvoje opcije, na Romaniji i kod Visokog. Na sreću na Romaniji se nije napravio a ne bi nešto dobili ni sa ovim kod Visokog. Jedino rješenje je ulaganje u savremenu opremu tako da magla neće predstavljati poseban problem. Nije magla samo kod nas, mnogi se susreću sa istim problemom. Što se tiče linije aerodrom - centar grada, to je posebna priča. Zar ne bi bilo logično da postoji i tramvajska linija čaršija - aerodrom... :confused:


Sarajevo posjeduje opremu za maglu ali nemoze dobiti cat III vis iz razloga terena koji okruzuje aerodrom nego opreme najveci problemi su u slucaju 'aborted landing' jako malo mjesta za manevru pogotovo u magli. Problem je isto da vecina avio kompanija ne montira opremu za sletanje u magli na svoje avione iz ekonomskih razloga pa zato se dobivaju situacije gdje Lufthansa koja ima opremu na svim avionima skoro uvijek slijece (zadnju odluku o sletanju donosi pilot) dok druge kompanije koje nemaju otkazuju ili idu na svoje alternativne aerodrome.
Problemi sa spajanjem sa gradom su velika bruka ali tu je umjesana politika i privatni interesi pa tesko da ce se nesto promjeniti.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Jan 2016 14:18 - 04 Jan 2016 14:19 #5232 by Admir
Letio sam iz Tuzle nedavno i stvarno mi je drago da se povećao promet da su uveli neke nove linije, to je sve pozitivno. Jasno mi je da nema sredstava za neka veća ulaganja ali postoje neke stvari koje ne koštaju gotovo ništa a popravilo bi neki opšti utisak i kvalitet usluge na neki način. Nije mi jasno zašto postoji samo jedna digitalna vaga za prtljag što uzrokuje sporiji "check in" kada istovremeno imate 3 leta u kratkom vremenskom periodu, a postoje tri pulta. Onda čovjek sa jednog pulta nosi da vaga na drugi :whacky: Zatim ne znam koliko košta obična razdjelna traka koja će odvojiti ljude koji lete na različitim destinacijama, odnosno formirati uredne redove a ne masu ljudi koja ne zna gdje treba stati, tj gdje počinje a gdje završava red :whacky: Ne bi škodio ni na putu do aerodroma koji znak za skretanje prema aerodromu...

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

06 Jan 2016 20:54 #5239 by Fache
Air Arabia povezuje Šaržu i Sarajevo od marta



Niskotarifna aviokompanija "Air Arabia" iz Šarže u Ujedinjenim Arapskim Emiratima otvara redovnu liniju kojom će povezati ovaj grad sa Sarajevom.

Kako je "Aviatica" ekskluzivno saznala, "Air Arabia" će za Sarajevo početi da leti od marta tri puta sedmično.

Detalji o letovima još nisu poznati i čeka se da kompanija potpiše ugovor sa "Međunarodnim aerodromom Sarajevo", potvrđeno je u glavnom gradu Bosne i Hercegovine.

"Finalizirani su pregovori između aviokompanije "Air Arabia" i "Međunarodnog aerodroma Sarajevo", a tačne informacije ćemo imati nakon potpisivanja ugovora" - potvrdila je Belma Čureković, zadužena za odnose sa javnošću na sarajevskom aerodromu.

"Air Arabia" je niskotarifni avioprevoznik čija centrala se nalazi u Šarži, gradu koji je dio metropolitenskog područja Dubaija. Glavni aerodromi sa kojih saobraća "Air Arabia" su Šarža u UAE, Aleksandrija u Egiptu i Kazablabnka u Maroku.

Šarža je veliki grad i sjedište istoimenog emirata u okviru Ujedinjenih Arapskih Emirata. Grad se nalzi sjeverno od Dubaija sa kojim je urbanistički potpuno spojen i čini jedinstveno metropolitensko područje.

