BiH | Željeznice - Railways

25 Dec 2012 09:20 #2823 by Admir
Željeznice BiH moraju oživjeti da bi oživjela i privreda



Prva pruga u Bosni i Hercegovini puštena je u saobraćaj 24. decembra 1872. godine. To je bila pruga normalnog kolosijeka od Banje Luke do Dobrljina, duga 101,6 kilometara, izgrađena kao dio Carigradske magistrale, koja je, prema planovima Turske, trebala povezivati Carigrad s Bečom.

Poslije Berlinskog kongresa 1878. godine Austrougarska je okupirala Bosnu i Hercegovinu i počela intezivnu gradnju pruga. Počelo je s gradnjom uzane pruge od Bosanskog Broda do Sarajeva.

U septembru 1878. u Derventi je osnovana prva direkcija bosanskohercegovačkih željeznica pod nazivom „Direkcija carskih i kraljevskih bosanskih željeznica“. Direkcijom je rukovodilo sedam austrijskih oficira, 30 civilnih činovnika iz Austrougarske, a domaći radnici su bili pomoćno osoblje.

Prugu za Derventu gradilo je 40 inženjera i 4.000 radnika. Nije bilo vremena za izradu tehničkih studija, pa je u prvoj fazi izgrađene pruge stepen tehničke ispravnosti bio na najmanjem mogućem tehničkom nivou, ali se ipak zadovoljio minimum za sigurno odvijanje saobraćaja.

Ovih dana obilježava se 140 godina Željeznica Bosne i Hercegovine. Najviše su se poslije Austrougarske razvijale u bivšoj Jugoslaviji. Prilikom raspada Jugoslavije ratovi su opustošili željeznice svih bivših republika. Najviše štete imale su Željeznice FBiH koja se procjenjuje na oko 1,5 milijardi maraka.

Za vrijeme bivše Jugoslavije, 1969. godine elektrificirana je pruga Sarajevo - Ploče. Period pred početak agresije na BiH bio je u znaku elektrifikacije bosanskohercegovačkih pruga i uvod u najsavremenije tehnologije u željezničkom saobraćaju. Željeznice FBiH tako su se uvrstile u moderne željeznice Evrope, a onda je počeo rat i razorio gotovo sve što se 140 godina gradilo.

"Željeznice FBiH još nisu ni blizu predratnom razvoju iako pored svih problema napredujemo u svakom smislu. Došli smo u respektabilnu poziciju i u toku prošle godine prevezli smo gotovo 9,2 miliona tona robe što je veliki pokazatelj za ovu regiju, a posebno za našu željeznicu. Imamo i najveći problem a to je kako zbrinuti 1.000 radnika viška", izjavio je za Fenu Nedžad Osmanagić, direktor Željeznica FBiH.

Osmanagić pojašnjava da bez pomoći Federalne vlade i vlada kantona željeznice se ne mogu razvijati. Uz ovu pomoć po njegovom mišljenju mogao bi se napraviti samoodrživ sistem, ali samo uz državna ulaganja i investiranja. Željeznice FBiH ukidaju putničke linije jer su nerentabilne. Zbog nerentabilnosti putničkog saobraćaja godišnji gubitak iznosi oko 10 miliona maraka.

"Ove godine prevoz robe Željeznica FBiH je u padu zbog recesije. Veliki klijenti kao što su Mital Stil i Koksara Lukavac ne koriste mnogo naše usluge, pa će ovogodišnji prevoz robe pasti na nivo iz 2010. godine. Profit željeznicama jedino donosi kargo prevoz robe. Kargo finansira onaj dio koji ne finansira država. Prevoz putnika se povećava, ali to još nije zadovoljavajuće. Mi imamo "talgo" vozove koji se mogu pokrenuti svaki dan u promet, ali nikako ne možemo da se dogovorimo oko uvjeta održavanja. Ponavljam, željeznice ne mogu same bez pomoći države. Moraju ulagati u infrastrukturu, jer ona je državna, a ne Željeznica FBiH. Sasvim druga je priča kada su Željeznice BiH funkcionirale u bivšoj Jugoslaviji. Međutim, sve željeznice u regionu funkcioniraju na isti način kao da se ništa nije promijenilo", istaknuo je Osmanagić.

