Aerodromi i Avijacija

14 Jul 2017 10:29 #6414 by Fache
Sarajevo povezano s Kuvajtom: Prvi avion Wataniya Airwaysa sletio na sarajevski aerodrom



Avion kuvajtske aviokompanije Wataniya Airways danas je prvi put sletio na Međunarodni aerodrom Sarajevo, na liniji kojom je ova aviokompanija povezala glavne gradove naše zemlje i Kuvajta.

Redovni letovi ove aviokompanije odvijat će se na relaciji Kuwait City – Sarajevo tokom cijele godine dva puta sedmično, četvrtkom i nedjeljom, a zbog velikog interesovanja putnicima će tokom mjeseca augusta na raspolaganju biti i dodatni let utorkom.

Letovi će se obavljati modernim svionom Airbus A320-200 koji ima kapacitet 120 putnika u ekonomskoj i 12 putnika u biznis klasi.

"Wataniya Airways je već peta aviokompanija koja je ove godine započela operacije sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo, čime najveći aerodrom u našoj zemlji nastavlja impresivan rast na svim poljima, a što direktno doprinosu jačanju ekonomske slike Bosne i Hercegovine i razvoju turističkih potencijala, ali i omogućava našim građanima sve širi izbor kada su u pitanju europske i svjetske destinacije",
saopćeno je iz press službe Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

Karte za sve letove već se mogu rezervisati na zvaničnoj internet stranici aviokompanije.

klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

15 Jul 2017 14:25 #6417 by Fache
Obustavljen tender za trebinjski aerodrom



BANJALUKA – „Aerodromi Republike Srpske“ odgodili su tender za izradu Strategije razvoja trebinjskog aerodroma zbog, kako je navedeno, žalbe na tendersku dokumentaciju, saznaje portal CAPITAL.

“Odgađa se na određeno vrijeme nastavak postupka javne nabavke – Usluga izrade Strategije razvoja trebinjskog aerodroma u Trebinju, faza I, aerodrom za generalnu i biznis avijaciju, pokrenut u otvorenom postupku, radi uložene žalbe na Tendersku dokumentaciju broj 01-238-1/17 od 4.jula 2017.godine”, navodi se u obavještenju svim učesnicima u postupku javne nabavke .

CAPITAL je otkrio da „Aerodromi“ namjeravaju da potroše novih 100.000 KM na nepostojeći aerodrom raspisujući tender za izradu ovog dokumenta.

Tenderskom dokumentacijom tražila se najbolja ponuda za inženjerske usluge, prostorno planiranje i uređenje pejzaža, tehničko ispitivanje, ali i konsultantske usluge.

“Strategijom bi se definisala prva faza razvoja, koja predviđa izgradnju piste u dužini od 1.700 i širini od 30 metara. Ove dimenzije bi zadovoljile uslove za polijetanje i slijetanje dva aviona čiji je kapacitet 50 sjedišta. Osim toga, dokument mora da obuhvati i gradnju terminalne zgrade, kontrolnog tornja, hangara, pristupnih i servisnih puteva, ali i parking prostor”, stoji u tenderskoj dokumentaciji „Aerodroma RS“.

U Ministarstvu saobraćaja i veza RS su nedavno kazali da bi „novi dokument pokazao opravdanost cijele ideje „međunarodni aerodrom Trebinje““.

Direktor „Aerodroma RS“ Miroslav Janjić rekao je da bi struka trebalo da definiše razvoj ove aero piste te da njegovo preduzeće vodi brigu i o aerodromu Trebinje, iako nije precizirao na koji način, s obzirom na to da aerodrom i ne postoji.

Vlada RS u januaru 2014. godine donijela je odluku o zatvaranju preduzeća „Aerodrom Trebinje“, a Privredni sud u Banjaluci ga je obrisao iz Registra privrednih subjekata.

Tokom petogodišnjeg rada, bez piste i međunarodnog reda letova, trebinjski aerodrom je potrošio više od milion KM iz budžeta, a urađeni su samo master plan i idejno rješenje. O izradi izvedbenog projekta nije bilo ni govora. Samo pola godine prije zvanične odluke o zatvaranju predsjednik RS Milorad Dodik je tvrdio da Vlada nije odustala od gradnje trebinjskog aerodroma.

