BiH | Koridor 5c

07 Jan 2015 13:48 #4438 by Admir
JP Autoceste FBiH: Lani više od 5,8 miliona vozila na autocesti A1



S obzirom na novoizgrađene kilometre autoceste na Koridoru Vc u 2014. godini, porast vozila na A1 i porast prihoda očekivani su pokazatelji uspješnosti i ispunjenja zacrtanih planova JP Autoceste FBiH.

Broj vozila koji su koristili autocestu A1 u 2014. godini iznosio je 5.830.813 vozila što je više za 180.000 vozila u odnosu na 2013. godinu.

Ostvareni prihodi od naplate cestarine u 2014. godini izosili su 24 miliona KM i veći su za 10, 81% prihoda u odnosu na prihode u 2013. godinu. Razlog za ovo povećanje je i puštanje u promet novih kilometara autoceste na Koridoru Vc kao i sistema naplate novih kilometara autoceste.

Prihodi ostvareni naplatom cestarine se koriste za finansiranje izgradnje novih kilometara autoceste.

Prethodna 2014. godina je bila godina završetka izgradnje dionica autoceste od Zenice do Tarčina i od Međugorja do međunarodnog graničnog prelaza Bijača tačnije do granice sa Hrvatskom.

Završetkom autoceste i njenim puštanjem u promet, JP Autoceste FBiH nastoji da održava nivo sigurnosti putnika i vozila u skladu sa europskim standardima.

Kvalitetnom izgradnjom, održavanjem te uvođenjem najsavremenijih sistema sigurnosti i upravljanjem kao što je Centar za održavanje i kontrolu prometa doprinosi da u 2014. godini nije zabilježena niti jedna nesreća sa teškim ili smrtnim posljedicama na autocesti A1.

(jpautoceste.ba)
[/i]

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

15 Jan 2015 12:34 - 15 Jan 2015 12:35 #4454 by Admir
Autoceste FBiH primjer dobre investicije



U protekle četiri godine JP Autoceste FBiH je realizovalo 11 projekata izgradnje autoceste na Koridoru Vc. Trenutno je u prometu 102 kilometra autoceste na Koridoru Vc odnosno 35 % Koridora Vc. Završene su poddionice: Kakanj – Bilješevo, tunel 1. mart, Drivuša – Gorica, Sarajevo sjever – Sarajevo zapad (Butila – Vlakovo) i dionica Sarajevo zapad - Tarčin. U ovom ciklusu izgrađeni su i prvi kilometri autoceste na jugu zemlje od petlje Međugorje do međunarodnog prelaza Bijača. Ovom dionicom BiH je povezana sa evropskom mrežom puteva.

Trenutno je u izgradnji dionica autoceste od Svilaja do Odžak. U 2014. godini započeta je izgradnja dionice Zenica sjever – Zenica jug, a građenje i nadzor nad izgradnjom vrše domaće kompanije.

Rješeni su dugogodišnji problemi vezano za Sarajevsku zaobilaznicu i tunel 1. mart te smo konačno dobili prometnu cjelinu moderne autoceste od 80 kilometara. „Ovo je još jedna potvrda da u BiH postoje znanja i sposobnosti da uspješno završavamo najzahtjevniji i vrlo profitabilni državni projekat“, istaknuo je Ensad Karić.

U 2014. godini je završen najveći investicioni projekat u novijoj historiji naše zemlje, izgradnja dionice autoceste Sarajevo zapad – Tarčin. Na dionici autoceste od Zenice do Tarčina je izgrađeno 19 kilometara tunelske cijevi i 16,5 kilometara mostova i vijadukata. Izgrađen je i prvi Centar za održavanje i kontrolu prometa Drivuša u BiH koji doprinosi povećanju sigurnosti učesnika saobraćaja na autocesti, a time i harmonizaciji prometnih tokova.

Prvi po investicijama u BiH

U protekle tri godine Autoceste FBiH su investirale 1,25 milijarde KM što je četiri puta više sredstava nego u prethodnih 11 godina. JP Autoceste FBiH je kompanija koja je 2012. i 2013. godine bila proglašena kompanijom koja je ostvarila najveće investicije u Bosni i Hercegovini.
Izgradnja autoceste je jedan od najvećih investicijskih ciklusa i jedno od najvećih državnih ulaganja u posljednjih godina. Na izgradnji je bilo angažovano 5.000 radnika i 90 domaćih kompanija. Prošlogodišnja ostvarena dobit od 63 miliona KM ovog preduzeća je tri puta veća od rashoda, što je jedan od indikatora za stabilnu izgradnju autoceste kroz Federaciju BiH.