(eKapija.com)

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Jan 2016 12:15 - 10 Jan 2016 12:15 #5242 by Fache
Uspješna godina za Međunarodni aerodrom Tuzla: Do jeseni izgradnja prilaznih svjetala

Za Međunarodni aerodrom Tuzla prošla godina bila je izuzetno povoljna i uspješna. Uspjeli su povećati broj prevezenih putnika, kompanija Wizz Air otvorila je svoju bazu na ovom aerodromu, a kraj godine obilježilo je i dobijanje dozvole za prevoz proizvoda animalnog porijekla.

"Protekle godine povećan je broj putnika koji su došli ili otišli sa aerodroma Tuzla te smo registrovali preko 260.000 prevezenih putnika, što je brojka koja nas čini sretnim i koja nam pokazuje da smo dobro radili", kazao nam je Rifet Karasalihović, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Sastanak

U ovom trenutku sa Tuzlanskog aerodroma letovi se obavljaju na devet destinacija, minimalno tri puta sedmično za svaku liniju.

"S obzirom na to da je Wizz Air otvorio bazu u Tuzli u šestom mjesecu prošle godine, od juna 2015. pa do kraja godine stalno se povećavao aviosaobraćaj, a samim tim i broj putnika. Očekujemo da će to dati i pozitivne finansijske rezultate, tako da što se tiče putničkog saobraćaja mi se nadamo da ćemo povećati broj putnika u 2016", istakao je Karasalihović.

Prema njegovim riječima, kad je u pitanju kargo saobraćaj, Aerodrom Tuzla dobio je saglasnost Vijeća ministara BiH da se sa Aerodroma Tuzla mogu izvoziti i uvoziti namirnice animalnog porijekla.

"Mi smo stekli sve tehničke, ali i takoreći političke, pravne uslove za otpočinjanje takvog soabraćaja. Naredne sedmice bismo trebali imati pregovore sa potencijalnim aviokompanijama, ali i sa kompanijama koje će izvoziti i uvoziti meso te se nadamo da ćemo tada imati konkretnije informacije kada bi to moglo da starta i sa kojim avionima", kazao je Karasalihović, dodajući da bi izvoz mesa mogao krenuti krajem januara ili početkom februara.

Iz Tuzlanskog aerodroma istakli su da se nadaju da bi, u zavisnosti od finansijskih mogućnosti, mogli krenuti i u proširenje terminalne zgrade.

Konkurs

"Mi svakako razmišljamo o tome kako bi što kvalitetnije opsluživali potencijalne putnike i kompanije koje saobraćaju sa ovog aerodroma, ali imperativ menadžmenta Aerodroma jeste da završi projekt prilaznih svjetala na Aerodromu Tuzla. Obezbjeđena su finansijka sredstva za izgradnju tih svjetala i u ovom trenutku rješavamo imovinske odnose tako da se nadamo da ćemo do septembra ili oktobra ove godine završiti s tim projektom", naglasio je Karasalihović.

U prethodnoj godini došlo je do zapošljavanja određenog broja radnika. Naime, konkursna procedura je završena u decembra i primljeno je 100 radnika.

"U startu je planirano da se, prema potrebama Međunarodnog aerodroma Tuzla, zaposle 64 radnika. Međutim, na moj prijedlog Nadzorni odbor je donio odluku da se zaposli još 36 radnika, koji će proći edukaciju, odnosno licenciranje, nakon čega ćemo izabrati 64 najbolja. U slučaju da u toku 2016. dođe do povećanja obima saobraćaja na Aerodromu Tuzla pozvali bismo i ostale koji su bili na spisku, a koji su zadovoljili sve konkursom tražene uslove", kazao je Karasalihović.

Oslobođenje

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

14 Jan 2016 11:34 #5247 by Fache
Vlada FBiH planira izdvojiti 2 mil KM za rekonstrukciju "Zračne luke Mostar"

Prilikom današnje posjete Mostaru potpredsjednica FBiH Melika Mahmutbegović i predsjedatelj Zastupničkog doma Parlamenta Federacije BiH Edin Mušić sastali su se sa gradonačelnikom toga grada Ljubom Bešlićem s kojim su, uz ostalo, razgovarali i o političkoj situaciji, te investicijama i gospodarskom i turističkom razvoju Grada, piše "Večernji list BiH".