Prema ranijim obećanjima, trebinjski aerodrom trebalo je da bude operativan još od 2010. godine, jer su tada predstavljene studije koje su „pokazale da postoji opravdanost ovog projekta“. Plan je bio da se u gradnju aerodroma uloži oko 60 miliona KM, kako bi mogao, samo u prvoj fazi, da prima 250.000 putnika godišnje.

capital.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

01 Avg 2017 14:50 #6464 by Admir
Međunarodni aerodrom Sarajevo: U julu rekordnih 140.000 putnika, ove godine pet novih aviokompanija

U julu je na Međunarodnom aerodromu Sarajevo (MAS) opsluženo ukupno 140.025 putnika, što predstavlja povećanje za čak 28% u odnosu na isti mjesec prethodne godine, čime je oboren rekord po pitanju broja putnika u jednom mjesecu, saopćeno je iz MAS-a.
Broj obavljenih aviooperacija u julu je 1.412 što je za 17% više u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Kada je riječ o kargu, u julu je otpremljeno 260.813 kg komercijalnog karga tj. 65% više u odnosu na juli 2016. godine.

U periodu od 01. 01. do 31. 06. 2017. godine opsluženo je ukupno 383.983 putnika, što je za 7% više u odnosu na 2016. godinu. Broj aviooperacija u prvom polugodištu tekuće godine je 5.854, što je za 12% više u odnosu na isti period prethodne godine. U prvom polugodištu tekuće godine otpremljeno je 1.605.669 kg komercijalnog karga, što je za 61% više u odnosu na isti period prethodne godine.

U kontekstu predstojeće realizacije brojnih razvojnih projekata Međunarodnog aerodroma Sarajevo, odnosno prvenstveno činjenice da su praktično dostignuti projektovani kapaciteti terminalne zgrade, neophodno je napomenuti da su pomenuti impozantni rezultati postignuti zahvaljujući izuzetnom radnom angažmanu zaposlenika aerodroma.

U ovom trenutku blizu dvadeset aviokompanija je uspostavilo aviolinije sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

"Bez obzira na tu oštru konkurenciju, mi konstantno radimo na privlačenju novih kompanija, te naš pristup nastojimo prilagoditi pojedinačnim i specifičnim potrebama svake aviokompanije zasebno. Kao rezultat toga, u manje od sedam mjeseci ove godine, pet novih aviokompanija (WizzAir, Tuifly, Atlasglobal, Nesma Airlines, Wataniya Airways) su uspostavile aviolinije sa našeg aerodroma, a pregovori sa jednom od najvećih svjetskih aviokompanija, Qatar Airwaysom su u toku. Trend pozitivnog poslovanja uz povećanje broja letova i putnika, očekujemo i u narednom periodu", saopćili su iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

klix.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Sep 2017 12:58 #6576 by Fache
Aerodrom Sarajevo: August rekordan po broj putnika

Kroz Međunarodni aerodrom Sarajevo tijekom mjeseca avgusta prošlo je 144.330 putnika, što predstavlja najveći broj opsluženih putnika u jednom mjesecu u povijesti ovog aerodroma. Šta više, ova brojka predstavlja povećanje od čak 22% u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Također, u prošlom mjesecu obavljeno je ukupno 1.508 aviooperacija, što je za 20 % više u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Kada je riječ o kargu, u prošlom mjesecu je otpremljeno 217.745 kg komercijalnog karga, odnosno 15% više u odnosu na isti mjesec 2016. godine.

Konačno, Međunarodni aerodrom Sarajevo opslužio je u prvih osam mjeseci ove godine ukupno 668.338 putnika, što predstavlja povećanje od preko 14% u odnosu na isti period prošle godine, te što je već više od ukupnog broja opsluženih putnika u cijeloj 2013. godini.