Dimšo Todorović, zamjenik izvršnog direktora Željeznica RS-a, dodao je da dijele istu sudbinu kao i Željeznice FBiH, pa i željeznice našeg okruženja.

"U Željeznicama RS-a naredne godine pripremamo reorganizaciju. Ovo će biti i najteži dio posla, jer imamo značajan broj viška radnika. Cilj nam je da se pridružimo željeznicama Evrope i uložimo značajna sredstva u infrastrukturu i mobilne kapacitete. Trebamo se odmaknuti od politike i okrenuti se poslu. Uz to imamo izvanrednu saradnju dviju entitetskih kompanija u BiH", izjavio je Todorović.

Vraćajući se unazad 20 godina Todorović je dodao „da je stanje željezničkog sektora kako na području RS-a, tako i u FBiH tada bilo na znatno višem nivou. Imali smo dobre sisteme u službi saobraćaja, telekomandu saobraćaja, savremene sisteme komunikacije kojima smo obezbjeđivali direktnu vezu dispečerskog centra s lokomotivama a danas toga nemamo, tako da ne možemo biti zadovoljni stanjem u željeznicama“, istakao je Todorović.

Pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija Izet Mehinagić, tvrdi da Bosna i Hercegovina ima strategiju razvoja željezničkog sektora.

"To je pravni okvir poput onog u Evropskoj uniji. Rrestrukturiranje sektora uvažavajući savremene trendove i trenutnu situaciju i na kraju treba da uslijedi snažna obnova i razvoj. To su glavni parametri restrukturiranja željezničkog sektora, a fundamentalno pitanje kojim se sada bavimo jest stvaranje održivog sistema finansiranja željeznica. Trebamo stvoriti održivost željezničke infrastrukture i to je obaveza države i na odgovarajući način finansirati putnički i kombinovani saobraćaj", pojasnio je Mehinagić.

Pomoćnik federalnog ministar prometa i komunikacija Izet Mehinagić kazao je da željeznica u BiH ima strateški značaj jer ako ne bi bilo željeznica tri mjeseca poslije toga ne bi bilo ni struje u BiH, ugalj se ne bi mogao prevoziti za termoelektrane, dakle BiH je osuđena na snažan željeznički sistem.

Saradnja željeznica BiH s regionalnim željeznicama je dobra. Međutim, problem je što svaka država ide u restrukturiranje željeznica, a jedan od dodatnih problema jeste i skori ulazak Hrvatske u Evropsku uniju.

Zlatko Petričević, direktor kargo prijevoza Hrvatskih željeznica, tvrdi da se BiH ne treba bojati ulaska Hrvatske u Evropsku uniju.

"Hrvatskoj je vrlo interesantan željeznički koridor iz BiH do Luke Ploče i dalje za Budimpeštu. I nama je stalo da se protok robe kao i carinski postupci ubrzaju. Našim ulaskom u EU neće trpjeti štete u BiH ili bilo kojoj drugoj zemlji u okruženju. Željeznica kao najjeftiniji vid prijevoza putnika i robe može samo doprinijeti boljim poslovnim rezultatima svih u regionu i zapošljavanju novih ljudi",
rekao je Petričević.

Milan Jankolovski, pomoćnik generalnog direktora za infrastrukturu u Željeznicama Makedonije, rekao nam je da je Makedonija još 2008. godine prihvatila sve direktive Evropske unije u dijelu željezničke regulative.

"Država posljednjih nekoliko godina mnogo ulaže u željeznice uz veliku podršku makedonske vlade. Pomažu nam u modernizaciji i podizanju infrastrukture. Uskoro ćemo izgraditi i koridor 8 i tako će naši planovi biti ispunjeni dokraja. Kompletan razvoj industrije u Makedoniji zavisi od željeznice", kazao je Jankolovski.