Autoceste pokretač bh. privrede

Prema Analizi uticaja autoceste na rast privrede koju je pripremio Ekonomski institut Sarajevo utvrđeno je da jedna konvertibilna marka uložena u izgradnju autoceste obezbjeđuje 2,3 KM prihoda pratećih djelatnosti što doprinosi rastu zaposlenosti, ekspanziji građevinskog sektora itd.
Troškovi građenja su bili niži za 27 miliona KM, a JP Autoceste FBiH je sredstva preusmjerila u izgradnju i sanaciju 100 km regionalnih i lokalnih cesta za područija gdje su se gradile dionice autoceste na Koridoru Vc.

Novih 80 kilometara autoceste

„Završene su pripreme za novi investicioni ciklus izgradnje autoceste na Koridoru Vc. U 2015. godini počet će se sa izgradnjom autoceste od petlje Međugorje do Počitelja kao i nastavak izgradnje Zeničke zaobilaznice. Prvi put u BiH smo blizu realizacije izgradnje dionice Žepče – Doboj jug putem koncesije kao modela finansiranja izgradnje autoceste. U toku je ekproprijacija zemljišta Tarčin – Konjic.“, istakao je Karić te dodao da je u posljednje tri godine za realizaciju izgradnje autoceste obezbjeđeno 240 miliona eura za dalju izgradnju Koridora Vc.

JP Autoceste FBiH će predložiti Vladi Federacije i Parlamentu FBiH optimizaciju trase autoceste kroz planinu Prenj čime se ostvarile uštede u izgradnji autoceste u iznosu od 300 miliona eura. "Nama je drago što su ljudi prepoznali Autoceste FBiH kao preduzeće koje povezuje ljude i koje podržava društveno odgovorno poslovanje", istakao je Karić.

JP Autoceste FBiH je u protekle tri godine dodjelilo 150.000 KM stipendija najnadarenijim studentima.

Ukoliko nastavimo sa ovim intenzitetom izgradnju uz održiv model finansiranja izgradnje autoceste Koridor Vc kroz Federaciju BiH bi mogao biti završen do 2020. godine.

(jpautoceste.ba)
[/i]

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

11 Feb 2015 16:25 #4630 by xYz
Radovi na autocesti Svilaj-Odžak u dvije faze

Prihvativši Informaciju o dinamici radova na dionici autoceste od Svilaja do Odžaka, Vlada F BiH danas je na sjednici zaključila da će podjelom radova na ovoj dionici u dvije faze njena izgradnja biti usklađena s predviđenom izgradnjom mosta na rijeci Savi.

Time će, konstatirano je, biti povećana isplativost ove dionice.

Vlada je zadužila Federalno ministarstvo prometa i komunikacija da, s ciljem usklađivanja radova izgradnje autoceste na dionici Svilaj - Odžak, od Ministarstva komunikacija i prometa BiH i Vijeća ministara BiH traži informaciju o početku i dinamici radova mosta na rijeci Savi.

U danas usvojenoj Informaciji je navedeno da je cijela dionica Svilaj - Odžak u direktnoj zavisnosti od izgradnje mosta na Savi i Graničnog prijelaza Svilaj, što nije u nadležnosti JP Autoceste FBiH. To utiče na dinamiku, tok i završetak radova. Kako još nije definiran početak radova na mostu preko Save (po raspoloživim informacijama, to se predviđa za kraj 2015. godine, te završetak radova krajem 2017. godine), to samu ovu dionicu čini nefunkcionalnom za investitora.

