Regional Construction News
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
26 Mar 2014 11:10 #4025
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Rusi počeli rekonstrukciju pruga u Srbiji
Delegacija Ruske Federacije koju predvodi ministar saobraćaja Maksim Sokolov sastala se jučer sa državnim vrhom Srbije. Ruske zvaničnike su primili su predsjednik Srbije Tomislav Nikolić i predsjednik Vlade Srbije u tehničkom mandatu Ivica Dačić.
Premijer Srbije Ivica Dačić istakao je u današnjem razgovoru sa delegacijom Ruske Federacije, koju je predvodio ministar saobraćaja Maksim Sokolov, da je modernizacija željezničke infrastrukture jedan od prioriteta Vlade Srbije.
Kako je navedeno u saopštenju iz Vlade Srbije Dačić je izrazio zadovoljstvo zbog početka radova na dionici Beograd - Pančevo, koji se finansiraju sredstvima ruskog kredita namijenjenog rekonstrukciji željezničke infrastrukture.
Zvaničnici Srbije i Rusije prisustvovali su u Pančevu ceremoniji početka rekonstrukcije željezničkih pruga u Srbiji. Iz ruskog izvoznog deviznog državnog kredita u vrijednosti od 800 miliona dolara finansirat će se modernizacija pruga i željezničkog saobraćaja. Među pet projekata je rekonstrukcija pruge Beograd - Bar i pruga na Koridoru 10.
Delegacija Ruske Federacije koju predvodi ministar saobraćaja Maksim Sokolov sastala se jučer sa državnim vrhom Srbije. Ruske zvaničnike su primili su predsjednik Srbije Tomislav Nikolić i predsjednik Vlade Srbije u tehničkom mandatu Ivica Dačić.
Premijer Srbije Ivica Dačić istakao je u današnjem razgovoru sa delegacijom Ruske Federacije, koju je predvodio ministar saobraćaja Maksim Sokolov, da je modernizacija željezničke infrastrukture jedan od prioriteta Vlade Srbije.
Kako je navedeno u saopštenju iz Vlade Srbije Dačić je izrazio zadovoljstvo zbog početka radova na dionici Beograd - Pančevo, koji se finansiraju sredstvima ruskog kredita namijenjenog rekonstrukciji željezničke infrastrukture.
Zvaničnici Srbije i Rusije prisustvovali su u Pančevu ceremoniji početka rekonstrukcije željezničkih pruga u Srbiji. Iz ruskog izvoznog deviznog državnog kredita u vrijednosti od 800 miliona dolara finansirat će se modernizacija pruga i željezničkog saobraćaja. Među pet projekata je rekonstrukcija pruge Beograd - Bar i pruga na Koridoru 10.
(Anadolija)
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
15 Apr 2014 09:38 - 15 Apr 2014 09:41 #4078
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Počela izgradnja hotela Marriott u Beogradu
Renomirani lanac hotela Marriott otvara vrata za goste u centru prestonice za godinu dana, piše Beobuild.
Radi se o vrlo ekspeditivnoj investiciji, gde će se za godinu dana realizovati 25 miliona evra vredna investicija u hotel, a do sada napuštena i neiskorišćena zgrada “Jugodrva” ugostiće turiste i poslovne putnike u centru Beograda. Nekadašnja poslovna centrala biće potpuno rekonstruisana i funkcionalno preuređena za potrebe hotela sa preko 100 soba. Ograničenje je da se objekat tokom rekonstrukcije mora zadržati u prethodnim gabaritima. Pored toga posedovaće zatvoren bazen, fitnes i spa centar, biznis centar, salu za sastanke, prodavnicu i dve podzemne etaže kao parking prostor.
“Courtyard by Marriott” je inače brend linija razvijena za američko tržište, ali je zbog svog uspeha 90-ih krenula u internacionalnu ekspanziju. Danas ime ovog lanca nosi preko 900 hotela u preko 100 zemalja.
Renomirani lanac hotela Marriott otvara vrata za goste u centru prestonice za godinu dana, piše Beobuild.
Radi se o vrlo ekspeditivnoj investiciji, gde će se za godinu dana realizovati 25 miliona evra vredna investicija u hotel, a do sada napuštena i neiskorišćena zgrada “Jugodrva” ugostiće turiste i poslovne putnike u centru Beograda. Nekadašnja poslovna centrala biće potpuno rekonstruisana i funkcionalno preuređena za potrebe hotela sa preko 100 soba. Ograničenje je da se objekat tokom rekonstrukcije mora zadržati u prethodnim gabaritima. Pored toga posedovaće zatvoren bazen, fitnes i spa centar, biznis centar, salu za sastanke, prodavnicu i dve podzemne etaže kao parking prostor.
“Courtyard by Marriott” je inače brend linija razvijena za američko tržište, ali je zbog svog uspeha 90-ih krenula u internacionalnu ekspanziju. Danas ime ovog lanca nosi preko 900 hotela u preko 100 zemalja.
Sei bella come un gol al 90´!
Last Edit: 15 Apr 2014 09:41 by ASOT.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
11 Jun 2014 11:13 #4180
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Tivat dobija "stari grad" - izgradnja kompleksa specifičnog koncepta, vrijednosti 450 mil EUR
Poslije Kotora, Budve, Herceg Novog, Perasta, Bara i Ulcinja još jedno mjesto na crnogoskom primorju dobija "stari grad". Iako sa nekoliko stoljeća zakašnjenja, Tivat će, uvjereni su investitori, postati svojevrsna atrakcija i primjer klasičnog arhitekturnog stila koji je vijekovima karakterisao ovo priobalno područje.
Naime, londonska kompanija koja posluje u Crnoj Gori "Boka Group" će na lokalitetu bivšeg poljoprivrednog dobra uskoro početi izgradnju starog grada, prvog na Jadranu za poslednjih nekoliko vijekova.
"Novi stari grad" poslije pola milenijuma
Osim izgradnje prvog šampionskog golf terena sa 18 rupa u Crnoj Gori, master planom su predviđene i građevinske zone, u okviru kojih će biti izgrađen "Tivat Stari Grad" koji ima specifičan dizajn koncept.
"Na taj način, "Tivat Stari Grad" biće nova žiža interesovanja cjelokupne priobalne zajednice i postaće ne samo naselje, već prava destinacija" – kaže investitor.
Osnivač i izvršni direktor "Boka Group" Džon Kenedi je najavio da će nakon Budve i Kotora i Tivat postati poznat po svom starom gradu, a veoma je interesantno da će to biti prvi "novi stari grad" u ovom dijelu Evrope za poslednjih pola milenijuma.
Duh srednjeg vijeka uz tekovine savremenog doba
"Boka Group" je sprovela opsežne studije lokalne arhitekture priobalnog regiona. Istraživanja u vezi sa rekonstrukcijom gradova Budve i Kotora nakon zemljotresa iz 1979. godine pokazala su da je izvodljivo spojiti autentičnost sa najsavremenijom stručnom praksom.
Od građevinskih materiijala predviđena je upotreba kamena, a izgradnja sat-kule, kao i spoljašnji izgled hotela će slediti principe srednjovjekovnih fasada, što će, ujedno, biti i glavno obilježje projekta.
"Prvi stari grad za poslednjih pola milenijuma objediniti tradiciju i potrebe vlasnika modernih stambenih objekata. Gradićemo na praznom prostoru, što omogućava uvođenje novih tehnologija, koje će biti van vizuelnog domašaja. U prvom redu, kablovska TV i telefonija, struja i klimatizacioni sistemi. Eko-sistemi i proizvodnja struje iz prirodnih izvora, takođe, mogu biti implementirani na način koji je bio nezamisliv u gradovima podignutim prije nekoliko stoleća, a koji su naruženi prilikom adaptacije potrebama savremenog doba" – smatra Džon Kenedi, osnivač i izvršni direktor "Boka Group".
