Ceste Svih Kategorija - AC, BC, MC, RC, LC

06 Maj 2012 10:47 #1054 by alienx

Admir wrote: Cuj duplo skuplja putarina... :/

Kostati ce onoliko koliko su rekli od pocetka 11 feninga po km, u cemu je problem? Da potsjetim da je u zadnje dvije godine avaz lopao da ce biti skuplje.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

06 Maj 2012 21:05 #1059 by Admir
Ne smatram da je to dobra tarifa ali eto...

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

06 Maj 2012 21:21 #1060 by alienx

Admir wrote: Ne smatram da je to dobra tarifa ali eto...

Zasto? :confused:

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

07 Maj 2012 05:23 #1068 by Marshall
Nastavlja se saga o autoputevima u RS


U izgradnju autoputeva Republike Srpske uloženo je više od 300 miliona maraka. Završen je autoput Banjaluka-Gradiška koji gleda na obalu Save. Privodi se i kraju izgradnja Mahovljanske petlje koja razdvaja autoput Banjaluka - Gradiška prema još nepostojećem autoputu prema Doboju. Uobičajeno i u izgradnji Mahovljanske petlje pojavili su se nepredviđeni radovi pa će poreske Obveznike, umjesto planiranih 26 miliona evra, koštati 3,5 miliona evra više.

Saga zvana autoputevi Republike Srpske čini se da nema kraja. Tačnije, krajevi asfalta su poznati ali finansijske intrige ne okončavaju. Tako je javnost ovih dana obavještena da je jedan od najvećih građevinskih poduhvata u tom entitetu, gradnja Mahovljanske petlje kod Laktaša, koja razdvaja autoputeve od Banjaluke prema Gradišci i Doboju, neočekivano poskupila za 3,5 miliona evra. Gradnju je usporilo klizište na prvoj dionici gradilišta, što će odgoditi završetak radova obećan u maju.

Direktor Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” Dušan Topić vrlo je šturo obrazložio šta je građane dodatno koštalo skoro 7 miliona maraka.

Izgradnja Mahovljanske petlje počela je prije dvije godine sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj od 21 milion evra uz otplatu od 12 godina. Dobijeno je i bespovratnih 5 miliona evra iz evropskih IPA fondova što sveukupno nije bilo dovoljno da se, bez takozvanih nepredviđenih troškova, završi petlja.

U opoziciji pitaju kako je moguće da se nije ranije znalo za klizište koje je zaustavljeno skupim bedemom.

‘’To su uobičajeni dodatni radovi i dodatni trošak. To se odnosi na radove na sanaciji klizišta“, naveo je poslanik SDS-a u Narodnoj skupštini RS Zoran Latinović.

Priča o Mahovljanskoj petlji nije uopšte čudna za nekog ko je iole pratio izgradnju autoputa Banjaluka-Gradiška. Ta dionica, od oko 40 kilometara, koštala je do danas vrtoglavih 320 miliona maraka višestruko poskupljujući upravo nepredviđenim troškovima.

Nepredviđenih troškova je bilo toliko da bi se ozbiljno moglo posumnjati u malverzacije, kaže izvršni direktor Transparency International BiH Srđan Blagovčanin.

‘’Praktično imamo dionicu autoputa koja spada u red najskupljih u Evropi. Na sve to ukazivala je Služba za javnu reviziju Republike Srpske, međutim izostala je reakcija nadležnih organa, a te informacije koje su bile objavljivane o povećanju cijene kroz brojne anekse, ostale su praktično samo na nivou informacija, a javnosti nije obrazloženo zašto je u tolikoj mjeri došlo do povećanja cijene radova’’, ističe Blagovčanin.

"Uvijek izbijaju novi troškovi"

Građevinski poduhvati se nastavljaju. Novim zaduženjem od 150 miliona evra gradiće se Istočna dionica autoputa Banjaluka-Doboj, od Doboja prema Prnjavoru dužine 35 kilometara.

Bosna i Hercegovina je dala garanciju za dobijanje kredita, što znači da će njeni građani vraćati milione evra koje pojede asfalt ako saobraćaja na tim putevima ne bude bilo, kaže Zoran Latinović.

‘’Podsjetiću da je ovo najfrekventnija saobraćajnica u Republici Srpskoj i ako ona nije isplativa s punim pravom se onda može postaviti pitanje kakvu je računicu Vlada našla i za nastavak izgradnje autoputa prema Doboju’’, kazao je Latinović.

I sami građani sumnjaju u opravdanost gradnje autoputeva.