Izgradnju autoceste na dionici Svilaj - Odžak najviše otežava činjenica da nije završena tenderska procedura izbora izvođača radova za izgradnju međudržavnog mosta Svilaj. Isto tako, predviđena je i izgradnja GP Svilaj do nivoa objekata, što Autoceste FBiH suočava s problemom da nije izvršena eksproprijacija zemljišta i nisu dobivene potrebnih saglasnosti, što je u nadleženosti Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

17 Feb 2015 09:48 #4660 by Admir
Pogledajte kako će izgledati najduži most na Koridoru 5C



Na poddionici Počitelj - Međugorje gradit će se najduži most na Koridoru 5C, dug 945 metara i maksimalne visine iznad tla 100 metara, sa monolitnim stubovima te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara.

Most Počitelj se nalazi sjeverno od grada Počitelja na poddionici autoceste Koridora 5C Počitelj – Međugorje i spaja dvije obale rijeke Neretve, prelazi preko magistralnog puta M17, željezničke pruge i lokalne ceste.

Poddionica Počitelj - Međugorje je ukupne dužine deset kilometara. Sredstva za izgradnju ove dionice osigurana su iz sredstava Evropske investicijske banke (EIB).

Izgradnja ove dionice počet će u prvoj polovini sljedeće godine. Rok za završetak izgradnje autoceste na Koridoru 5C poddionica Počitelj - Međugorje je 30 mjeseci.

Ovo je nastavak izgradnje novog investicionog ciklusa autoceste na Koridoru 5C ukupne dužine 80 kilometara. Izgradnjom ove poddionice povezuju se gradovi Počitelj i Međugorje sa granicom sa Hrvatskom.

klix

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

19 Feb 2015 10:18 #4663 by Admir
Dodatno zaduženje za izgradnju autoputa Banja Luka-Doboj



Poslanici Narodne skupštine RS-a usvojili su danas izmjene i dopune Odluke o davanju saglasnosti za izdavanje garancije RS za kreditno zaduženje preduzeća "Autoputevi RS" kod Evropske banke za obnovu i razvoj prema projektu izgradnja auto-puta Banja Luka-Doboj.

Novom odlukom predviđeno je povećanje zaduženja za 35 miliona eura.

Ranija odluka predviđala je zaduženje u iznosu od 150 miliona eura.

Podršku poslanika dobila je i odluka o prihvatanju zaduženja RS prema Razvojnoj banci Vijeća Evrope po projektu zatvaranja kolektivnih centara.

Odlukom je predviđeno zaduženje od 18.169.412 eura.

Projektom je predviđeno zatvaranje 18 kolektivnih centara, a stambeno bi trebalo bilo zbrinuto 610 porodica, tj. 1.223 korisnika iz reda interno raseljenih i drugih ugroženih osoba.

Poslanici su drugog dana zasjedanja podržali i izmjene Odluke o prihvatanju zaduženja RS-a prema Svjetskoj banci po projektu energetske efikasnosti, kojima je promjenjena kamatna stope na kreditna sredstva s 1,25 posto na 1,40 posto.

Usvojeno je i više izvještaja o radu agencija i komisija RS-a u 2013.godini, kao i izmjene i dopune Prostornog plana RS do 2025. godine, čime je okončan treći nastavak ovog drugog redovnog zasjedanja parlamenta RS.
(Fena)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

03 Mar 2015 09:41 #4689 by xYz
Jablanica će od autoputa biti udaljenija sedam kilometara

Javno preduzeće "Autoceste FBiH" ne odustaje od skraćenja trase autoputa od Konjica do Mostara za 18 kilometara, što će, prema najavama iz ove kompanije, donijeti uštedu od čak 309 miliona eura.

Iako su opštinske vlasti Jablanice nezadovoljne eventualnom odlukom o izmjeni projekta, jer će, kako navode, time grad izgubiti priključak na koridor 5C, u "Autocestama" ističu
da će optimizacijom trase petlja Jablanica biti udaljenija sedam kilometara od prvobitno predviđenog idejnog rješenja.

Iz "Autocesta" tvrde da je analizom idejnog projekta ovog autoputa utvrđeno da je navedena trasa predložena "veoma ležerno, bez ikakvog pokušaja iznalaženja najpovoljnijeg tehničko-ekonomskog rješenja po BiH".

''Izmjenom bi se uštedio novac koji bi se mogao iskoristiti za gradnju dionice Doboj-Jug - Žepče, dužine 38 kilometara. Naglašavamo da, prema postojećem idejnom projektu, gradnja trase Konjic - Mostar sjever košta 930 miliona eura, a to, prema finansijskim analizama, nije privlačno ni za jednu međunarodnu instituciju da finansira gradnju'', kažu iz "Autocesta".