"U prvih osam mjeseci ove godine obavljeno je ukupno 8.776 avio operacija što je povećanje od 14 % u odnosu na isti period prošle godine. Fizički obim karga za prvih osam mjeseci je 2. 084 227 kg, što je povećanje od čak 55 %, u odnosu na isti period prošle godine.Uporedni podaci ukazuju da je rast koji Međunarodni aerodrom Sarajevo bilježi u ovoj godini među najvećim u regiji", saopćeno je iz Aerodroma Sarajevo.

Već u prvih sedam mjeseci ove godine, pet aviokompanija je započelo operacije sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo, čime najveći aerodrom u našoj zemlji nastavlja impresivan rast na svim poljima, a što direktno doprinosu jačanju ekonomske slike Bosne i Hercegovine i razvoju turističkih potencijala, ali i omogućava našim građanima sve širi izbor kada su u pitanju europske i svjetske destinacije, dodaje se u saopćenju-

Zbog svega toga, rukovodstvo Međunarodnog aerodroma Sarajevo planira ambiciozne infrastrukturne projekte i druga ulaganja, sve sa ciljem daljih širenja kapaciteta Međunarodnog aerodroma Sarajevo i jačanja liderske uloge ovog poduzeća na bh. tržištu.

Međunarodni aerodrom Sarajevo kroz anganžman cijelog kolektiva uspješno odgovorio svim izazovima i zadacima koji nužno prate ovako značajan i ubrzan porast broja putnika i avio operacija. Posebno je bitna činjenica da je rukovodstvo aerodroma kontinuirano vodilo aktivnosti na širenju odnosno poboljšavanju aerodromskih kapaciteta u okviru trenutnih mogućnosti, te aktivnosti na privlačenju novih aviokompanija. Bez takve strategije ovakav rast ne bi bio moguć, a to opredjeljenje rezultiralo je besprijekornom uslugom putnicima, aviokompanijama i drugim našim partnerima, saopćili su iz Aerodroma Sarajevo.

Akta.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

25 Sep 2017 09:01 - 25 Sep 2017 09:02 #6644 by Fache
Sarajevski aerodrom nabavlja dva niskopodna autobusa vrijedna 1,5 mil KM

Međunarodni aerodrom Sarajevo nabavlja dva nova aerodromska platformska autobusa vrijedna 1,5 mil KM.

Kako je navedeno u tenderu, nabavka se odnosi na niskopodne autobuse.

Krajnji rok za prijavu na tender je 2. novembar 2017. godine. Za više informacija o nabavci pogledajte ovaj link.

Inače, Međunarodni aerodrom Sarajevo uskoro kreće i sa investicijom vrijednom 38 mil KM. Kako su potvrdili sve je spremno da rekonstrukcija aerodroma počne krajem godine, kako je i ranije najavljivano.






eKapija.com

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

08 Okt 2017 08:26 - 08 Okt 2017 08:26 #6674 by Fache
Flydubai razmatra uspostavljanje direktne linije Tuzla-Dubai

Međunarodni aerodrom u Tuzli i Flydubai pregovaraju o povezivanju Tuzlanskog kantona s odredištima na Bliskom istoku preko direktog leta za Dubai.

Direktor Međunarodni aerodrom u Tuzli Rifat Karasalihović i izvršni direktor aviokompanije Flydubai Ghaith Al Ghaith su na sastanku održanom prošle sedmice razgovarali o otvaranju linije koja bi Tuzlu povezala s destinacijama na Bliskom istoku, kao i eventualnom otvaranju zajedničke kompanije što bi značilo i snažniju investiciju na području Tuzlanskog kantona.

Između ostalog su razgovarali i o perspektivi i potencijalima tuzlanske zračne luke, posebno s aspekta kargo transporta i izvoza hrane na područje UAE.

Iz Međunarodnog aerodromaTuzlasu krajem prošle godine saopćili da očekuju povećanje broja letova i prevezenih putnika.


Klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

11 Okt 2017 15:08 #6678 by Fache
Mostar izabran za novu destinaciju Eurowingsa, dobija direktnu liniju za Keln

Mostar je postao nova destinacija niskotarifne njemačke kompanije Eurowings zahvaljujući glasovima prikupljenim u online anketi. U napetoj završnici Mostar je pobijedio irski Shannon i talijanski Trapani te će u narednoj ljetnoj sezoni dobiti direktnu liniju za Keln.

Nakon jednosatnog glasanja u kojem je Mostar konstantno vodio i na kraju osvojio 38 posto glasova na Facebooku, kompanija Eurowings oglasila se porukom "Hvala na glasanju i vidimo se u Bosni i Hercegovini".

Eurowings je ranije objavio listu deset evropskih destinacija i pozvao posjetioce svoje stranice da glasanjem odluče koji će grad tokom naredne ljetne sezone ući u red letenja. U konkurenciji s Mostarom našli su se Brač, Trst, Castellon, Podgorica, Shannon, Trapani, Bergen, Belfast i Biarritz.

Mostar se zahvaljujući glasovima vrlo brzo našao u finalnom krugu glasanja, a tijesna borba sve vrijeme je vođena sa Shannonom i Trapanijem. Brojne javne ličnosti pozvale su građane da glasaju za Mostar, a gradonačelnik Ljubo Bešlić prije glasanja je istakao da je dobijanje ovakvih letova od velikog značaja za razvoj Mostara i Hercegovine.

Aerodrom Mostar već godinama pokušava proširiti ponudu letova neke niskotarifne kompanije, a napori su se konačno isplatili.

Klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

25 Nov 2017 16:06 #6841 by Admir
Albanija dobija svoju aviokompaniju, među prvim letovima Tirana-Sarajevo

Air Albania, novi albanski nacionalni avioprevoznik koji bi trebao početi da radi sljedeće godine uz podršku Turkish Airlines-a, planira da u početku uspostavi linije iz Tirane ka nekoliko gradova u bivšoj Jugoslaviji.

Albanski premijer Edi Rama, koji je lično bio uključen u uspostavljanje ove aviokompanije, najavio je da će letovi iz Tirane biti pokrenuti ka Podgorici, Prištini, Sarajevu, Skoplju i Zagrebu, prenio je portal Ex-Yu Aviation News.

Kada je u pitanju region, albanski glavni grad već je povezan sa 10 sedmičnih letova Adria Airways-a ka Ljubljani i šest sedmičnih letova kompanije Air Serbia ka Beogradu tokom zimske sezone. Albanija je uspješna destinacija za obje ove kompanije, te su letovi iz Tirane uvijek popunjeni, navodi portal.

Albanski premijer koji je ove sedmice u Turskoj finalizirao detalje oko novog avioprevoznika kazao je da je Albanija imala cilj da uspostavi svoju aviokompaniju.

"Veoma sam zahvalan i predsjedniku Turske i izvršnom direktoru Turskish Airlines-a što su nam pružili njihovu dragocjenu pomoć. Blizu smo finalizacije projekta i nadam se da će prvi letovi uskoro biti pokrenuti" - kazao je Rama.

On je istaknuo kako ne želi govoriti o rokovima no da se nada kako će uz pomoć prijatelja koje je naveo a čija pomoć nije ograničena na tehničku podršku već na širok spektar usluga, Albanija konačno dobiti svoju aviokompaniju koja će nuditi isti kvalitet usluga kao i Turskih Airlines.

"Nova aviokompanija ojačaće regionalnu povezanost letovima ka Prištini, Skoplju, Podgorici, Sarajevu i Zagrebu, kao i gradovima u Zapadnoj Evropi"
- kazao je Rama.

ba.ekapija.com/news/1953718/albanija-dob...vima-tirana-sarajevo

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

11 Dec 2017 08:20 #6877 by xYz
Golubić: Moderni aerodrom ili 'Skadar na Uni'



"Neke ptice nikad ne polete", pjevuši bihaćki šeret folk hit Saše Matića na naše pitanje o aerodromu koji se gradi u naselju Golubić, tri kilometra Unom uzvodno gdje decenijama djeluje sportsko letilište "Golubić", s travnatom poletno-sletnom stazom dugom kilometar i nešto.