Predsjednik Odbora direktora Željezničkog prijevoza Crne Gore, Rešad Nuhodžić otkrio je za Fenu, da će razgovarati s direktorom Osmanagićem da Crna Gora u turističkoj ljetnoj sezoni bar tri mjeseca koristi "talgo" vozove, koji su parkirani u sarajevskom depou.

"Moramo se regionalno više povezivati, jer jedino objedinjeni u regiji možemo se upustiti u tržišnu utakmicu. Ako se i dalje budemo zatvarali u nacionalne granice brzo ćemo nestati sa željezničkih mapa u svijetu. Saglasni smo da je željeznica nešto što je neophodno svakoj državi i svaka država koja računa na kvalitetan razvoj mora i željeznici posvetiti posebnu pažnju. I mi željezničari moramo da promijenimo način razmišljanja, da se usmjerimo na naše korisnike i da onaj novac koji dobijamo iskoristimo tako što ćemo pružiti kvalitetnu uslugu građanima", kazao je Rešad Nuhodžić.
Fena

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Jan 2013 11:50 #2858 by Admir
Tužbe guraju Željeznice RS u stečaj



Tužba koju su sindikati "Željeznica RS" podnijeli protiv ovog preduzeća mogla bi da dovede do blokade računa firme i na kraju do stečaja, upozorio je generalni direktor "Željeznica" Dragan Savanović. Komentarišući tužbu koju su sindikati podnijeli zbog neizmirenih obaveza prema radnicima iz 2011. i 2012. godine, Savanović je rekao da je glavni problem nastao zbog toplog obroka koji "Željeznice" ne mogu isplaćivati u neto iznosu od 185 KM.

"Uputili smo apel radnicima u kojem smo ukazali na posljedice koje bi ova tužba mogla da ima, ali se oni nisu obazirali na to. Išli smo na to da se zbog stabilizacije poslovanja smanje obaveze za topli obrok, ali oni to ne žele da prihvate", kazao je Savanović.

Uprava "Željeznica" uputila je sindikatima i radnicima dopis u kojem ih upozorava da je zbog podnošenja tužbi moguće i otvaranje stečaja u preduzeću. "U slučaju otvaranja stečajnog postupka svim radnicima bi prestao radni odnos, a stečajni upravnik bi, prema procjeni i potrebi, zadržao određeni broj radnika za obavljanje minimuma procesa rada i ostvarivanje javne funkcije "Željeznica". U tom slučaju radnicima ne bi bile isplaćene otpremnine", navedeno je u dopisu koji su potpisali Savanović i predsjednik Nadzornog odbora "Željeznica RS" Borislav Stevanović.

Predsjednik Sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti "Željeznica RS" Zlatko Marin istakao je da je svih šest sindikata posljednjeg dana prošle godine podnijelo tužbu protiv preduzeća. "Uprava je uputila apel radnicima pod izgovorom da sindikati ne razmišljaju jer su donijeli odluku o tužbi. Činjenica je da bi dugovanja prema nama zastarjela da nismo podnijeli tužbu. Oni su, kršeći zakon, smanjili topli obrok bez odobrenja radnika i saglasnosti sindikata", naglasio je Marin.

On je istakao da su tražili da im se prizna dug i da ga ukalkulišu u završni račun preduzeća, kako ne bi zastario, a da ga isplaćuju kad budu mogli, što je Uprava odbila. "I dalje se primaju radnici i dalje nema ušteda u samom preduzeću, ali se štedi preko leđa radnika. Zato smo se odlučili da podignemo tužbu", naglasio je Marin. U dopisu koji je Uprava "Željeznica" uputila sindikatima i radnicima ističe se da je akumulirani gubitak preduzeća skoro dostigao vrijednost akcijskog kapitala. "Željeznice RS" su u prvih devet mjeseci prošle godine napravile minus od 10,8 miliona maraka, što je za pet miliona KM manje u odnosu na isti period godinu ranije, a akumulirani gubitak je dostigao 195,9 miliona maraka.