S druge strane, načelnik Jablanice Salem Dedić ističe da je opštini priključak neophodan zbog privrednog razvoja, ali i zbog domicilnog stanovništva.

''Ranije rješenje predviđalo je priključak Jablanice u Glogošnici. Ako se izmjesti trasa koridora, morat ćemo kilometrima voziti do priključka na autoput'', ističe Dedić.

Iz Opštine Jablanica izričito zahtijevaju da se aktivnosti na izmjeni trase obustave i od toga neće odustati zbog, kako navode, interesa građana.

Također, nosiocima ovih aktivnosti i onima koji ih podržavaju skreće se pažnja da su opštinske vlasti 30. jula 2014. uputile Vladi FBiH i nadležnim ministarstvima urgenciju u kojoj odbacuju idejno rješenje trase autoputa, koja prolazi dolinom Bijela i dalje kroz planinu Prenj.

(Dnevni Avaz)
[/i]

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

09 Mar 2015 10:29 #4698 by Admir
"Holdina" sredinom aprila počinje gradnju pratećih objekata na Koridoru 5C

Na dionicama autoceste na Koridoru 5C Međugorje-Bijača i Sarajevo Zapad-Tarčin, sredinom aprila počinje izgradnja pratećih uslužnih objekata - benzinskih stanica, marketa i ugostiteljskih objekata, izvještava "Dnevni list".

U JP "Autoceste FBiH" navode samo jedan u nizu projekata na modernizaciji izgrađenih autocesta u ovoj godini, a realizira ga "Holdina".

Potpisani su ugovori o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih djelatnosti na autocesti A1 za odmorišta PUO Lepenica i PUO Kravice.

Pomenute dionice puštene su u promet prošle godine, a izgradnja pratećih objekata trebalo bi da bude završena u roku od 11 mjeseci.

- Sve ovo se radi kako bi se putnicima osigurao puni komfor, kako je to uobičajeno u svijetu. JP "Autoceste FBiH" ovim ugovorima realizira izgradnju objekata na odmorištima u vrijednosti od 12 mil KM - kazao je Ensad Karić, direktor "Autocesta FBiH".

Na odmorištu Kravice, kao i na Lepenici uz cestu, s obje strane autoceste bit će izgrađena po dva objekta koja će imati na usluzi sve što je potrebno putnicima.

"Holdina" je posao dobila na osnovu javnog oglasa, a koncesija je izdana na 20 godina.

Prihodi od naknade za korištenje će se uložiti u daljnju izgradnju autoceste na Koridoru 5C.

(Dnevni list)
[/i]

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

15 Mar 2015 12:49 #4710 by xYz
U junu počinje izgradnja poddionice Počitelj - Međugorje

Iz Javnog poduzeća Autoceste FBiH potvrđeno je Feni da u junu očekuju početak izgradnje novih 11 kilometara autoceste na poddionici Počitelj - Međugorje, za čiju su izgradnju zainteresirane svjetske kompanije.

Na toj poddionici bit će izgrađen najduži most na Koridoru 5-C, dug 945 metara i maksimalne visine 100 metara, s monolitnim stubovima te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara, a sredstva za izgradnju poddionice od 100 miliona eura osigurana su od Evropske investicijske banke.

Također, bit će građeno novih deset kilometara autoceste na dionici Zenica sjever - Zenica jug. Radovi na prvoj poddionici počeli su u oktobru 2014., dok se u maju ove godine očekuje početak radova na drugoj, a posao izgradnje zeničke zaobilaznice pripao je domaćim kompanijama Hering d.d. Široki Brijeg i Divel d.o.o. Sarajevo.

Iz JP Autoceste FBiH navode da se nastavlja izgradnja sjeverne dionice Svilaj - Odžak, a radovi će biti podijeljeni u dvije faze jer nije završena eksproprijacija zemljišta za izgradnju graničnog prijelaza Svilaj (u nadležnosti Uprave za indirektno oporezivanje), kao ni izgradnja mosta Svilaj na rijeci Savi (u nadležnosti Republike Hrvatske i Vijeća ministara BiH).