‘’Valjda ćemo doživit da se provozamo, ali vrlo teško. Uvijek izbijaju ti novi troškovi. I taj autoput je napravljen, a nije spojen sa Hrvatskom. Pare leže, džaba uložene. Koliko će to trajati dvije- tri, pet godina da se napravi most da se otvori autoput, umjesto da uložite u nešto drugo, da mogu ljudi raditi, zaraditi, a ovo da se radi kada budu stečeni uvjeti’’, “U našoj Republici se malo šta gradi u smislu fabrike, neke proizvodnje, pa onda je to jedino ostalo da se grade ti autoputevi koji nisu opravdani. Ali, po mom mišljenju, sve se to svodi, manje-više, na pranje novca“, „Puta urade 2 km, kažu javnosti da su uradili pedeset, lažu svi. Ja stojim iza toga da lažu“, kažu građani.

Vlast je uvjerena da čini prave poteze.

‘’Veoma je bitno da se prostor RS infrastrukturno integriše, kao i prostor BiH, što stvara preduslove i za regionalnu integraciju, a time i integraciju prema EU naslanjajući se na međunarodne putne koridore’’, kazao je ministar finansija i trezora BiH Nikola Špirić.

Do danas se za gradnju Istočne dionice autoputa Banjaluka-Doboj, od Prnjavora do Doboja na javni poziv prijavilo 12 domaćih i stranih građevinskih firmi.

Istovremeno traju i pregovori sa Evropskom investiciono-razvojnom bankom za novi kredit od 200 miliona evra za izgradnju Zapadne dionice autoputa od Prnjavora do Banjaluke, te se pregovara sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj o gradnji dionice koridora Vc kroz Republiku Srpsku.


Danas

“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Maj 2012 11:08 #1114 by Marshall
Kontroverze u vezi s gradnjom koridora: BiH ne odustaje od autoputa kroz južnu Hercegovinu

Gradnjom koridora kroz Neum BiH ne odustaje o ranije planirane Jadransko-jonske ceste (J-J), koja bi kroz našu zemlju prolazila u dužini od stotinjak kilometara, potvrdio nam je zamjenik ministra prometa i komunikacija BiH Izet Bajrambašić.

Bh. delegacija dogovorila je prošle sedmice u Zagrebu gradnju ceste koja bi išla samom hrvatskom obalom od Ploča ka Dubrovniku, a teritoriju BiH sjekla bi samo šest kilometara kod Neuma.

Brza cesta

No, u strategiji razvoja autoputeva Federacije BiH nema neumskog koridora, ali ima J-J ceste, koja bi se kod Počitelja odvajala od koridora 5C i išla južnom granicom BiH, otprilike paralelno s morskom obalom, kroz Popovo polje. Kraci bi se odvajali za Neum, Dubrovnik, Cavtat, itd., a cesta bi prolazila kroz BiH sve do granice s Crnom Gorom.

Smatra se da su ove dvije saobraćajnice konkurentne, odnosno da, ako se sagradi neumski koridor, onda gradnja ceste Popovim poljem ne bi imala smisla. No, Bajrambašić ističe da će koridor kroz Neum zapravo biti brza cesta, a ne autoput, zbog čega će troškovi biti smanjeni i za BiH će iznositi oko pet miliona eura.

Osim toga, ističe da nikada niko nije dokazao da je autoput kroz Popovo polje isplativ, ali da će se svakako raditi studija izvodljivosti, koja će pokazati isplati li se graditi tu cestu.

Gravitaciono polje

Kritičari ideje o koridoru jadranskom obalom kažu da će on obesmisliti gradnju ceste jugom Hercegovine, odnosno Popovim poljem. Kako je objasnio sagovornik našeg lista, stručnjak iz ove oblasti koji nas je zamolio da ostane anoniman, takozvano gravitaciono polje jednog autoputa je najmanje 30 kilometara s obje strane. To znači da se nikada ne grade dva paralelna autoputa, pa i autoput i brza cesta, na toj ili manjoj udaljenosti.



Neumski koridor dogovoren u Zagrebu

Spomenute dvije ceste u nekim bi tačkama bile udaljene desetak kilometara ili manje.

- Na toj se udaljenosti ne grade moderne saobraćajnice ni u razvijenijim zemljama, a kamoli u BiH, gdje nema dovoljno novca ni prometa da bi se takve ceste ikada isplatile - kaže naš sagovornik.