Potpredsjednica FBiH budućnost Mostara vidi i u razvoju turizma, za koji je kazala kako ima jako dobru perspektivu.

- U skladu s time federalna Vlada planira izdvojiti 2 mil KM za rekonstrukciju i pomoć "Zračnoj luci Mostar". Mislim da je to nešto što će u idućemm razdoblju jako puno doprinijeti, kako razvoju turizma, tako i razvoju Grada - rekla je Mahmutbegović.

ekapija.com

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

25 Jan 2016 11:24 #5277 by Fache
Krajem aprila počinje nova avio linija Tuzla - Maastricht Aachen



Niskobudžetna avio kompanija Wizzair uspostavila je novu avio liniju sa Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Sa Međunarodnog aerodroma Tuzla od 25. aprila 2016. godine. počinje saobraćati nova nova avio linija kompanije Wizz air.

U pitanju je relacija Tuzla – Maastricht Aachen (Holandija). Uvođenjem ove avio linije putnicima iz Holandije, Njemačke i Belgije put ka Bosni i Hercegovini će biti znatno lakši, saopšteno je.

Avio karte za novu avio liniju koja starta krajem aprila mjeseca već je moguće rezervisati on-line na web stranici kompanije Wizz-air.

Akta.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

29 Jan 2016 17:30 #5284 by Admir
Do daljnjeg obustavljena aviolinija Tuzla – Beč

Sa Međunarodnog aerodroma Tuzla do daljneg su obustavljeni letovi na avioliniji Tuzla- Beč.

Ova odluka donesena je jučer u poslijepodnevnim satima, kazao je direktor Međuanrodnog aerodroma Tuzla, Rifet Karasalihović.

Dodao je da je do obustave došlo iz dva razloga, zbog slabe popunjenosti letova na ovoj liniji, koja je otprilike iznosila oko 15 posto, te velikih obaveza Montenegro Airlines-a prema Austrian Airlines-u.

U saopćenju MySky navode da su svi letovi u narednom periodu komercijalno otkazani te da će svima koji su kupili karte novac biti vraćen i nije potrebno dostavljati zahtjeve za povrat novca.

Podsjećamo da je ova linija zvanično otvorena 21. decembra 2015. godine.

Akta.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

15 Feb 2016 12:21 #5304 by Admir
Pitanje dana kad će "BH Airlines" otići u stečaj

Nema smisla oživljavati mrtvaca, stečaj u avio-kompaniji "BH Airlines" biće pokrenut vrlo brzo, sigurno ovaj mjesec.

Kazao je to ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić, nakon što je Vlada FBiH zadužila Međunarodni aerodrom Sarajevo da razmotri mogućnost za pokretanje stečaja nad "BH Airlinesom". Ipak, Međunarodni aerodrom Sarajevo još nije dobio ovakav zvaničan akt od Vlade FBiH.

Lasić je rekao da su imovina i kapital "BH Airlinesa" vrijedni oko 18 miliona KM, uključujući i "jedan i po avion", a kompanija sa druge strane ima više od 40 miliona KM dugova.

"Stanje u 'BH Airlinesu' je izrazito teško. To smo zatekli 2015. godine kada smo došli. Čak je od 2006. godine sve krenulo nizbrdo. Vlada FBiH nema interventnih sredstava da bi sanirala potraživanja. Dokapitalizacija koja se desila bila je samo kap vode", dodao je Lasić i podsjetio da je "BH Airlines" potpuno stao prije tri mjeseca i da je kvalificirani kadar "iscurio".

On nije mogao precizno odgovoriti koliko je do sada iz budžeta FBiH dato novca za "BH Airlines" kroz redovne subvencije.

Lasić je istakao da će od stečajne mase biti saniran dio potraživanja, te da su ranije pokušavali naći nekoga da preuzme ovu avio-kompaniju, ali u tome nisu uspjeli.