Dodaju da je prvi put u BiH ponuđen model koncesije i to za dionicu Žepče - Doboj jug, po principu "dizajniraj - finansiraj - izgradi - upravljaj i vrati naručiocu", a na rok od 25 godina.

Osim toga, na dionicama Međugorje - Bijača i Sarajevo zapad - Tarčin, koje su puštene u promet prošle godine, bit će građeni prateći uslužni objekti da bi putnicima bio osiguran puni komfor.

Na dvostranim odmorištima Kravice i Lepenica, s obje strane prometnice, Holdina d.o.o. Sarajevo će u roku od 11 mjeseci izgraditi benzinske pumpe s trgovinom, caffe barom i restoranom.

Korisnicima će usluge biti pružane 24 sata dnevno, a investicija je vrijedna 12 miliona KM.

Analizom Idejnog projekta na Koridoru 5-C trasa autoceste Konjic - Mostar sjever utvrđeno je da je navedena trasa predložena "vrlo ležerno" bez pokušaja iznalaženja najpovoljnijeg tehničko-ekonomskog rješenja za investitora, odnosno Bosnu i Hercegovinu, te je JP Autoceste FBiH predložilo Vladi i Parlamentu FBiH optimizaciju trase.

Iz tog preduzeća pojašnjavaju da bi optimizacija podrazumijevala skraćenje trase za 18 kilometara čime bi bila ostvarena ušteda od 309 miliona eura.

Ističu da po postojećem Idejnom projektu izgradnja trase Konjic - Mostar sjever košta 930 miliona eura, što po finansijskim analizama nije privlačno nijednoj međunarodnoj finansijskoj instituciji, a da bi optimizacijom trase petlja Jablanica bila udaljena svega sedam kilometara od lokacije predviđene prvobitnim Idejnim projektom.

(Fena)
[/i]

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

14 Apr 2015 20:27 #4793 by Fache
Koridor Vc: Stari krediti koče nove kilometre

Ekspanzija gradnje autoceste na koridoru 5c u Federaciji BiH, tek što je faktički počela - mogla bi da bude zaustavljena, ukoliko vlada Fadila Novalića ne pronađe novi produktivni model finansiranja planiranih dionica.

Kao što je poznato, JP "Autoceste FBiH" kreditno je zaduženo kod banaka, od kojih je uzimalo višemilionska sredstva za izgrađene dionice. U ovom trenutku kompanija po postojećem modelu može servisirati dug (mjesečne rate) tek od svojih prihoda, od naplate putarina i raznih doprinosa, i tako do 2019. godine. Za nove dionice više se ne mogu zaduživati - jer novi kredit, ukoliko bi ga uzeli, nemaju odakle vraćati.

Sve bi se ovo moglo ispostaviti kao veliki problem u vezi s planiranim završetkom izgradnje ovog ključnog infrastrukturnog projekta u BiH, koji je proteklih godina bio u ekspanziji nakon decenijskog zastoja, opstrukcija i kašnjenja.

Iz Kabineta premijera Novalića "Nezavisnim" je potvrđeno da Vlada FBiH razmatra nekoliko opcija modela daljeg finansiranja gradnje autoceste.

"Niti jedna opcija nije isključena, uključujući i kredititiranje, ali prednost dajemo nekreditnim aranžmanima. Cilj nam je nastaviti i pojačati rad po ovom pitanju u odnosu na prethodna dva mandatna perioda. Smatramo da bi kontinuitet rada na koridoru 5c uveliko doprinio ostvarenju razvojnih planova ove vlade", rečeno je iz Novalićevog kabineta.

Eksperti, pak, smatraju da vlada Fadila Novalića, inače prvog uspješnog poduzetnika na čelu Vlade FBiH od rata naovamo, mora žurno pronaći novi model finansiranja, no tek bi ovdje mogli nastati novi problemi.

Naime, prema mišljenju dokazanih ekonomista i profesora, iako se kao jedna od mogućnosti u startu nameće ugovaranje koncesija, teško je očekivati interesante za ovakvu vrstu ulaganja s obzirom na postojeću (i planiranu) frekventnost na koridoru 5c.