Aluzija je jasna, ali ne samo za novu investiciju, za koju sredstva "ukapava" federalni nivo vlasti, nego za brojna krajiška predizborna Potemkinova sela posljednja dva desetljeća. Što, opet, ne mora korespondirati sa sudbinom Javnog preduzeća Aerodrom Bihać i dobrim namjerama aktuelne vlasti entiteta Federacija Bosne i Hercegovine. Do ada su za "papire" i početnu infrastrukturu sa ovog nivoa obezbijeđena dva miliona konvertabilnih maraka (oko milion erua), a "priča se" o još dva miliona KM u rebalansu federalnog budžeta u ovoj godini. No, još je "puno magle" nad ovim projektom, vidjet ćemo i zašto. Tri godine traje "aerodromska priča".

Sumnjičavost ljudi u Bihaću i Bosanskoj krajini ima dobar "garantni list" u prošlosti. Jer, ovdje se iz Sarajeva, politički, uglavnom dolazilo po glasove na izborima i... konjičke utrke, eventualno. U Krajini je sve "navrat, nanos i na svoju ruku". Cestovna infrastruktura i njena uvezanost s ostatkom države Bosne i Hercegovine te izlazima ka Evropskoj uniji za veliku je brigu, željeznički saobraćaj je eutaniziran. Brza cesta prema Sarajevu tek je san. Sad će se malo krpati rupe na asfaltu od Bihaća do Ključa.

Kad odjednom - aerodrom. A s krajiškim aerodromima do sada nije bilo selameta.

Kargo aerodrom na Željavi, ugašeni betonski mastodont i nekadašnja podzemna vojna baza i aerodrom bivše Jugoslovenske narodne armije, na granici Bosne i Hercegovine i Hrvatske i 40.000 zaposlenih bila je zapanjujuće neodgovorna, makar i predizborna priča, koju je 2011. godine nonšalantno lansirao tadašnji premijer Unsko-sanskog kantona Hamdija Lipovača pred hrvatskim predsjednikom Ivom Josipovićem i članom Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakirom Izetbegovićem. Mali aerodrom u Ćoralićima kod Cazina, koji je tokom rata bio "zračni most" Bihaćkog okruga sa svijetom, postat će, u najbolju ruku, dobra poslovna zona.

Kako su propali milioni

Ostala je - treća sreća. Počelo je septembra 2015. godine, kada je premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić lansirao priču o izgradnji aerodroma u Bihaću. Bio bi to, kazao je, aerodrom za civilne i charter letove u ovom dijelu Bosne i Hercegovine. Tri mjeseca kasnije, osnovano je JP Aerodrom Bihać, formirani Skupština i Nadzorni odbor, imenovan direktor.

Na 756. rođendan Bihaća, 26. februara 2016. godine, tadašnji gradonačelnik Emdžad Galijašević izbjegao je postavljanje kamen-temeljca za ovaj objekat, iako je u posjeti Bihaću bio član Izetbegović, jer obećana dva miliona KM od federalne Vlade FBiH nisu stigla. Ta dva miliona KM su propala, jer, po riječima premijera Novalića, Grad Bihać nije dostavio investicioni elaborat.

U maju ove godine obezbijeđena su nova (bolje rečeno - prva) dva miliona KM za projektnu dokumentaciju, pristupne puteve, prateće i izmještanje postojećih objekata, ateste i licencu, a do kraja godine, kroz rebalans budžeta, federalna Vlada je obećala još dva miliona KM, a ne 3,7 miliona KM (oko 1,9 miliona eura), ispravlja krivi podatak koji kruži medijima vršilav direktora direktora JP Aerodrom Bihać Elvedin Sedić. Kaže da je Studija izvodljivosti završena, a poziv za dostavu idejnih rješenja raspisan i još uvijek toku. Na čelo ovog preduzeća došao je krajem aprila ove godine.

"Procedure javnih nabavki za infrastrukturu, kao što su ograda, pristupni put, pristupni most, završene su i u toku je imenovanje nadzora. Nakon toga trebali bi početi radovi", kaže Sedić i napominje kako je za navedene radove već urađena projektna dokumentacija.