"Ovo je izuzetna prilika koju dobijete jednom u životu, da se sagradi grad koji će biti u međunarodnom fokusu interesovanja i koji će usmjeravati pažnju na ono što Tivat i Crna Gora imaju da ponude. Takođe, grad će biti i prva impresija svih međunarodnih posjetilaca prilikom njihovog dolaska na međunarodni aerodrom u Tivtu" – dodaje Kenedi.
"Tivat Stari grad" imaće u ponudi i stanove nižeg cjenovnog ranga, namijenjene domaćem crnogorskom tržištu, a sve u cilju stvaranja ravnoteže između onih kojima će to biti primarno prebivalište i onih koji na to gledaju kao na sekundarnu rezidenciju.
"Luksuzni butici i restorani biće upotpunjeni sa običnim radnjama, pekarama i mesarama. Zapravo, zamišljen je jedan miks koji ima za cilj da gradu da dušu i živost tokom cijele godine, ne samo za vrijeme udarnog perioda turističke sezone" – objašnjava vlasnik "Boka Group"-e.
Pojedini mediji prenose da će cijene apartmana i stanova u "starom gradu" biti oko 3.500 EUR po kvadratu.
Prvi radovi na jesen 2014.
Iz "Boka Group"-e kažu da su do sada veoma zadovoljni dinamikom projekta, jer je u roku od godinu dana usvojen dedataljni urbanistički plan Tivta, te završen master plan. Glavni projekat se privodi kraju i trebalo bi da bude revidiran tokom leta, pa uskoro očekuju da krenu sa raščišćavanjem lokacije i početnim radovima u okviru prve faze.
U prvoj fazi, biće izvedeni pripremni radovi za izgradnju golf terena sa 18 rupa, šampionskog standarda. Na jesen će se krenuti sa raščišćavanjem tla i iskopom novog irigacionog jezera, zapremine 100.000 m3.
"Istovremeno, biće ispunjene sve ekološke obaveze, kao i preostala tehnička pitanja iz urbanističko-tehničkih uslova, u cilju dobijanja građevinske dozvole za sveobuhvatnu gradnju u okviru golf projekta" – navodi investitor dodajući da će sportski sadržaji izgrađeni po međunarodnim standardima produžiti turističku sezonu i otvoriti Crnu Goru za golf turizam.
Ukupnu vrijednost projekta je oko 450 mil EUR.
Iz "Boka Groupe" navode da će zahvaljujući ovom projektu biti zaposleno 1.000 radnika, da će država samo od PDV-a ubirati 80 mil EUR, a tivatska ekonomija oko 10 mil EUR godišnje.
Poslije Kotora, Budve, Herceg Novog, Perasta, Bara i Ulcinja još jedno mjesto na crnogoskom primorju dobija "stari grad". Iako sa nekoliko stoljeća zakašnjenja, Tivat će, uvjereni su investitori, postati svojevrsna atrakcija i primjer klasičnog arhitekturnog stila koji je vijekovima karakterisao ovo priobalno područje.
Naime, londonska kompanija koja posluje u Crnoj Gori "Boka Group" će na lokalitetu bivšeg poljoprivrednog dobra uskoro početi izgradnju starog grada, prvog na Jadranu za poslednjih nekoliko vijekova.
"Novi stari grad" poslije pola milenijuma
Osim izgradnje prvog šampionskog golf terena sa 18 rupa u Crnoj Gori, master planom su predviđene i građevinske zone, u okviru kojih će biti izgrađen "Tivat Stari Grad" koji ima specifičan dizajn koncept.
"Na taj način, "Tivat Stari Grad" biće nova žiža interesovanja cjelokupne priobalne zajednice i postaće ne samo naselje, već prava destinacija" – kaže investitor.
Osnivač i izvršni direktor "Boka Group" Džon Kenedi je najavio da će nakon Budve i Kotora i Tivat postati poznat po svom starom gradu, a veoma je interesantno da će to biti prvi "novi stari grad" u ovom dijelu Evrope za poslednjih pola milenijuma.
Duh srednjeg vijeka uz tekovine savremenog doba
"Boka Group" je sprovela opsežne studije lokalne arhitekture priobalnog regiona. Istraživanja u vezi sa rekonstrukcijom gradova Budve i Kotora nakon zemljotresa iz 1979. godine pokazala su da je izvodljivo spojiti autentičnost sa najsavremenijom stručnom praksom.
Od građevinskih materiijala predviđena je upotreba kamena, a izgradnja sat-kule, kao i spoljašnji izgled hotela će slediti principe srednjovjekovnih fasada, što će, ujedno, biti i glavno obilježje projekta.
"Prvi stari grad za poslednjih pola milenijuma objediniti tradiciju i potrebe vlasnika modernih stambenih objekata. Gradićemo na praznom prostoru, što omogućava uvođenje novih tehnologija, koje će biti van vizuelnog domašaja. U prvom redu, kablovska TV i telefonija, struja i klimatizacioni sistemi. Eko-sistemi i proizvodnja struje iz prirodnih izvora, takođe, mogu biti implementirani na način koji je bio nezamisliv u gradovima podignutim prije nekoliko stoleća, a koji su naruženi prilikom adaptacije potrebama savremenog doba" – smatra Džon Kenedi, osnivač i izvršni direktor "Boka Group".
"Ovo je izuzetna prilika koju dobijete jednom u životu, da se sagradi grad koji će biti u međunarodnom fokusu interesovanja i koji će usmjeravati pažnju na ono što Tivat i Crna Gora imaju da ponude. Takođe, grad će biti i prva impresija svih međunarodnih posjetilaca prilikom njihovog dolaska na međunarodni aerodrom u Tivtu" – dodaje Kenedi.
"Tivat Stari grad" imaće u ponudi i stanove nižeg cjenovnog ranga, namijenjene domaćem crnogorskom tržištu, a sve u cilju stvaranja ravnoteže između onih kojima će to biti primarno prebivalište i onih koji na to gledaju kao na sekundarnu rezidenciju.
"Luksuzni butici i restorani biće upotpunjeni sa običnim radnjama, pekarama i mesarama. Zapravo, zamišljen je jedan miks koji ima za cilj da gradu da dušu i živost tokom cijele godine, ne samo za vrijeme udarnog perioda turističke sezone" – objašnjava vlasnik "Boka Group"-e.
Pojedini mediji prenose da će cijene apartmana i stanova u "starom gradu" biti oko 3.500 EUR po kvadratu.
Prvi radovi na jesen 2014.
Iz "Boka Group"-e kažu da su do sada veoma zadovoljni dinamikom projekta, jer je u roku od godinu dana usvojen dedataljni urbanistički plan Tivta, te završen master plan. Glavni projekat se privodi kraju i trebalo bi da bude revidiran tokom leta, pa uskoro očekuju da krenu sa raščišćavanjem lokacije i početnim radovima u okviru prve faze.
U prvoj fazi, biće izvedeni pripremni radovi za izgradnju golf terena sa 18 rupa, šampionskog standarda. Na jesen će se krenuti sa raščišćavanjem tla i iskopom novog irigacionog jezera, zapremine 100.000 m3.
"Istovremeno, biće ispunjene sve ekološke obaveze, kao i preostala tehnička pitanja iz urbanističko-tehničkih uslova, u cilju dobijanja građevinske dozvole za sveobuhvatnu gradnju u okviru golf projekta" – navodi investitor dodajući da će sportski sadržaji izgrađeni po međunarodnim standardima produžiti turističku sezonu i otvoriti Crnu Goru za golf turizam.
Ukupnu vrijednost projekta je oko 450 mil EUR.
