Aerodromi i Avijacija

05 Jan 2013 11:21 #2865 by Hagasa
Turkish airlines nije najuspjesnija evropska aviokompanija, jedino nekome ko se informise iz medija poput Avaza, MTV Igmana, Radio BIR-a i slicno. Dobro je da su otisli jer nisu nista investirali i ojadili su BH airlines. U Bosnu najvise ulazu, tradicionalno, Austrija, Njemacka, Hrvatska, bilo bi dobro da su njihove avio kompanije zeljele da investiraju, ali tesko da mozemo da ocekujemo dobrog investitora sa ovakvim aerodromom i populacijom koja skoro da i ne leti, kada pogledate ostale evropske zemlje, ili region, npr beogradski aerodrom ima godisnje oko 3 500 000 putnika, sarajevski oko 500 000, trece letovi se otkazuju itd.

Sto se tice projekata koji se ne rade, zaboravih spomenuti onaj shopping centar pored Aerodroma sto godinama stoji tabla sa najavom pocetka radova,a od njega nista.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

05 Jan 2013 17:07 #2866 by Karabaja

Hagasa wrote: Turkish airlines nije najuspjesnija evropska aviokompanija, jedino nekome ko se informise iz medija poput Avaza, MTV Igmana, Radio BIR-a i slicno. Dobro je da su otisli jer nisu nista investirali i ojadili su BH airlines. U Bosnu najvise ulazu, tradicionalno, Austrija, Njemacka, Hrvatska, bilo bi dobro da su njihove avio kompanije zeljele da investiraju, ali tesko da mozemo da ocekujemo dobrog investitora sa ovakvim aerodromom i populacijom koja skoro da i ne leti, kada pogledate ostale evropske zemlje, ili region, npr beogradski aerodrom ima godisnje oko 3 500 000 putnika, sarajevski oko 500 000, trece letovi se otkazuju itd.

Sto se tice projekata koji se ne rade, zaboravih spomenuti onaj shopping centar pored Aerodroma sto godinama stoji tabla sa najavom pocetka radova,a od njega nista.

Tebi je inace obicaj da kad ostanes bez argumenata pocnes diskreditovati sagovornike avazom i slicnim glupostima?
THY je vec godinama najuspjesnija evropska aviokompanija i to ne po mjerilima avaza nego po mjerilima Skytrax-a, najvece i najpriznatije svjetske firme za reviziju poslovanja avio kompanija. THY je takodje, pored lufthanse jedina evropska avio kompanija koja je zadnje 4 krizne godine ostvarila povecanje broja putnika i povecala neto profit. Ako tebi ovo nisu mjerodavni argumenti za procjenu uspjeha neke firme onda nemamo sta vise razgovarati..
Tvoja tradicionalno naklonjena austrija ima avio-kompaniju koja je pred gasenjem i jedina im je nada preuzimanje od strane Lufthanse, Croatia Airlines ista prica. Sama lufthansa se dobro drzi ali ni do koljena THY, opet ne po avazu nego pogledaj Skytraxove izvjestaje..
Smanjen promet na sjj mozes zahvaliti vladi federacije koja je uvela imbecilnu naknadu za razvoj avijacije po svakom putniku zbog cega cesto aerodromske takse izadju 3 puta skuplje od same karte...i ko bi onda letio iz Sarajeva kad je jeftinije otici autobusom u BG ili Zg i odletiti za bilo koju destinaciju. Turci tu nisu krivi..

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

05 Jan 2013 21:24 #2867 by Hagasa
U evropi Lufthansa je najjaca.
Slazem se sa komentarom za odluke Federalne Vlade koaj ide u prilog monopolitima, namjerno nisu dopustili niskotarifnim kompanijama da lete iz SA (easy jet, wizz air i slicno).

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

31 Jan 2013 15:28 #3031 by Admir
BiH do kraja godine preuzima vazdušnu kontrolu



BiH bi krajem ove godine trebalo da od Srbije i Hrvatske preuzme potpunu kontrolu svog vazdušnog prostora, rekao je generalni direktor Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH Đorđe Ratkovica.

Ratkovica je, nakon današnjeg sastanka sa generalnim direktorom Evropske agencije za bezbjednost vazdušne plovidbe Frankom Brenerom, napomenuo da je Projekat upravljanja vazdušnim saobraćajem u BiH /ATM/ priveden kraju, te da je ostalo da se realizuje još druga faza - uključivanje tog sistema u međunarodne tokove.

Ratkovica je novinarima u Banjaluci rekao da će se uključivanje sistema u međunarodne tokove vršiti u tri faze i da BiH za to ima neophodno tehničko osoblje.