Ovdje ulazimo u priču o finansiranju, jer nas interesira hoće li se sve svesti na sredstva koja se obezbjeđuju od federalne putničke takse, kojom se inače finansira zrakoplovna infrastruktura. Sedić kaže kako su "mogući načini finansiranja prikazani u Studiji izvodljivosti", ali da će konačno opredjeljenje načina finansiranja - javno-privatno partnerstvo, koncesija, kredit - ovisiti o visini ukupnih troškova, koji će biti poznati kada budu završeni idejni i glavni projekat. Dakle, ne prije 2018, možda čak 2019. godine. Sedić dodaje kako se "pojavila jedna ozbiljna kompanija - eventualni investitor".

'Izviđači' umjesto investitora

"S ovom kompanijom, čije podatke ne bih otkrivao, u ozbiljnim smo razgovorima vezano za mogućnost finansiranja ukupnog projekta izgradnje i upravljanja aerodromom. Trenutno ne možemo dati više informacija o detaljima razgovora koji su vođeni. Nakon što bude donijeta definitivna odluka o načinu finansiranja i eventualnom opredjeljenju za uvođenje privatnog investitora u projekat, javnost će biti upoznata", oprezan je ovaj diplomirani pravnik.

Nedavno je i turska grupacija Ozmak iskazala interes u vezi izgradnje ovog aerodroma. Predstavnik Ozmaka Fuat Berna je, nakon susreta s premijerom USK-a Huseinom Rošićem i gradonačelnikom Bihaća Šuhretom Fazlićem, kazao kako su došli "izvidjeti" situaciju. No, svi čekaju idejni i glavni projekat, kako bi mogli jasnije suditi o potencijalima budućeg aerodroma.

VD direktor JP Aerodrom Bihać smatra da je, bez obzira na učestale prozivke o aerodromu, "predizbornoj farsi", "misteriji", ili "fantomskom preduzeću za uhljebljavanje", Studija izvodljivost ukazala na činioce koji opravdavaju ovaj projekat. Dodaje kako ovaj dokument govori i o položaju aerodroma u Bihaću u odnosu na bliži i širi region i njegovu opravdanost unatoč postojanju nekih većih aerodroma, kao što su zagrebački i sarajevski.

"Prije svega, izgradnja aerodroma u Bihaću doprinijela bi razvoju biznisa i poslovnog okruženja, ali i većoj posjećenosti potencijalnih i već afirmiranih turističkih lokaliteta u okruženju, kao što su Nacionalni park Una, Plitvička jezera... Prema procjenama studijskog tima i dobijenih podataka, oko 150.000 stanovnika sa područja Unsko-sanskog kantona je u dijaspori, najviše u sjevernoj Evropi, koji uglavnom svake godine, najmanje jednom, dolaze u gradove i naselja ovog kantona, dok jedan manji dio obavlja i službena putovanja. S druge strane, s obzirom na strukturu turista koji dolaze na ovo područje, turizam bi trebao biti najveći generator prometne potražnje u zračnom prevozu."

'Lov' na dio od 1,5 miliona turista

"Evidentno je da je interes turističkih tržišta za posjetom području NP Una i boravkom u ovom dijelu Bosne i Hercegovine u porastu, u prilog tome govore i evidencije broja posjetilaca u Nacionalnom parku. S brojem posjeta, u porastu je i realizacija vlastitih prihoda, tako da je protekloj godini zabilježen rast i po ovoj osnovi za oko 30 posto u odnosu na prethodnu godinu. S obzirom na podatak da Plitvička jezera godišnje posjeti skoro 1,5 miliona turista iz različitih zemalja svijeta te da su Plitvička jezera udaljena svega 30 kilometara od Bihaća, za pretpostaviti je da će znatan broj tih turista odlučiti za avionski prevoz. U tom pogledu izgradnja aerodroma imala bi veliki značaj, s obzirom na konstanti rast u broju posjeta iz različitih zemalja", objašnjava Sedić.