(Glas Srpske)
[/i]

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

09 Jan 2013 16:12 #2896 by Hagasa
Voz je oštećen zbog manevarskih vožnji

Nakon teksta "Dnevnog avaza" o tome da se pokvario "Končarov" voz vrijedan 5,3 miliona eura, koje su Željeznice FBiH kupile 2009. godine od hrvatske kompanije "Končar", iz ove firme su potvrdili da je voz u kvaru, ali da mu nije pukla osovina.

Također, u ovoj kompaniji tvrde da je niskopodni elektromotorni voz proizveden u "Končaru" oštećen prilikom manevarskih vožnji i krive manipulacije osoblja ŽFBH na depou Rajlovac.

- Nije tačno da je na vozu pukla osovina. Kao posljedica krive manipulacije osoblja ŽBH, došlo je do kidanja vodilice kolskog sloga i vertikalnog amortizera primarnog ogibljenja. Navedena havarija nije se nikako mogla desiti u vožnji, niti je povezana s kvalitetom dijelova ili izrade voza. Oštećenje će biti uklonjeno u skladu s uobičajenom procedurom- navode iz kompanije "Končar".

Nadalje, tvrde da nisu tačni ni navodi da je voz "ishaban" što se može provjeriti.

- Neobično je da se spomenuti događaj zbio 25. decembra 2012., a objavljen je tek sada i to na temelju neistinitih činjenica. Zbog toga ga smatramo neobjektivnim i tendencioznim s očitom namjerom da nanese štetu proizvođaču- saopćeno je iz "Končara".

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

17 Jan 2013 14:27 #2928 by Admir
Uskoro rekonstrukcija pruge Doboj-Tuzla-Zvornik i Banovići- Tuzla-Brčko?

Enver Bijedić, federalni ministar prometa i komunikacija, za RTV Slon kaže da se planira rekonstrukcija pruga Doboj-Tuzla-Zvornik i Banovići- Tuzla-Brčko, budući da su te dvije dionice veoma značajne, naročito za teretni saobraćaj. U toku su pregovori za dobijanje kreditnih sredstava.

„Jer prevoz roba sa lokomotive na električni pogon pojeftinjuje za četiri do pet puta u odnosu na dizel lokomotive. Mi intenzivno pregovaramo sa međunarodnim kreditorima da dobijemo kreditna sredstva da bismo to uradili u narednom periodu“, ističe resorni ministar.

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

17 Jan 2013 15:31 #2929 by Hagasa
Jasta ce, a pruga Sarajevo- Doboj se raspada, i jos ukinuli linije, Zeljeznice treba zatvoriti, prodati svu infrastrukturu kako bi platili bar dio duga, sve radnike otprustiti i onda neka neka strana kompanija (al da nije turska) kupi infrastrukturu, uspostavi prijevoz i zaposli sposobne a ne podobne. Tada bi jedino imali civilizirani zeljeznicki saobracaj, ovako smo na nivou Indije.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

17 Jan 2013 17:59 #2930 by alienx

Hagasa wrote: Jasta ce, a pruga Sarajevo- Doboj se raspada, i jos ukinuli linije, Zeljeznice treba zatvoriti, prodati svu infrastrukturu kako bi platili bar dio duga, sve radnike otprustiti i onda neka neka strana kompanija (al da nije turska) kupi infrastrukturu, uspostavi prijevoz i zaposli sposobne a ne podobne. Tada bi jedino imali civilizirani zeljeznicki saobracaj, ovako smo na nivou Indije.