Iz "Boka Groupe" navode da će zahvaljujući ovom projektu biti zaposleno 1.000 radnika, da će država samo od PDV-a ubirati 80 mil EUR, a tivatska ekonomija oko 10 mil EUR godišnje.
(eKapija)
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
03 Okt 2014 14:58 #4294
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
IKEA će uložiti 300 mil EUR u Srbiji - Potpisan memorandum sa švedskom robnom kućom
Prva robna kuća švedske kompanije IKEA u Srbiji trebalo bi da bude otvorena krajem 2016. godine, na osnovu memoranduma o razumijevanja koji su danas potpisali Vlada Srbije, Grad Beograd i IKEA.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović je rekla nakon potpisivanja tog dokumenta da IKEA planira da uloži oko 300 mil EUR u izgradnju pet robnih kuća u Srbiji.
"Prva robna kuća IKEA biće u Beogradu, u Bubanj potoku, i zaposliće 300 radnika" - rekla je Mihajlović.
Prva robna kuća švedske kompanije IKEA u Srbiji trebalo bi da bude otvorena krajem 2016. godine, na osnovu memoranduma o razumijevanja koji su danas potpisali Vlada Srbije, Grad Beograd i IKEA.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović je rekla nakon potpisivanja tog dokumenta da IKEA planira da uloži oko 300 mil EUR u izgradnju pet robnih kuća u Srbiji.
"Prva robna kuća IKEA biće u Beogradu, u Bubanj potoku, i zaposliće 300 radnika" - rekla je Mihajlović.
(Beta)
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
24 Dec 2014 11:52 - 24 Dec 2014 11:53 #4426
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Beograd: Grubi radovi na Marriottu pri kraju
Trenutno najznačajniji projekat u hotelskom segmentu je rekonstrukcija objekta na Trgu Republike, u kome se polovinom naredne godine otvora novi "Courtyard by Marriott" hotel. Radovi na obnovi starog objekta počeli su u martu ove godine, a podrazumevaju vrlo temeljnu rekonstrukciju sa promenom namene. Pored toga, projekat je izazovan i građevinski, pošto se radi o objektu sa čelicnom konstrukcijom, koji su prava retkost u našoj graditeljskoj tradiciji.
Dakle, objekat tokom rekonstrukcije prolazi kroz ozbiljnu intervenciju na konstrukcionom sistemu. Za potrebe nove funkcije objekta izgrađeno je betonsko jezgro koje nosi stepeništa i liftove, pošto je stari objekat imao samo manja servisna stepeništa na neodgovarajućim pozicijama. U prizemlju će biti formiran prostor sa recepcijom, foajeom, dok će se na prvom spratu nalaziti bar, restorani i biznis sale. Gornji spratovi su takođe transformisani, pa je nekadašnji open-space sada podeljen u hotelske sobe. Završeno je zidanje i sada se postavljaju preostale gipsane pregrade, paralelno sa pratećim instalacijama.
Hotel se sastoji od 10 etaža od čega su dve podzemne, a dve poslednje etaže pripadaju potkrovlju. To su isti gabariti koje je imao i prethodni objekat, tako da u tom pogledu nema promena. Pored unutrašnjosti, velika promena će se desiti i na fasadi. Spoljašnjost će biti izvedena sa dva tipa fasadnih elemenata, odnosno dve fasade. Jedan deo će biti pokriven od zlatnih panela izrađenih od legure bakra, dok će ostatak biti aluminijumski profili sa čeličnom podkonstrukcijom koja će nositi spoljnu zaštitnu raster mrežu. Radovi na aluminijumskoj fasadi biće uskoro završeni kako bi objekat bio zastakljen tokom hladnog vremena. Spoljna fasadna mreža biće postavljena pred kraj rekonstrukcije objekta. Na krovu se takođe postavlja kosa fasada od alu panela i hidroizolacija.
Tokom rekonstrukcije za ovaj blok je izgrađena nova trafo stanica, a biće obnovljene i fasade unutrašnjeg dvorišta. Vrednost celog projekat je oko 25 miliona evra, a investitor je “PFB Properties”, ćerka kompanija holdinga “PSP Farman”.
Trenutno najznačajniji projekat u hotelskom segmentu je rekonstrukcija objekta na Trgu Republike, u kome se polovinom naredne godine otvora novi "Courtyard by Marriott" hotel. Radovi na obnovi starog objekta počeli su u martu ove godine, a podrazumevaju vrlo temeljnu rekonstrukciju sa promenom namene. Pored toga, projekat je izazovan i građevinski, pošto se radi o objektu sa čelicnom konstrukcijom, koji su prava retkost u našoj graditeljskoj tradiciji.
Dakle, objekat tokom rekonstrukcije prolazi kroz ozbiljnu intervenciju na konstrukcionom sistemu. Za potrebe nove funkcije objekta izgrađeno je betonsko jezgro koje nosi stepeništa i liftove, pošto je stari objekat imao samo manja servisna stepeništa na neodgovarajućim pozicijama. U prizemlju će biti formiran prostor sa recepcijom, foajeom, dok će se na prvom spratu nalaziti bar, restorani i biznis sale. Gornji spratovi su takođe transformisani, pa je nekadašnji open-space sada podeljen u hotelske sobe. Završeno je zidanje i sada se postavljaju preostale gipsane pregrade, paralelno sa pratećim instalacijama.
Hotel se sastoji od 10 etaža od čega su dve podzemne, a dve poslednje etaže pripadaju potkrovlju. To su isti gabariti koje je imao i prethodni objekat, tako da u tom pogledu nema promena. Pored unutrašnjosti, velika promena će se desiti i na fasadi. Spoljašnjost će biti izvedena sa dva tipa fasadnih elemenata, odnosno dve fasade. Jedan deo će biti pokriven od zlatnih panela izrađenih od legure bakra, dok će ostatak biti aluminijumski profili sa čeličnom podkonstrukcijom koja će nositi spoljnu zaštitnu raster mrežu. Radovi na aluminijumskoj fasadi biće uskoro završeni kako bi objekat bio zastakljen tokom hladnog vremena. Spoljna fasadna mreža biće postavljena pred kraj rekonstrukcije objekta. Na krovu se takođe postavlja kosa fasada od alu panela i hidroizolacija.
Tokom rekonstrukcije za ovaj blok je izgrađena nova trafo stanica, a biće obnovljene i fasade unutrašnjeg dvorišta. Vrednost celog projekat je oko 25 miliona evra, a investitor je “PFB Properties”, ćerka kompanija holdinga “PSP Farman”.
(beobuild.rs)
[/i] Sei bella come un gol al 90´!
Last Edit: 24 Dec 2014 11:53 by ASOT.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
20 Jan 2015 13:45 #4461
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Pocela izgradnja atletskog stadiona u Novom Pazaru
Ministri Vanja Udovičić i Rasim Ljajić označili su danas početak radova na izgradnji atletskog stadiona u Novom Pazaru koji bi trebalo da bude završen do kraja ove godine.
Ministar omladine i sporta Vanja Udovičić je prilikom obilaska radova rekao da je izgradnja ovakvog kapitalnog objekta od velike važnošti za Novi Pazar, ali i cijelu Srbiju.
"Želja Vlade Srbije je da u svim krajevima zemlje gradimo sportsku infrastrukturu jer znamo da je to osnov za postizanje vrhunskih rezultata. Međutim, ovakvi objekti neophodni su i za mlade kako bi se rekreirali, vodili zdrav način života, ali i krenuli putem vrhunskih sportista", izjavio je Udovičić.
On je dodao i da će atletski stadion u Novom Pazaru biti važan za razvoj sportskog turizma, oblasti na koju će Vlada obratiti posebnu pažnju u narednom periodu.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić je ocijenio da će sa završetkom atletskog stadiona Novi Pazar postati jedan od gradova u Srbiji sa najboljom sportskom infrastrukturom, a što je bila potreba svih sportista.