Demistificira još jedan javni podatak, onaj o 26 miliona KM (13 miliona eura), koliko će navodno koštati budući aerodrom u Golubiću. Ta je cifra isfabricirana u nekom neznanom "loncu". No, kada je riječ o sredstvima, jasno je da bi "dva miliona [KM] godišnje" sa federalnog nivoa od ovog projekta napravili "Skadar na Uni". Istovremeno, Vlada USK-a i Grad Bihać ne mogu samostalno iznijeti ovaj projekat, uvjeren je Sedić, ali viši nivoi vlasti te eventualno uključivanje općina USK-a koje bi mogle imati interes u ovome stvorilo bi realne šanse za njegov završetak u narednim godinama. Ipak, već sada je bjelodano da je "igranje na kartu" općina nakon skoro 15-godišnje krajiške političke havarije s izgradnjom regionalne deponije pogrešan adut.

"Dužina gradnje i cijena ovog projekta ovisi o više faktora. U najboljoj varijanti, ako bismo našli zainteresiranog privatnog investitora, ovaj bi se projekat mogao završiti za dvije-tri godine. Isto tako, ukoliko bi Vlada Federacije podržala kreditno zaduženje, a koje bi se moglo finansirati iz godišnjih sredstava koja se osiguravaju kroz putne takse, projekat bi se, također, mogao brzo privesti kraju", smatra Sedić.

Glavni menadžer, a bez honorara

U rebalansu budžeta Federacije za 2017. godinu predviđena su dva miliona KM za bihaćki aerodrom. U Nacrtu federalnog budžeta za 2018. godinu na istoj stavci predviđena su 2,5 miliona KM (oko 1,25 miliona eura). No, šta ako glavni projekat ovog velikog infrastrukturnog objekta bude zahtijevao da se dogodine radi aerdromska pista, koja će koštati deseta miliona KM (oko pet miliona eura)? Na ovo pitanje niko nema odgovor, jer se ovakva investicija ne može "pokriti" s federalnim "ukapavanjem" novca od dva miliona KM na godišnjoj bazi. Potrebno je, dakle, drugo rješenje - zainteresirani investitor ili kredit.

U ovom trenutku, objektivno, Bihać je vrlo daleko od međunarodnog čvorišta zračnog saobraćaja. U skladu s tim, Gradska uprava Bihaća, na čelu s gradonačelnikom Fazlićem, ne zalijeće se i racionalno gazduje u novom preduzeću. Godine 2015. imenovan je direktor JP Aerodom Bihać, što je Grad koštalo oko 60.000 KM (oko 30.000 eura), a nikakvih rezultata nije bilo. To je kod građana vjerovatno i stvorilo sliku o aerodromu-fatmorgani, poređenja s visočkim aerodromom i uhljebljavanju stranačkih kadrova. Sedić ima menadžerski ugovor s nepunim radnim vremenom, a svu tehničku podršku pružaju mu, za sada, službe Gradske uprave Bihaća.

Drugim riječima, JP Aerodrom Bihać nema nijednog zaposlenog, a menadžer Sedić ima stalni angažman na Pravnom fakultetu u Bihaću, kao viši asistent na predmetu Ustavno pravo. Od kako je imenovan, u aprilu ove godine, nijednu mjesečnu menadžersku naknadu od 500 KM (250 eura) nije naplatio.

(Al Jazeera)
[/i]

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

08 Feb 2018 08:59 #6961 by Fache
Scandinavian Airlines odgodio lansiranje letova na liniji Kopenhagen-Sarajevo

Scandinavian Airlines odgodio je lansiranje svojih letova na liniji Kopenhagen-Sarajevo suočen sa malom potražnjom.
Kompanija je prvobitno planirala letove dva puta nedjeljno sa početkom od 24. marta, ali je letove reducirala na jedan nedjeljno i odgodila lansiranje za 26. juni.
Prema sadašnjem redu letenja, kompanija bi prevozila putnike u samo sedam letova, u periodu od 26. juna do 8. avgusta.

Indikator.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.715 seconds

 

Top