Bukvalno ovo ti je ujedljivo najgluplji post do sada. Jeli ti imas ikakvoga pojma koliko transporta robe ove drzave ide preko zeljeznica? Zeljeznice najmanje sluze za putnicki saobracaj, transport robe je profitabilan a transport putnika je debeli minus. Gdje to strane firme kupuju infrastrukturu? Ako oba dva entiteta i drzava ne obnove postojecu infrastrukturu nece to neki naucno fantasticni strani kupac jer nigde to drugdje nisu uradili. A koliko ja znam infrastruktura nije vise u nadleznosti entitetskih zeljeznica. Najveci problem zeljeznica u BiH (nakon toga sto postoje dvije)je isti u svim zemljama okruzenja a i sire. Samo sto u vecini tih zemalja (u EU zemljama iako je zabranjeno direktno drzavno ulaganje) primaju ogromne sume novca da bi mogli imati putnicki saobracaj a infrastrukturu gradi DRZAVA. Privatne zeljeznicka infrastruktura postoji u USA ali i tamo direkno ili indirekno je primala i jos prima drzavnu pomoc (sto 'federal' sto 'state')
Ocigledno nikada nisi vidijo stanje indiskih zeljeznica.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

18 Jan 2013 00:38 - 18 Jan 2013 00:43 #2931 by Hagasa
Opet ista prica, glavni problem necega u BiH jer je na nivou entiteta, sto nije tacno. Zeljeznice BiH su formirane samo formalno, kao i sve ostale institucije na nivou BiH, one nemaju stvarne nadleznosti. Cinjenica da postoje ZFBiH i ZRS ne bi bile problem, da i jedna i druga zeljeznica rade kako treba, dakle problem je kako rade a ne sto postoje na nivou entiteta. I jedna i druga su u rukama politickih elita, zaposljavaju hiljade radnika viska preko stela, nemaju dovoljno strucnjaka, ni kvalitetnu upravu itd. Putnicki saobracaj je jako enkvalitetan, zato ljudi slabo putuju i zato se ukidaju linije. Zeljeznice Federacije su u gubitku milijardu maraka, i sasvim je logicno da idu pod stecaj. Transport robe ZFBiH je dobrim dijelom unisten zbpog raznih lobija i prebacen na cestovni, a postojeci ocigledno nije dovoljan da rad Zeljeznica bude rentabilan, zato su neophodne radilakne promjene kojih naravno nece biti.
Gubitak je toliki da ga ne mogu pokriti ni milionski iznosi koje Vlada bukvalno baca (kao sto vlada kantona baca u GRAS), a taj isti novac se mogao iskoristiti u produktivne svrhe, no nije jer ga na kraju pohapaju stranacki puleni u zeljeznicama.
Da je situacija drugacija, slazem se, bilo bi suludo da se prodaje infrastrtuktura, ali kad je ovako bolje da se proda to sto je u drzavnom vlasnistvu da se namire dugovi (kako se ne bi vise milioni bacali za gubitke) i da neka strana komanija radi kako bilo, samo da ne pravi milionske gubitke federalnom budzetu.
i sto se tice bh airlinesa, narod u bih nema nikakvu korist od njega, letovi su im preskupi i uvijek kasne ili se otkazuju, nemaju kooperaciju sa drugim kompanijama, a milioni iz budzeta idu da s ekrpe njihovi gubici, zato fino nek i bh airlines ugase i nek noav kojim pokrivaju njihove gubitke ide u korisne svrhe, ali to s enece niakd desiti jer i u zeljeznicama, i u grasu i u bh airlinesu sjede stranacki direktori, stranacke uprave i preko stele zaposleni radnici koji milione maraka uzimaju iz nasih budzeta da krpe rupe za svoje nestrucno poslovanje i kriminal.
I dalje, isto bi tako bilo glupo da se prodaje BH Telecom u vrijeme krize, ali ovo je ipak Bosna i kada konkretnije pogledas, zbog loseg upravljanja BH Telecom ima sve manji profit, i ako se ne proda sada (po jako maloj cijeni) vremenom ce mu biti sve manja cijena, jer raja masovno prelazi na druge telecom oepratere i ako s eovako nastavi, sa sve slabijim poslovanjem i sve vecim kriminalom, vise ce para davati sebi na plate nego sto budu zaradili, zato ga treba prodati sto prije.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