"Ovim stadionom vraćamo dug atletičarima koji su proslavili Novi Pazar osvajajući sva međunarodna priznanja i medalje, a koji su trenirali po okolnim livadama i bez ikakvih uslova. Zaslužili su ovaj objekat i mi im ga poklanjamo", rekao je Ljajić.
I generalni sekretar Atletskog saveza Srbije Slobodan Branković rekao je da je Novi Pazar zahvaljujući fenomenalnim rezultatima svojih atletičara zaslužio stadion.
"Fenomenalnim rezultatima atletičari Novog Pazara proneli su svetom slavu svog grada i države Srbije, pre svih velika zvezda srpske i svetske atletike Amela Terzić i njen trener Rifat Zilkić. Ovo što se ovde radi staviće Novi Pazar na mapu svetske atletike", izjavio je Branković.
Gradonačelnik Novog Pazara Meho Mahmutović naglasio je da je cilj gradske vlasti da ovaj grad postane centar sporta, mladosti, dobrih i vrednih ljudi.
"Ovaj velelepni stadion namenjen je našim atletičarima, velikim talenitma i nadama ovog sporta. Takođe, želja nam je i nadam se da ćemo već sledeće godine na ovom objektu organizovati veliki medjunarodni atletski miting", rekao je Mahmutović.
Vrijednost radova u prvoj faza izgradnje atletskog stadiona je oko 108 miliona dinara. Sedamdeset odsto sredstava obezbjedilo je Ministarstvo omladine i sporta, a ostatak Grad Novi Pazar.
Ministri Vanja Udovičić i Rasim Ljajić označili su danas početak radova na izgradnji atletskog stadiona u Novom Pazaru koji bi trebalo da bude završen do kraja ove godine.
Ministar omladine i sporta Vanja Udovičić je prilikom obilaska radova rekao da je izgradnja ovakvog kapitalnog objekta od velike važnošti za Novi Pazar, ali i cijelu Srbiju.
"Želja Vlade Srbije je da u svim krajevima zemlje gradimo sportsku infrastrukturu jer znamo da je to osnov za postizanje vrhunskih rezultata. Međutim, ovakvi objekti neophodni su i za mlade kako bi se rekreirali, vodili zdrav način života, ali i krenuli putem vrhunskih sportista", izjavio je Udovičić.
On je dodao i da će atletski stadion u Novom Pazaru biti važan za razvoj sportskog turizma, oblasti na koju će Vlada obratiti posebnu pažnju u narednom periodu.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić je ocijenio da će sa završetkom atletskog stadiona Novi Pazar postati jedan od gradova u Srbiji sa najboljom sportskom infrastrukturom, a što je bila potreba svih sportista.
"Ovim stadionom vraćamo dug atletičarima koji su proslavili Novi Pazar osvajajući sva međunarodna priznanja i medalje, a koji su trenirali po okolnim livadama i bez ikakvih uslova. Zaslužili su ovaj objekat i mi im ga poklanjamo", rekao je Ljajić.
I generalni sekretar Atletskog saveza Srbije Slobodan Branković rekao je da je Novi Pazar zahvaljujući fenomenalnim rezultatima svojih atletičara zaslužio stadion.
"Fenomenalnim rezultatima atletičari Novog Pazara proneli su svetom slavu svog grada i države Srbije, pre svih velika zvezda srpske i svetske atletike Amela Terzić i njen trener Rifat Zilkić. Ovo što se ovde radi staviće Novi Pazar na mapu svetske atletike", izjavio je Branković.
Gradonačelnik Novog Pazara Meho Mahmutović naglasio je da je cilj gradske vlasti da ovaj grad postane centar sporta, mladosti, dobrih i vrednih ljudi.
"Ovaj velelepni stadion namenjen je našim atletičarima, velikim talenitma i nadama ovog sporta. Takođe, želja nam je i nadam se da ćemo već sledeće godine na ovom objektu organizovati veliki medjunarodni atletski miting", rekao je Mahmutović.
Vrijednost radova u prvoj faza izgradnje atletskog stadiona je oko 108 miliona dinara. Sedamdeset odsto sredstava obezbjedilo je Ministarstvo omladine i sporta, a ostatak Grad Novi Pazar.
(Beta)
[/i] Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
22 Jan 2015 10:50 - 22 Jan 2015 10:51 #4476
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Danas počinje izgradnja podvodnog kabla
Izgradnja podvodnog kabla od Peskare do Tivta treba da počne danas. U toku je priprema gradilišta za kabl, konvertorsku i trafostanicu na samoj plaži Vilađo Alcione, u neposrednoj blizini ušća rječice Foso Valelunga u Jadransko more, piše Pobjeda.
Predstavnici Terne, kompanije koja gradi kabl vrijedan 775 miliona eura, imali su juče tehnički sastanak u lučkoj kapetaniji, kojem su prisustvovali i predstavnici opštinske policije. Sa tog sastanka su poslali saopštenje za javnost, jer su građani Peskare i okolnih naselja zabrinuti zbog početka realizacije tog projekta.
„Ovaj projekat neće negativno uticati na okolinu, a zračenje elektromagnetskog polja je jednako prirodnim, tako da je taj rizik eliminisan“, navodi se u saopštenju kompanije Terna i ističe da će raskopanu plažu sanirati do početka sezone.
Iz kompanije su podsjetili da provincija Abruci, u kojoj su Peskara i kupalište Vilanova di Cepagati, gdje će se vršiti građevinski radovi, pate od deficita električne energije, koji bi trebalo da bude eliminisan izgradnjom ovog kabla.
„Terna postupa u skladu sa dekretom Ministarstva ekonomije broj 239 od 28. jula 2011. godine“, naveli su iz kompanije.
Sporazum o uspostavljanju podmorske interkonekcije između Crne Gore i Italije potpisali su 23. novembra 2010. godine predstavnici Vlade Crne Gore, Crnogorskog elektroprenosnog sistema i italijanske kompanije Terna. Ugovorom je predviđeno da se 40 godina od izgradnje kabla prihod dijeli tako što će Terni pripasti 80 odsto, a Crnogorskom elektroprenosnom sistemu 20 procenata. U izgradnji kabla CGES učestvuje sa 20 odsto, s tim što je gro sredstava obezbijeđeno kroz kreditne aranžmane sa Njemačkom razvojnom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj.
Nakon isteka ugovorenog roka, o podjeli prihoda odlučiće vlade Crne Gore i Italije, čiji su ministri ekonomije Branko Vujović i Klaudio Skajola još 2009. potpisali memorandum o ulaganju u energetiku, vrijedan između četiri i pet milijardi eura. Tri godine kasnije osnovan je zajednički savjet Crne Gore i Italije, a deklaraciju o njegovom osnivanju postpisali su ministri ekonomije obje zemlje Vladimir Kavarić i Flavio Zanonato.
Izgradnja podvodnog kabla od Peskare do Tivta treba da počne danas. U toku je priprema gradilišta za kabl, konvertorsku i trafostanicu na samoj plaži Vilađo Alcione, u neposrednoj blizini ušća rječice Foso Valelunga u Jadransko more, piše Pobjeda.
Predstavnici Terne, kompanije koja gradi kabl vrijedan 775 miliona eura, imali su juče tehnički sastanak u lučkoj kapetaniji, kojem su prisustvovali i predstavnici opštinske policije. Sa tog sastanka su poslali saopštenje za javnost, jer su građani Peskare i okolnih naselja zabrinuti zbog početka realizacije tog projekta.