Bajrambašić kaže je BiH na neumski koridor pristala zbog Evropske unije i hrvatskog pristupanja ovoj zajednici te da će zauzvrat dobiti sporazum o "naprednom korištenju luke Ploče" i željeznice od Metkovića do Ploča.

- To znači da ćemo smanjiti bilo kakvo zaustavljanje i duplo stajanje, da ne mijenjamo lokomotivu u Čapljini, itd. Moguće je pojednostaviti i dosta toga u vezi s carinskim pregledima. Više od četiri miliona tona robe godišnje uvozimo i izvozimo preko Ploča. Kada se obračuna koliko vozovi stoje, to su strašni gubici - istakao je Bajrambašić.


Dnevni Avaz

“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Maj 2012 11:08 #1115 by Marshall
Šta donosi zatvoreni sistem naplate na koridoru 5C: Najskuplja putarina bit će 16 maraka

Krajem maja počet će se primjenjivati nove cijene na sagrađenom dijelu autoputa od Sarajeva do Kaknja, ukupne dužine 37 kilometara. Trenutno se putarina plaća samo na naplatnim kućicama u Jošanici. Naplatne kućice sagrađene su i na ostalim ulazima, odnosno izlazima s autoputa: u Podlugovima, Visokom i Kaknju, a ugradnja opreme je u završnoj fazi.

Novi plan

Prema ranije zamišljenom planu, kada ovaj sistem profunkcionira, cijena će biti 11 feninga po kilometru za putnička vozila, a množit će se s dva, tri i četiri, kada je riječ o drugoj, trećoj i četvrtoj kategoriji vozila. To znači da bi putarina dostizala 16 maraka kada je riječ najvišoj kategoriji vozila. No, konačne cijene odredit će Vlada Federacije BiH. Kako saznajemo, cjenovnik bi se trebao naći na narednoj sjednici Vlade, kada će se definitivno znati visina putarina.

U drugu kategoriju spadaju vozila poput kombija, u treću pojedini kamioni i prikolice, a četvrtu velika teretna vozila poput kamiona s prikolicom. Cijene će biti slične kao u susjednim zemljama. Primjera radi, putarina od Slavonskog Broda do Zagreba iznosi oko 18 KM za 170 kilometara za putnička vozila.

Plaćanje karticom


Do sada je jedinstvena putarina za putnička vozila iznosila dvije marke, za drugu kategoriju 4,5 KM, za treću sedam, a za četvrtu devet maraka. Godišnja zarada na putarinama iznosila je desetak miliona KM, a očekuje se da se taj prihod udvostruči uvođenjem novog sistema.

Način plaćanja bit će sličan kao u susjednim zemljama. Pri ulazu na autoput vozač će uzimati karticu, a plaćat će prilikom napuštanja saobraćajnice, za onoliko kilometara koliko je prešao. Druga mogućnost bit će ugradnja uređaja koji će automatski skidati novac s računa pri izlasku s autoputa, tako da se vozilo neće morati zaustavljati.

Cijene u KM po kategorijama


Dnevni Avaz

“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Maj 2012 11:08 #1116 by Marshall
EBRD izrazila spremnost za prvu fazu izgradnje puta Banja Luka-Doboj

Predsjednik RS-a Milorad Dodik izjavio je da kod Evropske banke za obnovu i razvoj postoji potpuna spremnost da se u ovoj godini implementira prva faza izgradnje dionice autoputa Banjaluka-Doboj, do Prnjavora, kako je predviđeno nedavno potpisanim ugovorom.
Dodik je nakon sastanka sa direktorom za BiH u Upravnom odboru Evropske banke za obnovu i razvoj Kurtom Bayerom podsjetio da je EBRD do sada podržala projekte u RS-u sa 656 miliona KM, prije svega u infrastrukturi.

On je izrazio zadovoljstvo opredjeljenjem banke da u značajnijem obimu podrži ulaganje u privatni sektor u RS-u, naglasivši da je sa predstavnicima EBRD razgovarano i o načinu podrške malim i srednjim preduzećima.

"Uvjeren sam da kod banke postoji interes da u saradnji sa Investiciono-razvojnom bankom kreira i implementira kreditnu liniju za podršku malim i srednjim preduzećima", rekao je Dodik.

Dodik je izrazio očekivanje da će se u narednim godinama nastaviti uspješna saradnja, naročito zbog činjenice da će BiH veoma brzo doći u poziciju da aplicira za članstvo u EU, a time poboljša svoje kapacitete sa stanovišta same banke.