On je podsjetio da je u oktobru prošle godine, u okviru ATM projekta, završena obuka 17 studenata kontrolora, koji su položili ispit iz oblasne kontrole letenja sa radarskim odobrenjem, a koji će biti spremni da krajem godine preuzmu dužnost.

Ratkovica je dodao da se u Beogradu trenutno školuje 18 oblasnih kontrolora, koji bi u septembru ove godine trebali da polože završni ispit.

"Takođe, očekujemo pomoć od Evropske agencije za bezbjednost vazdušne plovidbe u segmentima u kojima BiH nema potreban kadar", rekao je Ratkovica.

Prema njegovim riječima, BiH godišnje od preleta izgubi oko 15 miliona evra, koji idu na račun nadležnim agencijama iz Srbije i Hrvatske, koje trenutno vrše kontrolu vazdušnog prostora BiH.

On je dodao da je tokom sastanka bilo riječi i o aktivnostima koje će Evropska agencija za bezbjednost vazdušne plovidbe provoditi za vrijeme Brenerovog mandata.

Brener je napomenuo da će ova evropska agencija, sa priključenjem Gruzije, imati 40 zemalja članica, i kontrolisati vazdušni prostor od Irske do Jermenije.

"Vazdušni prostor BiH je veoma važan za kontrolu, posebno u smislu tokova saobraćaja koji se kreću sa sjevera prema zapadu i sa juga prema istoku, od Velike Britanije prema Turskoj i Grčkoj. Stoga je u interesu rukovodilaca mreže da se ovi tokovi u saobraćaju odvijaju bez većih destrukcija", dodao je Brener.

On je rekao da je tokom sastanka bilo riječi o zahtjevima koji proizilaze iz Sporazuma o uspostavljanju funkcionalnog bloka vazdušnog prostora centralne Evrope.

Za realizaciju Projekta upravljanja vazdušnim saobraćajem u BiH obezbijeđeno je oko 52,8 miliona KM.
(Srna)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

13 Feb 2013 16:07 #3108 by Admir
Da li se isplati uvođenje aviolinija između BiH i Grčke?

Ambasador Grčke u Bosni i Hercegovini Karolos Gadis i predstavnici Civilnog vazduhoplovstva i Turističke organizacije te zemlje razgovarali su danas u Banjoj Luci s zvaničnicima RS-a o mogućnost uvođenja aviolinije između Banje Luke i destinacija u Grčkoj.

Predsjednik RS-a Milorad Dodik podržao je uvođenje aviolinije i saradnju između turističke organizacije RS-a i Grčke i naglasio da bi ona bila značajna za građane te da bi omogućila realizaciju velikog broja turističkih aranžmana.

U odvojenom susretu o uspostavljanja direktne aviolinije između gradova RS, FBiH i Grčke i uspostavljanju bolje turističke saradnje Gadis je razgovarao i s predsjednikom Vlade RS-a Aleksandrom Džombićem, te ministrima saobraćaja i veza Nedeljkom Čubrilovićem i trgovine i turizma Bakirom Ajanovićem.

Konstatirano je da postoji obostrani interes za otvaranje ove aviolinije, ali da je neophodno napraviti sveobuhvatan projekat koji bi obuhvatao sve relevantne podatke za procjenu isplativosti i rentabilnosti takvog projekta, saopćeno je iz entitetske vlade.

Premijer i ministri upoznali su grčku delegaciju s turističkim potencijalima RS-a i naglasili da je taj entitet opredijeljen da stavi u funkciju sve svoje kapacitete da aviolinija za Grčku bude u funkciji već ove turističke sezone. Također je naglašeno da treba da budu stvoreni uvjeti da linija bude isplativa tokom cijele godine, a ne samo u vrijeme turističke sezone.

Dogovoreno je da do narednog sastanka predstavnici grčke delegacije pripreme okvirni biznis plan, kako bi se moglo detaljnije pristupiti realizaciji ovog, za obje strane, prihvatljivog projekta.

(Fena)
[/i]

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

21 Feb 2013 13:26 #3177 by xYz
Kuwait Airways to Sarajevo



Kuwait Airways will launch two weekly flights to Sarajevo from its hub in Kuwait City this summer. Services will be inaugurated on August 7 and will run until September 18 via Istanbul’s Sabiha Gokcen Airport.