Iz Vlade FBiH je saopšteno da su firmi zbog neizmirenih obaveza isključeni struja, telefoni, te je onemogućen i pristup uredima u sjedištu preduzeća, a izradu izvještaja o poslovanju je teško očekivati zbog nedostatka kadra i drugih problema.

Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo nam je odgovoreno da će, kada dobiju zvaničan akt od Vlade FBiH, pokrenuti aktivnosti na razmatranju mogućnosti za pokretanje stečaja, te o daljim koracima obavijestiti Vladu.

Na pitanje o preuzimanju radnika "BH Airlinesa", što je bio zaključak Vlade FBiH iz prošle godine, naglasili su da je kod njih od prije nekoliko dana, od 1. februara, počelo da radi 26 radnika domaće avio-kompanije.

Enver Bijedić, bivši ministar prometa i komunikacija FBiH, na pitanje da li su za sadašnju situaciju krivi menadžment i Vlada FBiH, odgovorio je da se akumuliralo više faktora, te da je partner iz Turske više gledao sebe pa je uzimao komercijalne letove. Kazao je i da se male avio-kompanje iz okruženja gase ili su pred gašenjem.

"Ipak, mislim da bi stečaj mogao da ide u pravcu ozdravljenja fuzijom sa sarajevskim aerodromom", dodao je Bijedić.

Kompanija "BH Airlines" najviše duguje firmi HETA, blizu 25,5 miliona KM, iz ugovora o finansijskom lizingu za dva aviona, a potom Međunarodnom aerodromu Sarajevo oko 6,5 miliona KM, stranim dobavljačima oko 4,2 miliona KM, radnicima 2,7 miliona KM, te "BH pošti" oko 1,4 miliona KM.

Revizorski izvještaji o radu "BH Airlinesa" proteklih godina, koje je uradio Ured za reviziju institucija u FBiH, bili su negativni. I u posljednjem, rađenom za 2013. godinu, revizori su naveli da su zbog neefikasnog rukovođenja i pasivnog odnosa predstavnika državnog kapitala u organima upravljanja, posebno nakon raskida ugovora o dokapitalizaciji s "Turkish Airlinesom", nastali veliki gubici u poslovanju, dok je imovina beznačajna.

"Gubitak kompanije je u 2009. godini, nakon dokapitalizacije i uključivanja u flotu aviona strateškog partnera, povećan za šest puta, a u 2010. godini čak za deset puta u odnosu na godinu prije dokapitalizacije", naglasili su revizori.

Nismo uspjeli doći do predsjednika Sindikata "BH Airlinesa" Elvisa Žige. Ranije su predstavnici radnika isticali da stečaj i likvidaciju neće prihvatiti.

Nezavisne novine

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

16 Feb 2016 12:31 #5305 by Admir
Od 1. marta iz Mostara letovi za Rim, Napulj i Bari

Od 1. marta uvode se stalne zračne linije sa mostarske zračne luke za talijanske gradove Rim, Napulj i Bari. Letovi će biti organizirani utorkom i petkom i takav raspored će trajati do 1.oktobra.

„Posjetite „vječni grad“ i njegove znamenitosti, Koloseum najprepoznatljivije mjesto i simbol Rima, Panteon poznatiji kao „hram svih Bogova“, bazilike sv. Ivana Lateranskog i Santa Maria Maggiore, mnoge trgove i neke od 280 fontana u čitavom Rimu. Napulj, jedan od najromantičnijih gradova Italije sa prelijepim prirodnim ljepotama i mediteranskom klimom te bogatom južnjačkom florom, a sve to u podnožju gorja vulkanskog porijekla. Grad je bogate umjetničke tradicije i mnogih živopisnih katedrala i crkvi.

Bari, najživlji jadranski grad u Italiji. Veoma star i datir još iz perioda Grka. Grad veoma burne prošlosti gdje su se izmjenjivale razne kulture, više puta je srušen i opljačkan, ali se svaki put obnovio. Grad iz antičkih vremena u kojem se susreću stari grad i moderno sagrađeni“, stoji na web stranici mostarske zračne luke.

Akta.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.110 seconds

 

Top