Tuzla | Construction News
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
@E-Kapija
Na sjednici Kolegija Općinskog načelnika održane 06. jula razmatrane su aktivnosti na realizaciji projekta "Poboljšanje poslovnog okruženja u općini Tuzla", koji se implementira u saradnji sa Međunarodnom finansijskom korporacijom (IFC), članicom grupacije Svjetske banke. Projekat je koncipiran tako da olakša procedure podnošenja i obrade zahtjeva u općini, pojednostavi proces izdavanja raznih dozvola, uvjerenja i rješenja, te kreira elektronski registar svih postupaka u nadležnosti općine.
Projekat poboljšanja poslovnog okruženja i konkurentnosti u Općini Tuzla započeo je u decembru 2012. godine, a ciljevi projekta su: Pojednostavljenje administrativnih postupaka koji se odnose na dozvole, uvjerenja i saglasnosti na nivou općine; smanjenje rizika i troškova poslovanja privrednih subjekata, čime se poboljšava poslovno okruženje, povećava konkurentnost, rast i razvoj; povećanje efikasnosti administracije putem skraćenja rokova i smanjivanja koraka u rješavanju predmeta; povećanje transparentnosti implementacije administrativnih postupaka u općini Tuzla te uspostava elektronskog registra svih administrativnih postupaka kao dio sistema općine.
Tarik Šahović, menadžer projekta poboljšanja poslovnog okruženja, ispred Međunarodne finansijske korporacije (IFC), upoznao je prisutne sa trenutnim statusom projekta, naglasivši da je, uz maksimalno zalaganje i dobru saradnju sa Općinom Tuzla, privrednicima i udruženjima, u periodu od 7 mjeseci usvojeno 568 preporuka za pojednostavljenje i eliminaciju 230 administrativnih postupaka (80% od ukupnog broja popisanih postupaka), pri čemu je 10 administrativnih postupaka u potpunosti eliminisano.
Također, Šahović je dodao da su usvojene i preporuke za kantonalni i federalni nivo vlasti u cilju unapređenja administrativnih postupaka kroz izmjenu relevantnih zakona/podzakonskih akata. Šahović se, u ime Međunarodne finansijske grupacije zahvalio načelniku i članovima radne grupe koja radi na implementaciji projekta na izvanrednoj efikasnosti i spremnosti da prihvate promjene. Zahvaljujući tome, očekuje se da će projekat u potpunosti biti realiziran dva mjeseca prije predviđenog roka, odnosno već krajem septembra ove godine, iako je bilo predviđeno da se sve aktivnosti okončaju do kraja novembra.
Prema riječima Bahte Mekića, savjetnika za razvoj, investicije i ekonomska pitanja, usvajanjem prijedloga za smanjenje taksi i do 50% i eliminacijom nepotrebnih dokumenata, Općina Tuzla izašla je u susret zahtjevima privrednika. Procijenjeno je da su ovim projektom ostvarene uštede u direktnim troškovima u prosjeku od oko 6,50 KM po zahtjevu, odnosno u prosjeku 5,8% ukupnih troškova privrednih subjekata. Tačnije, ukoliko se usvoje sve preporuke donošenjem pravnih akata na nivou Općine, i ukoliko se one primijene u svakodnevnom radu službenika, procijenjene direktne uštede za privatan sektor općine Tuzla iznosile bi 1. 142. 060 BAM na godišnjem nivou.
Kada su u pitanju indirektne uštede, one se ogledaju u skraćenim rokovima za pregled predmeta, procesiranje, bržem postupku za izdavanje dozvola, rješenja, odobrenja i sl. U tom smislu je već za narednu sjednicu Općinskog vijeća predložena nova Odluka o administrativnim taksama i tarifi općinskih administrativnih taksi.
Svoje izlaganje Šahović je zaključio informacijom o narednim koracima koji su predviđeni projektom, od kojih je potrebno istaći razmatranje preporuka i usvajanje pravnih akata od strane nadležnih tijela, čime bi se one uvele u pravni sistem Opštine, postavljanje elektronskog registra na web sajtu Opštine, s ciljem povećanja transparentnosti implementacije administrativnih postupaka u općini Tuzla, te intenzivno informisanje javnosti.
Načelnik Općine Tuzla Jasmin Imamović naglasio je da je Općina Tuzla najveće gradilište u BiH, zahvaljujući i efikasnom radu administracije, ali da smo bili svjesni da se uvijek može bolje te smo iz ovog razloga sklopili sporazum sa IFC-om o implementaciji projekta poboljšanja poslovnog okruženja u našoj općini. Načelnik se zahvalio svima koji su učestvovali u realizaciji projekta i istakao da je projekat izrazito značajan za grad Tuzlu, jer će se pojednostavljenjem postupaka i smanjenjem direktnih i indirektnih troškova za poslovni i civilni sektor, poboljšati poslovno okruženje i stvoriti bolji uslovi za privlačenje stranih investicija, brži ekonomski razvoj Tuzle, a samim time i za otvaranje novih radnih mjesta, što je konačni cilj svih projekata iz ove oblasti.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
- eMir_
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 1007
- Thank you received: 219
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.