„Ovaj projekat neće negativno uticati na okolinu, a zračenje elektromagnetskog polja je jednako prirodnim, tako da je taj rizik eliminisan“, navodi se u saopštenju kompanije Terna i ističe da će raskopanu plažu sanirati do početka sezone.
Iz kompanije su podsjetili da provincija Abruci, u kojoj su Peskara i kupalište Vilanova di Cepagati, gdje će se vršiti građevinski radovi, pate od deficita električne energije, koji bi trebalo da bude eliminisan izgradnjom ovog kabla.
„Terna postupa u skladu sa dekretom Ministarstva ekonomije broj 239 od 28. jula 2011. godine“, naveli su iz kompanije.
Sporazum o uspostavljanju podmorske interkonekcije između Crne Gore i Italije potpisali su 23. novembra 2010. godine predstavnici Vlade Crne Gore, Crnogorskog elektroprenosnog sistema i italijanske kompanije Terna. Ugovorom je predviđeno da se 40 godina od izgradnje kabla prihod dijeli tako što će Terni pripasti 80 odsto, a Crnogorskom elektroprenosnom sistemu 20 procenata. U izgradnji kabla CGES učestvuje sa 20 odsto, s tim što je gro sredstava obezbijeđeno kroz kreditne aranžmane sa Njemačkom razvojnom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj.
Nakon isteka ugovorenog roka, o podjeli prihoda odlučiće vlade Crne Gore i Italije, čiji su ministri ekonomije Branko Vujović i Klaudio Skajola još 2009. potpisali memorandum o ulaganju u energetiku, vrijedan između četiri i pet milijardi eura. Tri godine kasnije osnovan je zajednički savjet Crne Gore i Italije, a deklaraciju o njegovom osnivanju postpisali su ministri ekonomije obje zemlje Vladimir Kavarić i Flavio Zanonato.
(Pobjeda)
[/i] Sei bella come un gol al 90´!
Last Edit: 22 Jan 2015 10:51 by ASOT.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
23 Jan 2015 11:07 #4482
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
300 miliona eura za drugi kolosjek kroz Rijeku
Na službenoj web stranici Grada Rijeke objavljena je prethodna studije izvodljivosti koja opravdava izgradnju drugog kolosjeka željezničke pruge na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani, dugačkoj oko 27 kilometara.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 300 mil. eura od čega je 9 mil. eura planirano za izradu tehničke dokumentacije i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Financijska sredstva osigurat će se putem instrumenta za sufinanciranje prometnih koridora u iznosu 85 % nepovratnih sredstava.
Studija je prvi dio dokumentacije koja je neophodna za realizaciju projekta izgradnje drugog kolosijeka postojeće željezničke pruge kroz grad Rijeku, na dionici od Škrljeva do Jurdana. Naručitelj Studije su Hrvatske željeznice, a Grad Rijeka, kao i Primorsko goranska županija, sudjelovale su u Projektnoj koordinaciji koja je pratila ukupan proces njezine izrade.
Studija je dovršena u listopadu prošle godine te se nastavljaju aktivnosti na izradi projektne dokumentacije koja je potrebna za ishođenje dozvola. Tako će se izrada idejnih i glavnih projekata za ovaj zahvat u veljači 2015. godine kandidirati za sufinanciranje EU fondu pod nazivom CEF (Connecting Europe Facility), a očekuje se da će se odobriti nepovratna sredstva s udjelom od 85% vrijednosti projekta. Objava informacija i dinamike za takve EU projekte na web stranicama lokalne i regionalne samouprave uobičajena je i obvezujuća praksa unutar EU.
Na službenoj web stranici Grada Rijeke objavljena je prethodna studije izvodljivosti koja opravdava izgradnju drugog kolosjeka željezničke pruge na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani, dugačkoj oko 27 kilometara.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 300 mil. eura od čega je 9 mil. eura planirano za izradu tehničke dokumentacije i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Financijska sredstva osigurat će se putem instrumenta za sufinanciranje prometnih koridora u iznosu 85 % nepovratnih sredstava.
Studija je prvi dio dokumentacije koja je neophodna za realizaciju projekta izgradnje drugog kolosijeka postojeće željezničke pruge kroz grad Rijeku, na dionici od Škrljeva do Jurdana. Naručitelj Studije su Hrvatske željeznice, a Grad Rijeka, kao i Primorsko goranska županija, sudjelovale su u Projektnoj koordinaciji koja je pratila ukupan proces njezine izrade.
Studija je dovršena u listopadu prošle godine te se nastavljaju aktivnosti na izradi projektne dokumentacije koja je potrebna za ishođenje dozvola. Tako će se izrada idejnih i glavnih projekata za ovaj zahvat u veljači 2015. godine kandidirati za sufinanciranje EU fondu pod nazivom CEF (Connecting Europe Facility), a očekuje se da će se odobriti nepovratna sredstva s udjelom od 85% vrijednosti projekta. Objava informacija i dinamike za takve EU projekte na web stranicama lokalne i regionalne samouprave uobičajena je i obvezujuća praksa unutar EU.
(rijekadanas.com)
[/i] Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
09 Mar 2015 11:28 #4699
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
U naredna dva mjeseca odluka o rekonstrukciji Aerodroma u Beogradu
Predsjednik Vlade Republike Srbije Aleksandar Vučić najavio je jučer da će u naredna dva meseca biti doneta odluka o načinu na koji će biti obavljena rekonstrukcija i proširenje kapaciteta Aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu.
Vučić je nakon obilaska Uprave granične policije na ovom aerodromu ocenio da je on prethodne godine postigao veliki uspeh u poslovanju, što je velika zasluga "Er Srbije", ali i drugačijeg odnosa prema poslu i poštovanja države.
On je ponovio da je rekonstrukcija, povećanje kapaciteta i proširenje aerodroma neminovno jer će to omogućiti njegovu bolju funkcionalnost.
Da li će se u taj posao ući sa stranim partnerom kroz koncesiju ili nekim drugim oblikom javno-privatnog partrnerstva ili ćemo u to ići sami, to je odluka koja će biti doneta u naredna dva meseca, ponovio je premijer.
On je danas čestitao svim damama Međunarodni praznik žena – 8. mart sa željom da se više vodi računa o onima koje su stub porodice i društva.
Vučić je podelio ruže pripadnicama Uprave granične policije, a zajedno sa njim je to učinio i ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović koji je damama u uniformama podelio prigodne poklone.
Žene su pažljivije i borbenije od muškaraca, ocenio je predsednik Vlade i iskazao im zahvalnost na tome što su brinule o našoj zemlji, svojim porodicama, karijeri.
Uveren sam u to da ćemo u narednom periodu umeti da obezbedimo punu ravnopravnost i da se izborimo protiv onih koji misle da nasiljem nad ženama nešto mogu da postignu, poručio je Vučić.
Prema njegovim rečima, u graničnoj policiji u Beogradu radi više od 48 odsto žena koje su postigle izvanredne rezultate.
Kroz Aerodrom "Nikola Tesla", kako je precizirao, prošle godine je prošlo približno 4.350.000 ljudi, povećan je za 300 odsto broj putnika u tranzitu, otkriveno je 561 lice koje je počinilo neko krivično delo, kao i 55 falsifikata raznih isprava.
Čestitam im na ovim rezultatima i zahvaljujem im se i u svoje i u ime Vlade Srbije na uspešno obavljenom poslu, poručio je Vučić.
On je, odgovarajući na pitanja novinara, najavio da će za najverovatnije sedam dana biti poznato ko će upravljati Železarom Smederevo, uz napomenu da postoji nekoliko dobrih ponuda za ovog giganta koje ulaze u najuži izbor.
Prema njegovim rečima, time će se u narednim danima baviti privatizacioni savetnik KPMG i komisija koja je zadužena za razmatranje ponuda za upravljanje srpskom čeličanom.