One of the two flights will operate as a triangle service, with the routing Kuwait City - Istanbul - Sarajevo - Kuwait City, while the other will have a stop in Istanbul on the return leg as well. Flights between the Kuwaiti and Bosnian capital will operate with the 232 seat Airbus A300-600, featuring eighteen seats in both first and business class and a further 196 seats in economy class. Additional flight details can be found here.

Kuwait Airways’ arrival into Sarajevo, albeit for a limited time only, will mark the airline’s first destination in the former Yugoslavia. Last summer, the charter airline Gryphon Airlines, operated nonstop flights between Kuwait City and Sarajevo with its Boeing 767-200, recording strong loads. At one point it operated daily flights between the two cities. The airline has expressed interest to resume the route this summer as well, however, it remains to be seen whether it will go ahead considering the added competition.

Flights between Kuwait and Sarajevo rely not only on tourists and diaspora in the region, but also American servicemen from the Middle East heading to bases in Europe. On top of the service to Kuwait, Sarajevo will continue to see regular charter services to another city in the Middle East, Beirut, operated by Middle East Airlines.

Flydubai intended to launch two weekly to the Bosnian capital from April but shelved such plans earlier this month. Sarajevo Airport was once no stranger to flights to the Middle East. In the late 1980s JAT Yugoslav Airlines operated direct services from Sarajevo to Baghdad, Amman and Damascus.

(exyu aviation)
[/i]

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

16 Jun 2013 15:16 #3458 by Admir
BiH još bez kontrole neba: Kontrola donjeg sektora do kraja godine



Bosna i Hercegovina u ovom trenutku ima i materijalne i kadrovske pretpostavke da preuzme kontrolu svog vazdušnog prostora od Srbije i Hrvatske, potvrdio je za Oslobođenje Omer Kulić, savjetnik za civilnu avijaciju u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

"Imamo uređene kontrole letenja, nabavljene radare, sva navigaciona sredstva su tu, kao i uspostavljani komunikacijski sistemi, ali je problem što nema volje da se taj posao završi. Imamo malo objektivnih i puno subjektivnih razloga zbog kojih još nije sve riješeno", kazao je Kulić.

Subjektivni problemi

Prema njegovim riječima, BiH bi mogla do kraja godine preuzeti tzv. donji sektor, od zemlje do 10.000 metara.

"Do sredine naredne godine mogli bismo preuzeti kompletan sistem, znači, i od 10.000 metara pa dalje. Aerodrome i prevoznu oblast već kontrolišemo, te bi uspostavom kontrole vazdušnog prostora cijeli sistem bio uspostavljen", kazao je Kulić i naglasio kako je sve do bh. vlasti.

Zbog nemogućnosti da kontroliše svoje nebo, BiH godišnje gubi milione eura, koji idu u Srbiju i Hrvatsku jer one godinama kontrolišu vazdušni prostor BiH.

"Pošto je Hrvatskoj i Srbiji u interesu da što duže kontrolišu nebo nad BiH, na sve načine se vrši lobiranje da BiH ne uspostavi kontrolu nad svojim vazdušnim prostorom. Ovdje nema nekog nacionalnog prizvuka, u pitanju je samo novac i kako da taj novac što duže ide susjednim državama", istakao je Kulić i dodao kako EU pruža bezrezervnu podršku BiH u preuzimanju kontrole nad svojim nebom, ali neke stvari BiH mora uraditi sama, a za to postoji slaba volja.

Konkurs za novu upravu

Jedna od preporuka EU jeste da BHANSA (Agencija za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi), koja je formirana prije više od tri godine i koja treba da preuzme kontrolu nad vazdušnim prostorom BiH, konačno krene sa radom. Kako nam je kazao Kulić, BHANSA ima upravu, direktore, ali preduzeće ne radi, što je jedan od glavnih problema u preuzimanju kontrole BiH nad svojim nebom.

"Prije nekoliko dana mi smo donijeli odluku da poništimo stari konkurs i da raspišemo novi konkurs kako bismo napokon zaposlili upravu koja će raditi svoj posao", pojasnio je Kulić i dodao kako je naredni korak i prelazak osoblja iz entitetskih direkcija civilne avijacije u BHANSA.
(Oslobodjenje)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

24 Jun 2013 10:38 #3485 by Admir
Bh. zračni prostor i dalje kontrolišu susjedne zemlje

Bosna i Hercegovina godišnje gubi 30 miliona eura zbog nemogućnosti da kontrolira svoj zračni prostor. Dok nadležni odgovornost za opstrukcije prebacuju s jednih na druge, profitiraju naši susjedi, Srbija i Hrvatska, koji imaju kontrolu nad bh. nebom.

Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH, iako je osnovana prije tri godine, do danas nije preuzela kontrolu nad zračnim prostorom. Iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH tvrde kako su njihovi prethodnici u Upravu agencije imenovali nestručne kadrove koji vrše funkcije uporedo na više radnih mjesta. Vijeće ministara usvojilo je sve neophodne zakone i pravilnike, ali za realizaciju projekta kontrole zraka, koji se po važnosti mjeri i s projektom izgradnje autoputeva, nedostaje dobre volje.

"Danas imamo apsolutno sve pretpostavke, i kadrovske i materijalne, imamo školovane kadrove, inženjere, kontrolore letenja, tehničare, potrebno osoblje. Imamo instalirane radare, telekomunikacijsku opremu - sve što je potrebno, samo je pitanje organizacije", kaže Omer Kulić, savjetnik za civilno zrakoplovstvo u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

Iz ovih razloga poništen je stari i uskoro će biti raspisan konkurs za imenovanje novog Upravnog odbora Agencije za kontrolu zračnog prostora. Za to vrijeme još aktuelni Upravni odbor vodi pregovore sa susjedima. Završen je i treći trilateralni sastanak i postavljen novi rok za preuzimanje kontrole.

"Ovo je prvi put da je bhansa preuzela stvari i da ih radi sistematski prema standardima Eurokontrola koji će i nadgledati naš rad. Mislim da ćemo ispoštovati rokove te da ćemo do 30. decembra 2013. imati sve završeno", smatra Damir Ćopić, zamjenik direktora Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH.

I dok se nadležne agencije svađaju unutar svojih redova, Beograd i Zagreb zarađuju milione naših eura. Ukoliko bi BiH uspostavila kompletan sistem, na početku bi uzimala 60 posto od ukupno 70 miliona eura koji se ostvare po osnovu preleta preko naše teritorije. Bitno je naglasiti da bi se taj pocenat povećavao iz godine u godinu. Ovaj novac ne bi išao direktno u budžet nego na račun Agencije za kontrolu letenja.

BiH bi mogla, kako tvrde iz resornog ministarstva, do kraja godine preuzeti tzv. donji sektor, od zemlje do 10.000 metara. Aerodrome i prevoznu oblast naša zemlja već kontroliše, te bi uspostavom kontrole zračnog prostora cijeli sistem bio uspostavljen. Ostaje još samo da se nadležni dogovore.
(Federalna.ba)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

11 Jul 2013 09:17 #3552 by Admir
Uskoro letovi Beograd - Banjaluka



Dugo najavljivana vijest da će biti otvorena avio linija između Beograda, Banjaluke i Beča upravo se realizuje, rekao je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

"Završetkom pregovora sa emiratskim kompanijama, oko realizacije i stabilizacije srpske nacionalne avio-kompanije Jat, došli smo u poziciju da već danas imamo tačan raspored letenja aviona buduće kompanije iz Beograda za Banjaluku i za Beč", rekao je Mrkonjić nakon četvrte zajedničke sjednice Vlada Srbije i Republike Srpske.

On je rekao da će u jutarnjim satima letiti avioni na relaciji Beograd-Beč za poslovni svijet, dok će u toku popodneva biti realizovani letovi za putnike koji lete u Beograd, Banjaluku ili Beč.

Mrkonjić kaže da je ovakav dogovor dvije vlade prihvatio i srpski partner iz Emirata, Etihad, i da je to dobra vijest kako za Srbiju tako i za Republiku Srpsku.
(Tanjug)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

16 Avg 2013 09:34 #3760 by Admir
17. godina od poslijeratnog otvaranja Aerodroma Sarajevo: Više od sedam miliona putnika



Međunarodni aerodrom Sarajevo danas je obilježio 17 godina od poslijeratnog otvaranja. Uništenje je počelo zauzimanjem Aerodroma od bivše JNA, u noći između 4. i 5. aprila 1992. Aerodrom je opljačkan, opustošen i potpuno uništen, nakon čega je uslijedilo potpuno obustavljanje saobraćaja za civilne letove.

Rekonstrukcija i obnova Međunarodnog aerodroma Sarajevo bile su jedan od najvećih poduhvata u BiH do danas.

"Od 1996. pa sve do danas, kroz ovaj aerodrom prošlo je više od sedam miliona putnika i ostvareno je više od 82.000 aviooperacija. Naš cilj u 2013. je da broj letova povećamo za 20 posto u odnosu na 2011. kada je taj iznos bio rekordnih 600.000 putnika", izjavio je generalni direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo Ivan Veličan.
(Oslobodjenje)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.079 seconds

 

Top