Klix

“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Maj 2012 11:09 #1117 by Marshall
Ceste Federacije: U ovoj godini slijede investicije od preko 103 miliona KM

Vlada Federacije BiH dala je suglasnost na Plan i program JP Ceste Federacije BiH za 2012. godinu. Ovim dokumentom ukupni i prihodi i rashodi planirani su u iznosu od 161.328.700 konvertibilnih maraka. Na prihodovnoj strani, najveću stavku od 64.000.000 KM čine javni prihodi, a slijede, s 55.519.700 KM, kreditna sredstva iz međunarodnih izvora.

U investicije se planira uložiti 103,16 miliona KM, što je 117 posto ili 55,67 miliona KM više u odnosu na sredstva iz prošlogodišnjeg rebalansiranog plana. Prioritet investiranja je dat završetku radova projekta rehabilitacija cesta, gdje se planira investirati 58,44 miliona KM.

U projekte JP Ceste FBiH planira se uložiti 15,27 miliona KM, a obuhvataju eksproprijaciju, izradu i okončanje projektne dokumentacije za nastala i potencijalna klizišta, škarpe, zasjeke i kosine, zatim sanaciju i rekonstrukciju objekata na magistralnim cestama. Za projekte koji se financiraju iz osiguranih namjenskih sredstava Proračuna FBiH i GSM licence planirana je realizacija u iznosu od 29 miliona KM.

Ceste Federacije su već sačinile Plan zimske službe održavanja magistralnih cesta za zimu 2011./12.godina. Planom je predviđeno održavanje 1.363,852 kilometara cesta prvog, 598,166 km drugog prioriteta i 13 km cesta trećeg prioriteta.


E-Kapija

“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Maj 2012 11:09 #1118 by Marshall
U Mostaru sutra potpisivanje ugovora o izgradnji poddionice koridora 5c

Sutra, 10. maja, u 14 sati u zgradi federalnih institucija u Mostaru bit će potpisan Ugovor o izgradnji autoceste na koridoru 5c, poddionica Zvirovići-Kravice.



Ugovor će potpisati Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, te Michal Štefl i Ljubomir Ćubić u ime konzorcija kojeg čine kompanije OHL ŽS a.s. i Niskogradnja d.o.o. Laktaši. Supotpisnici ovog ugovora su federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić i menadžer za marketing i vanjsku trgovinu u kompaniji OHL ŽS a.s. Zdenek Zedniček.

Potpisivanju Ugovora će prisustvovati premijer FBiH Nermin Nikšić, Nj.E. Tomaš Szunyog, ambasador Češke Republike u BiH i predstavnici EBRD-a.

Na osnovu međunarodno provedenog konkursa, Evropska banka za obnovu i razvoj je 26. marta dala saglasnost na evaluacioni izvještaj tenderske komisije JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar za projekat izgradnje autoceste na poddionici Zvirovići-Kravice. Prema tom izvještaju predloženo je da ugovor bude dodijeljen Konzorciju kojeg čine kompanije OHL ŽS a.s. i Niskogradnja d.o.o. Laktaši.

Nakon dobivanja saglasnosti od strane EBRD-a, JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar su primile bankarsku garanciju u iznosu od 6.162.036,13 eura čime su se stekli uvjeti za potpisivanje navedenog ugovora. Ugovoreni rok za završetak radova iznosi 20 mjeseci.

Ovim ugovorom počinje izgradnja novih 5 kilometara autoceste na južnom dijelu koridora 5c. Ukupna vrijednost ugovora je 61.620.361,22 eura, priopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade Federacije.


http://www.klix.ba/vijesti/bih/u-mostaru-sutra-potpisivanje-ugovora-o-izgradnji-poddionice-koridora-5c/120509081

“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Maj 2012 11:09 #1119 by Marshall
Izgradnja autoceste Kravice - Bijača











Na projektu izgradnje autoceste na Koridoru 5C, dionica Kravice - Bijača, završavaju se radovi na širokom iskopu tvrde stijene i radovi na izradi nasipa na kompletnoj trasi. Radovi na oblaganje kamenom pokosa nasipa (roliranje) su također završeni. Na trasi je počelo polaganje srednjenaponskog kabla duž trase, a izvode se i radovi na središnjoj odvodnji autoceste. Na objektima visokogradnje se trenutno betoniraju temelji i temeljne grede, psotavljaju se prefabrikovane AB konstrukcije, te i nasipanje tampona unutar završenih objekata. Počeli su radovi na zidanju i unutrašnjim instalacijama - struja. Slike sa projekta se nalaze u prilogu.


“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 1.615 seconds

 

Top