Istovremeno, premijer je saopštio da je na prostoru gde će se graditi "Beograd na vodi" već uklonjeno 77-78 odsto objekata, pri čemu će se već pre kraja ove godine videti koliko će taj deo grada biti bolji i lepši.
Eksproprijacija zemljišta, kako je objasnio, sprovodi se po planu i stanari iz tih objekata, koji su živeli po vagonima i u barakama, u najvećem delu su već dobili neka rešenja za nove stanove.
On je poručio da će država nastaviti da sprovodi taj projekat, i podsetio na to da je Vlada predvidela da ova godina neće biti laka, ali da će mnogo toga biti urađeno kako bi efekti preduzetih mera bili vidljivi 2016. godine.
Predsjednik Vlade Republike Srbije Aleksandar Vučić najavio je jučer da će u naredna dva meseca biti doneta odluka o načinu na koji će biti obavljena rekonstrukcija i proširenje kapaciteta Aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu.
Vučić je nakon obilaska Uprave granične policije na ovom aerodromu ocenio da je on prethodne godine postigao veliki uspeh u poslovanju, što je velika zasluga "Er Srbije", ali i drugačijeg odnosa prema poslu i poštovanja države.
On je ponovio da je rekonstrukcija, povećanje kapaciteta i proširenje aerodroma neminovno jer će to omogućiti njegovu bolju funkcionalnost.
Da li će se u taj posao ući sa stranim partnerom kroz koncesiju ili nekim drugim oblikom javno-privatnog partrnerstva ili ćemo u to ići sami, to je odluka koja će biti doneta u naredna dva meseca, ponovio je premijer.
On je danas čestitao svim damama Međunarodni praznik žena – 8. mart sa željom da se više vodi računa o onima koje su stub porodice i društva.
Vučić je podelio ruže pripadnicama Uprave granične policije, a zajedno sa njim je to učinio i ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović koji je damama u uniformama podelio prigodne poklone.
Žene su pažljivije i borbenije od muškaraca, ocenio je predsednik Vlade i iskazao im zahvalnost na tome što su brinule o našoj zemlji, svojim porodicama, karijeri.
Uveren sam u to da ćemo u narednom periodu umeti da obezbedimo punu ravnopravnost i da se izborimo protiv onih koji misle da nasiljem nad ženama nešto mogu da postignu, poručio je Vučić.
Prema njegovim rečima, u graničnoj policiji u Beogradu radi više od 48 odsto žena koje su postigle izvanredne rezultate.
Kroz Aerodrom "Nikola Tesla", kako je precizirao, prošle godine je prošlo približno 4.350.000 ljudi, povećan je za 300 odsto broj putnika u tranzitu, otkriveno je 561 lice koje je počinilo neko krivično delo, kao i 55 falsifikata raznih isprava.
Čestitam im na ovim rezultatima i zahvaljujem im se i u svoje i u ime Vlade Srbije na uspešno obavljenom poslu, poručio je Vučić.
On je, odgovarajući na pitanja novinara, najavio da će za najverovatnije sedam dana biti poznato ko će upravljati Železarom Smederevo, uz napomenu da postoji nekoliko dobrih ponuda za ovog giganta koje ulaze u najuži izbor.
Prema njegovim rečima, time će se u narednim danima baviti privatizacioni savetnik KPMG i komisija koja je zadužena za razmatranje ponuda za upravljanje srpskom čeličanom.
Istovremeno, premijer je saopštio da je na prostoru gde će se graditi "Beograd na vodi" već uklonjeno 77-78 odsto objekata, pri čemu će se već pre kraja ove godine videti koliko će taj deo grada biti bolji i lepši.
Eksproprijacija zemljišta, kako je objasnio, sprovodi se po planu i stanari iz tih objekata, koji su živeli po vagonima i u barakama, u najvećem delu su već dobili neka rešenja za nove stanove.
On je poručio da će država nastaviti da sprovodi taj projekat, i podsetio na to da je Vlada predvidela da ova godina neće biti laka, ali da će mnogo toga biti urađeno kako bi efekti preduzetih mera bili vidljivi 2016. godine.
(poslovnojutro.com)
[/i] Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
13 Mar 2015 18:12 - 13 Mar 2015 18:13 #4707
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Institut iz Maribora prezentirao idejno rješenje projekta “Žičara Makarska-Biokovo”: Od Zagona do Štrbine za samo 12 minuta
Golemo zanimanje za gradnju žičare na Biokovu sinoć je privuklo brojne posjetitelje na predstavljanje idejnog rješenja projekta ”Žičara Makarska – Biokovo”. Ovo je kapitalni projekt Grada Makarske na kojem od rujna 2014. intenzivno rade Povjerenstvo za praćenje izrade dokumentacije za projekt ” Žičara Makarska –Biokovo” i Institut Arti Future iz Maribora . O samoj ideji izgradnje žičare ovdje se govori osamdesetak godina, a nakon ovog predstavljanja stječe se dojam kako bi uistinu i mogli za nekoliko godina i izgraditi žičaru.
Prema predstavljenom projektu izgradnja panoramske žičare spojila bi grad Makarsku i to s lokacije Zagon do biokovskog vrha Štrbina na nadmorskoj visini 1337 metara. Donja postaja je na visini od 172 metra. Visinska razlika je oko 1165 m, udaljenost dvije stanice Zagon i Štrbina je 2842 metara, a sama duljina žičare iznosila bi oko tri kilometra, dok je širina koridora oko 300 metara.
Konačna lokacija danas za polaznu postaju je Zagon. Autori idejnog rješenja nakon niz analiza ističu kako je za ovo područje najpovoljniji tip žičare s povratnim tokom, planirane su dvije gondole, a za trasu će biti potrebno izgraditi dva stupa. Sami objekti imaju izgled kutije, a rađeni bi bili od vrlo kvalitetnog materijala. Postaje bi bile i funkcionalne s planiranim prostorom za komandnu sobu, garaže, restoran na gornjoj postaji…No ovo je i velik i složen projekt. Potrebno je ishoditi brojnu dokumentaciju, izraditi studije, projekte, prostorne planove, a osobito Prostorni plan Parka prirode Biokovo, čijem se donošenju nadaju svi koncem ove ili početkom sljedeće godine.
O projektu izgradnje žičare u Makarskoj postoji konsenzus svih političkih stranaka, što je jako dobro jer se radi o projektu koji se ne može realizirati u jednom mandatu, naglasio je uvodno gradonačelnik Tonći Bilić koji je naveo do sada poduzete aktivnosti i radnje, te iznio očekivanu dinamiku u daljnjoj proceduri ishođenja potrebne dokumentacije, istaknuvši važnost izgradnje žičare na sveukupni razvoj grada Makarske.
-Projekt će se realizirati u tri faze. O žičari se govori od 1937.,a intenzivnije od 70-ih. Do sada je u sklopu ovog projekta usklađena lokacija s prostorno- planskom dokumentacijom Grada Makarske i Županije. Osnovano je društvo s ograničenom odgovornošću za prijevoz turizam i usluge Žičara Biokovo d.o.o., imenovan direktor društva, projekt je usklađen s razvojnom strategijom Splitsko-dalmatinske županije, izrađene su geodetske podloge i Predinvesticijska studija. Među inim aktivnostima ubrzana je i procedura usvajanja Prijedloga prostornog plana PP Biokova, pripremljena je dokumentacija za proglašenje projekta ”Žičara Makarska-Biokovo” strateškim investicijskim projektom RH, izrađeno idejno rješenje i projektni zadatak- istaknuo je gradonačelnik Tonći Bilić.