18 Jan 2013 07:24 #2932 by alienx
Bez veze je sa tobom diskutovati ti svoje trubis na svakom forumu bez ikakvog argumenta. Samo nabacujes hrpu 'izjava' koje nemaju veze sa temom nego samo dodaje tvojoj histeriji.
Odgovor na na ono vezano za zeljeznice. Problem su dva operatora u jednoj maloj drzavi i bezvezni zakoni(izmisljene granice) koji ih prave nerentabilnim. Zeljeznice u BiH rade isto kao one u okruzenju i sve se suoce sa istim problemima. Nije suludna prodaja infrastruktura nego je naucna fantastika jer NIKO JU NECE KUPITI, infrastruktura u skoro cjelom svjetu je u nadleznosti drzave jer privatniku je to nemoguca investicija.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

18 Jan 2013 10:08 #2934 by Hagasa
Sto je problem sto su zeljeznice na nivou entitea? Pa tek bi bio problem da su na nivou drzave, tek onda ne bi mogle da funkcionisu! Kao i sve ostale institucije u BiH koje su na nivou entiteta, nemaju nikakvu stvarnu nadleznost, na kraju se uvijek pitaju entiteti, ili konkretnijeu Federaciji- kantoni.
Problem Zeljeznica Federacije nije taj sto nije na nivou drzave, nego sto je u gubitku milijardu maraka, sto njome upravljaju nestrucni a stranacki podobni ljudi, sto su radnici korumpirani i sto su vozovi prljavi, imaju visak radnika, katastrofalnu infrastrukturu,a to se ne bi promjenilo ako se samo nadleznost prebaci na drzavni nivo, bilo bi jos gore, pa eto pogledaj npr BHT kakvu gledanost ima i kako ima uzasan program, na nivou drzave ti je, nema gledanost ni 5 posto rejtinga, gledaniji je OBN.
Zeljeznice se moraju prodati da bi se pokrio dug od milijardu maraka i da se prestane sa kradjom miliona maraka za pokrivanje dugova koje su napravili stranacki puleni, isplativije je da se pokloni nekoj privatnoj firmi , ali da barem ne bacamo milione na placanje gubitaka, a isto vazi i za BH Airlines i za GRAS, a kako BH telecom svake godine sve slabije posluje i kako raja masovno prelazi na ostale telecom oepratere za koju godinu ce isto vaziti i za BH telecom

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

18 Jan 2013 10:18 #2935 by alienx

Hagasa wrote: Sto je problem sto su zeljeznice na nivou entitea? Pa tek bi bio problem da su na nivou drzave, tek onda ne bi mogle da funkcionisu! Kao i sve ostale institucije u BiH koje su na nivou entiteta, nemaju nikakvu stvarnu nadleznost, na kraju se uvijek pitaju entiteti, ili konkretnijeu Federaciji- kantoni.
Problem Zeljeznica Federacije nije taj sto nije na nivou drzave, nego sto je u gubitku milijardu maraka, sto njome upravljaju nestrucni a stranacki podobni ljudi, sto su radnici korumpirani i sto su vozovi prljavi, imaju visak radnika, katastrofalnu infrastrukturu,a to se ne bi promjenilo ako se samo nadleznost prebaci na drzavni nivo, bilo bi jos gore, pa eto pogledaj npr BHT kakvu gledanost ima i kako ima uzasan program, na nivou drzave ti je, nema gledanost ni 5 posto rejtinga, gledaniji je OBN.
Zeljeznice se moraju prodati da bi se pokrio dug od milijardu maraka i da se prestane sa kradjom miliona maraka za pokrivanje dugova koje su napravili stranacki puleni, isplativije je da se pokloni nekoj privatnoj firmi , ali da barem ne bacamo milione na placanje gubitaka, a isto vazi i za BH Airlines i za GRAS, a kako BH telecom svake godine sve slabije posluje i kako raja masovno prelazi na ostale telecom oepratere za koju godinu ce isto vaziti i za BH telecom


Histerisi nekom drugom ako ne znas citati onda sam zivi u tvojoj fantaziji.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.078 seconds

 

Top