"Pitanje je ko bi se mogao pojaviti i biti zainteresiran za koncesiju? Da bi ceste bile u funkciji, mora biti dovoljno putnika i robe, jer zašto bi neko bacao svoje pare na koncesiju? Zato smatram da nema govora da će se neko javiti, jer se njegov novac može puno brže oplođivati u, recimo, 'BH Telecomu', gdje može ulagati i zarađivati", smatra Vjekoslav Domljan, profesor i ekonomski ekspert iz Mostara.

Kao jedino moguće rješenje Domljan vidi dobijanje koncesionih sredstava evropskih razvojih banaka, koje u ime evropske transportne solidarnosti mogu ulagati u ovakve projekte.

"To su svakako najjeftinija sredstva, ali svakako je neophodno napraviti temeljnu analizu, jer matematika je neumoljiva", ističe Domljan.

Njegov kolega, sarajevski profesor i ekspert Muris Čičić, zaključuje da novonastala situacija za ljude iz branše nije ništa novo.

"Oni imaju još sredstava za dionicu Počitelj - Međugorje, Zenica jug - Zenica sjever i za dio oko Svilaja, i to je to. Već se spominje da dionica Žepče - Doboj ide pod koncesiju, samo pitanje je ko će se javiti. U ovom trenutku možemo samo spekulirati", navodi Čičić.

On podsjeća na iskustva Hrvatske, koja je izgradila impozantnu mrežu autocesta, no same one se ne mogu isplaćivati od svojih sredstava.

"Dakle, ako BiH uskoro dobije status kandidata za EU, odmah se kvalifikujemo za sredstva iz IPA fondova za ove namjene, i to bi znatno olakšalo cijeli posao. Međutim, svakako će ključni problem biti dionica Tarčin - Mostar, koja prolazi kroz planine i koja će biti izuzetno skupa", ističe Čičić te zaključuje kako je iznimno važno da Vlada FBiH pronađe najbolji model budućeg finansiranja.

(Nezavisne novine)

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

10 Jun 2015 17:21 #4887 by Fache
Karić: Izgradnja autoputa pokazala je da imamo i znanje i snagu i kapacitet



U sarajevskoj Vijećnici sinoć je upriličena promocija monografije „Prvih 100 kilometara“ JP Autoceste FBiH, a direktor Ensad Karić kazao je da je Koridor 5c najveći i najzahtjevniji investicijski i građevinski poduhvat u BiH, piše bh. novinska agencija Patria.

JP Autoceste FBiH primjer je dobre infrastrukture, za tri godine izgrađeno je 100 kilometara, uposleno pet hiljada radnika, uključeno 90 domaćih kompanija, 11 završenih projekata i najavljeno 80 kilometara novog investicionog ciklusa.

- Mnogi su govorili da nemamo znanja, snage, kapaciteta za rad na jednom takvom projektu, međutim naši rezultati su pokazali da nisu upravu. Ova monografija je izraz zahvalnosti svima koji su sudjelovali i pomagali u dosadašnjem radu na izgradnji autoceste, ali i podsticaj za daljnji rad - kazao je Karić.

Ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić kazao je da će do kraja 2016. godine biti završeno 46 posto ukupne autoceste na koridoru 5c u FBiH. Cilj je da do kraja 2020. godine autocesta A1 bude završena.

Recenzent monografije prof. dr. Ivan Lovrić kazao je da je gradnja autoceste najznačajnije pozitivno dešavanje u BiH. Monografija lako razumljiva svima, sastoji se od fotografija, osnovnih crteža, tematskog prikaza dionica i poddionica, te kratkog tekstualnog dijela.

Predstavljene su dionice Počitelj – Bijača, koja je ujedno i najduža dionica autoceste na koridoru 5C, a podijeljena na dvije poddionice Počitelj – Međugorje i Međugorje – Bijača, zatim Most Studenčica, najveći objekat na poddionici Međugorje – Bijača i tunel 1. mart dužine oko 3 kilometra, što ga čini jednim od najdužih cestovnih tunela u BiH.

Putna infrastruktura je imperativ društvenog i privrednog standarda. Izgradnja koridora 5c je generacijski projekat koji će ostati našoj djeci i unucima, što ga čini projektom budućnosti.

nap.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.103 seconds

 

Top