Prostorni plan Parka prirode Biokovo podržava projekt
Kao prvo sada slijedi usvajanje Prostornog plana Parka prirode Biokovo, izrada Studije utjecaja na okoliš, izrada idejnog projekta, zatim izrada glavnog i izvedbenog projekta i ishođenje akata o gradnji, lokacijske i građevinske dozvole.
Izgradnja žičare značit će intenzivnije turističko poslovanje čak 10 mjeseci godišnje. Žičara Biokovo omogućit će selektivne vrste turizma uz kvalitetnu ponudu cijele Splitsko-dalmatinske županije i susjednih otoka. Izgradnja će omogućiti privlačenje domaćih i inozemnih investitora- zaključio je gradonačelnik Bilić.
Renata Matković, ravnateljica Hrvatskog zavoda za prostorni razvoj i graditeljstvo i prostorno uređenje, istaknula je kako se nada da će ove godine Prostorni plan biti gotov. ”Javni uvid Plana je do 31. ožujka. On rješava zaštitu prostora, surađivali smo s Gradom Makarskom pri izradi Plana i nastojali omogućiti realizaciju tog projekta u okviru kojeg je planirana i gornja postaja žičare u granicama PP Biokova. Naša je želja da bude usvojen ove godine, ali to će ovisiti i o obimu izmjena.”
Na temu žičare u službi turizma i ekologije govorio je poznati hrvatski alpinist i član Povjerenstva Stipe Božić. ”Projekt je tek počeo, a donijet će veću kvalitetu turističke ponude, veći broj turista i oživjet će zaboravljenu planinu. Prije 60 godina još, ova je planina bila živa.
Tisuću ljudi je ovdje živjelo, bilo je stanova, obrađivane su brojne vrtače koje su hranile sve i bile su nekada vrjednije od kuće u Splitu. Po Biokovu je bilo nekoliko tisuća stoke, a danas je ovo gotovo sasvim pusto. Gradnjom žičare turista će biti još više i što je još važnije, ekološki je mnogo prihvatljivije da Biokovo posjećuju žičarom nego cestom koja je danas uska i opasna. Žičara će omogućiti čist zrak jer deseci tisuća vozila ne bi išli gore.”
Investicija teška i do 20 milijuna eura, isplatila bi se za 12 godina
Jurica Dobrinić, autor Predinvesticijske studije projekta ”Žičara Makarska – Biokovo”, koja je izrađena i usvojena od strane Gradskog vijeća grada Makarske 2011., prezentirao je financijsku stranu projekta temeljenu na novim analizama i podacima iz 2015. Kazao je među ostalim kako je ova Predinvesticijska studija, rađena na temelju procjena, pokazala da bi ukupna investicija iznosila od 18 do 20 milijuna eura! Veliki su to troškovi imajući u vidu potrebu otkupa zemljišta, gradnju trase, komunalne infrastrukture, objekata, opremanje… Planirali smo kako bi se na temelju ovih pokazatelja investicija otplatila za 12 godina. Sredstva bi bilo moguće osigurati kreditima, HABOR-a i EU fondova. Cijena karte koja bi uračunavala i dio rente za prostor parka iznosila bi 15 eura u oba smjera.“
Idejno rješenje koje se sastoji od dva dijela, tehničkog i arhitektonskog, predstavili su izrađivači- Institut Arti Future iz Maribora Marko Gal, Alesio Prinčić i Tomaž Jelovšek, a zainteresirani su mogli vidjeti idejni projekt i izgled objekata na polaznoj i gornjoj postaji koja će spajati grad od Zagona do Štrbine (1337 m) za svega 12 minuta.
Za ishođenje dokumentacije trebat će dvije godine
Među najzanimljivijim pitanjima, koja su uslijedila nakon uvodnih izlaganja, je kada se najoptimističnije može očekivati početak gradnje žičare i svih potrebnih sadržaja. -Po našem planu očekujemo ishodovanje lokacijske dozvole krajem ove ili početkom 2016. Međutim, to je tek prvi korak, a nakon toga slijedi, ne samo izrada glavnog izvedbenog projekta, već i investicijske studije i druge dokumentacije gdje će biti novih detalja. Od Republike Hrvatske je potrebno ishoditi koncesiju za žičaru. Nakon dobivanja lokacijske dozvole do 2 godine bi se mogla ishoditi kompletna dokumentacija kako bi se počela graditi žičara. Ovo je složen projekt i ne može se u jednom mandatu početi i realizirati- istaknuo je Bilić.
-Realan je broj od 190 tisuća posjetitelja za deset mjeseci tijekom godine. Što se tiče cijene karte i cijena ulaza u Park prirode je dijelom uračunat i dio naknade- rekao je Dobrinić.
Gradonačelnik Bilić je na upit iz kojih razloga je ispušten plan heliodroma na planiranom području odgovorio kako je to pitanje vezano za Prostorni plan Parka prirode Biokovo, te ako je to propust da će se ispraviti kroz javni uvid uz sve primjedbe do konca ovog mjeseca. -Po meni uz samu žičaru uz gornju postaju nije potrebno odmah postaviti heliodrom. Ali sasvim sigurno da bi se moglo na površini od 18,5 hektara predvidjeti i stazu heliodroma.
Marko Gal je u ime izrađivača idejnog projekta na upit kakav će utjecaj na rad žičare imati bura, kazao kako će to pokazati studije koje će dati, raditi investitor, odnosno Grad Makarska. Istaknuo je kako je rok za samu gradnju žičare oko osam ili devet mjeseci. Ocijenio je kako će više ovih primjedbi za dopunu cijele priče biti dragocjene u izradi projekta.
Bilo je pitanja i je li prostor restorana na gornjoj postaji mogao biti veći, jer je predviđeno tek 16 stolova, s obzirom na veličinu projekta.-Prostorni plan Parka prirode uvjetuje površine za takve objekte. Drugi dio parka ima planinarske domove i obnovljene kuće.
Predstavljanje žičare upriličeno je u organizaciji Grada Makarske u prepunoj sali hotela Miramare, a program je vodila Ana Glučina iz Javne ustanove PP Biokovo.
Golemo zanimanje za gradnju žičare na Biokovu sinoć je privuklo brojne posjetitelje na predstavljanje idejnog rješenja projekta ”Žičara Makarska – Biokovo”. Ovo je kapitalni projekt Grada Makarske na kojem od rujna 2014. intenzivno rade Povjerenstvo za praćenje izrade dokumentacije za projekt ” Žičara Makarska –Biokovo” i Institut Arti Future iz Maribora . O samoj ideji izgradnje žičare ovdje se govori osamdesetak godina, a nakon ovog predstavljanja stječe se dojam kako bi uistinu i mogli za nekoliko godina i izgraditi žičaru.
Prema predstavljenom projektu izgradnja panoramske žičare spojila bi grad Makarsku i to s lokacije Zagon do biokovskog vrha Štrbina na nadmorskoj visini 1337 metara. Donja postaja je na visini od 172 metra. Visinska razlika je oko 1165 m, udaljenost dvije stanice Zagon i Štrbina je 2842 metara, a sama duljina žičare iznosila bi oko tri kilometra, dok je širina koridora oko 300 metara.
Konačna lokacija danas za polaznu postaju je Zagon. Autori idejnog rješenja nakon niz analiza ističu kako je za ovo područje najpovoljniji tip žičare s povratnim tokom, planirane su dvije gondole, a za trasu će biti potrebno izgraditi dva stupa. Sami objekti imaju izgled kutije, a rađeni bi bili od vrlo kvalitetnog materijala. Postaje bi bile i funkcionalne s planiranim prostorom za komandnu sobu, garaže, restoran na gornjoj postaji…No ovo je i velik i složen projekt. Potrebno je ishoditi brojnu dokumentaciju, izraditi studije, projekte, prostorne planove, a osobito Prostorni plan Parka prirode Biokovo, čijem se donošenju nadaju svi koncem ove ili početkom sljedeće godine.
O projektu izgradnje žičare u Makarskoj postoji konsenzus svih političkih stranaka, što je jako dobro jer se radi o projektu koji se ne može realizirati u jednom mandatu, naglasio je uvodno gradonačelnik Tonći Bilić koji je naveo do sada poduzete aktivnosti i radnje, te iznio očekivanu dinamiku u daljnjoj proceduri ishođenja potrebne dokumentacije, istaknuvši važnost izgradnje žičare na sveukupni razvoj grada Makarske.
-Projekt će se realizirati u tri faze. O žičari se govori od 1937.,a intenzivnije od 70-ih. Do sada je u sklopu ovog projekta usklađena lokacija s prostorno- planskom dokumentacijom Grada Makarske i Županije. Osnovano je društvo s ograničenom odgovornošću za prijevoz turizam i usluge Žičara Biokovo d.o.o., imenovan direktor društva, projekt je usklađen s razvojnom strategijom Splitsko-dalmatinske županije, izrađene su geodetske podloge i Predinvesticijska studija. Među inim aktivnostima ubrzana je i procedura usvajanja Prijedloga prostornog plana PP Biokova, pripremljena je dokumentacija za proglašenje projekta ”Žičara Makarska-Biokovo” strateškim investicijskim projektom RH, izrađeno idejno rješenje i projektni zadatak- istaknuo je gradonačelnik Tonći Bilić.
Prostorni plan Parka prirode Biokovo podržava projekt
Kao prvo sada slijedi usvajanje Prostornog plana Parka prirode Biokovo, izrada Studije utjecaja na okoliš, izrada idejnog projekta, zatim izrada glavnog i izvedbenog projekta i ishođenje akata o gradnji, lokacijske i građevinske dozvole.
Izgradnja žičare značit će intenzivnije turističko poslovanje čak 10 mjeseci godišnje. Žičara Biokovo omogućit će selektivne vrste turizma uz kvalitetnu ponudu cijele Splitsko-dalmatinske županije i susjednih otoka. Izgradnja će omogućiti privlačenje domaćih i inozemnih investitora- zaključio je gradonačelnik Bilić.
Renata Matković, ravnateljica Hrvatskog zavoda za prostorni razvoj i graditeljstvo i prostorno uređenje, istaknula je kako se nada da će ove godine Prostorni plan biti gotov. ”Javni uvid Plana je do 31. ožujka. On rješava zaštitu prostora, surađivali smo s Gradom Makarskom pri izradi Plana i nastojali omogućiti realizaciju tog projekta u okviru kojeg je planirana i gornja postaja žičare u granicama PP Biokova. Naša je želja da bude usvojen ove godine, ali to će ovisiti i o obimu izmjena.”
Na temu žičare u službi turizma i ekologije govorio je poznati hrvatski alpinist i član Povjerenstva Stipe Božić. ”Projekt je tek počeo, a donijet će veću kvalitetu turističke ponude, veći broj turista i oživjet će zaboravljenu planinu. Prije 60 godina još, ova je planina bila živa.
Tisuću ljudi je ovdje živjelo, bilo je stanova, obrađivane su brojne vrtače koje su hranile sve i bile su nekada vrjednije od kuće u Splitu. Po Biokovu je bilo nekoliko tisuća stoke, a danas je ovo gotovo sasvim pusto. Gradnjom žičare turista će biti još više i što je još važnije, ekološki je mnogo prihvatljivije da Biokovo posjećuju žičarom nego cestom koja je danas uska i opasna. Žičara će omogućiti čist zrak jer deseci tisuća vozila ne bi išli gore.”
Investicija teška i do 20 milijuna eura, isplatila bi se za 12 godina
Jurica Dobrinić, autor Predinvesticijske studije projekta ”Žičara Makarska – Biokovo”, koja je izrađena i usvojena od strane Gradskog vijeća grada Makarske 2011., prezentirao je financijsku stranu projekta temeljenu na novim analizama i podacima iz 2015. Kazao je među ostalim kako je ova Predinvesticijska studija, rađena na temelju procjena, pokazala da bi ukupna investicija iznosila od 18 do 20 milijuna eura! Veliki su to troškovi imajući u vidu potrebu otkupa zemljišta, gradnju trase, komunalne infrastrukture, objekata, opremanje… Planirali smo kako bi se na temelju ovih pokazatelja investicija otplatila za 12 godina. Sredstva bi bilo moguće osigurati kreditima, HABOR-a i EU fondova. Cijena karte koja bi uračunavala i dio rente za prostor parka iznosila bi 15 eura u oba smjera.“
Idejno rješenje koje se sastoji od dva dijela, tehničkog i arhitektonskog, predstavili su izrađivači- Institut Arti Future iz Maribora Marko Gal, Alesio Prinčić i Tomaž Jelovšek, a zainteresirani su mogli vidjeti idejni projekt i izgled objekata na polaznoj i gornjoj postaji koja će spajati grad od Zagona do Štrbine (1337 m) za svega 12 minuta.
Za ishođenje dokumentacije trebat će dvije godine
Među najzanimljivijim pitanjima, koja su uslijedila nakon uvodnih izlaganja, je kada se najoptimističnije može očekivati početak gradnje žičare i svih potrebnih sadržaja. -Po našem planu očekujemo ishodovanje lokacijske dozvole krajem ove ili početkom 2016. Međutim, to je tek prvi korak, a nakon toga slijedi, ne samo izrada glavnog izvedbenog projekta, već i investicijske studije i druge dokumentacije gdje će biti novih detalja. Od Republike Hrvatske je potrebno ishoditi koncesiju za žičaru. Nakon dobivanja lokacijske dozvole do 2 godine bi se mogla ishoditi kompletna dokumentacija kako bi se počela graditi žičara. Ovo je složen projekt i ne može se u jednom mandatu početi i realizirati- istaknuo je Bilić.
-Realan je broj od 190 tisuća posjetitelja za deset mjeseci tijekom godine. Što se tiče cijene karte i cijena ulaza u Park prirode je dijelom uračunat i dio naknade- rekao je Dobrinić.
Gradonačelnik Bilić je na upit iz kojih razloga je ispušten plan heliodroma na planiranom području odgovorio kako je to pitanje vezano za Prostorni plan Parka prirode Biokovo, te ako je to propust da će se ispraviti kroz javni uvid uz sve primjedbe do konca ovog mjeseca. -Po meni uz samu žičaru uz gornju postaju nije potrebno odmah postaviti heliodrom. Ali sasvim sigurno da bi se moglo na površini od 18,5 hektara predvidjeti i stazu heliodroma.
Marko Gal je u ime izrađivača idejnog projekta na upit kakav će utjecaj na rad žičare imati bura, kazao kako će to pokazati studije koje će dati, raditi investitor, odnosno Grad Makarska. Istaknuo je kako je rok za samu gradnju žičare oko osam ili devet mjeseci. Ocijenio je kako će više ovih primjedbi za dopunu cijele priče biti dragocjene u izradi projekta.
Bilo je pitanja i je li prostor restorana na gornjoj postaji mogao biti veći, jer je predviđeno tek 16 stolova, s obzirom na veličinu projekta.-Prostorni plan Parka prirode uvjetuje površine za takve objekte. Drugi dio parka ima planinarske domove i obnovljene kuće.
Predstavljanje žičare upriličeno je u organizaciji Grada Makarske u prepunoj sali hotela Miramare, a program je vodila Ana Glučina iz Javne ustanove PP Biokovo.
(makarsko-primorje.com)
Sei bella come un gol al 90´!
Last Edit: 13 Mar 2015 18:13 by ASOT.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
Time to create page: 0.097 seconds