BiH | Koridor 5c

18 Jun 2018 14:13 - 18 Jun 2018 14:13 #7079 by xYz
Prikupljeno više od 100 miliona KM nakon povećanja akciza na gorivo

Poslanik Socijaldemokratske partije (SDP) u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saša Magazinović najavio je da će ova stranka podržati izmjene Zakona o akcizama koje je u parlamentarnu proceduru uputio Klub Srpske demokratske stranke (SDS).

Ovim prijedlogom van snage bi se stavio zakon kojim su u decembru putarine povećane za 15 feninga te Magazinović dodaje da mu nije satisfakcija kao bloku koji se borio protiv povećanja akciza što su se upozorenja o poskupljenima ostvarila.

"Što sve ono što smo govorili u to vrijeme, da će doći do poskupljenja mnogo većih nego što je to iznos akciza, da će se raditi o lančanim poskupljenjima, sada se ostvarilo. Da imamo svoje ljude u Vijeću ministara i u vladama, inicirali bi da se vlade bave mjerama koje će pratiti sve ovo što se dešava na tržištu", naglasio je.

Dopredsjedavajuća Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH Borjana Krišto (Hrvatska demokratska zajednica - HDZBiH) kazala je da je za ovaj prijedlog SDS-a koji traže da se zakon razmatra po hitnom zakonodavnom postupku čula iz medija.

Podsjetila je da je HDZ BiH učestvovao u donošenju i podržao Zakon o akcizama te da bi predložili neka druga rješenja da su mislili da treba raditi drugačije.

Poslanik NDP-PDP-a Momčilo Novaković smatra da, osim obrazloženja koja su do sada data u javnosti, najznačajnije je to da danas na posebnom podračunu BiH ima više od 100 miliona KM koja "nismo znali podijeliti, a znali smo uzeti".

"Očito je da ta sredstva nisu toliko potrebna kao što se priča da jesu. Evidentno je da distributeri na veliko zloupotrebljavaju ovu odluku jer su vrlo organizirano ušli u povećanje marži", podvukao je Novaković.

Poslanik Nezavisnog bloka (NB) Senad Šepić podsjetio je da je ova stranka prije mjesec dana predložila identičan tekst zakona samo u redovnoj proceduri, dodajući da bi se i njihov zakon trebao način na sjednici Doma zakazanoj za srijedu, 20. juna.

"Suštinski nema razlike između ta dva prijedloga. Prije pola godine bili smo protiv uvođenja akciza, a nakon toga smo predložili ograničavanje marži na gorivo", kazao je i najavio da će podržati smanjenje akciza.

I on kao i Novaković ustvrdili su da su razlozi zbog kojih su akcize usvojene sada po strani jer nema izgradnje cesta, novih zapošljavanja ni generiranja novih vrijednosti tako da sredstva koja su prikupljena stoje.

Izmjenama i dopunama Zakona o akcizama koje SDS predlaže stavio bi se van snage zakon kojim su u decembru prošle godine putarine povećane za 15 feninga plus PDV, što znači da bi cijene goriva po litru bile smanjene za 18 feninga ili 10 KM po rezervoaru.
(Fena)

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

16 Nov 2018 17:34 - 27 Nov 2018 12:37 #7170 by xYz
Koridor 5c: Drivuša - Klopče


Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

03 Jun 2020 11:20 #7377 by xYz
Adnan Terzić: Nema više laganih trasa na koridoru 5c



Iako je pandemija koronavirusa obustavila radove u brojnim sektorima u BiH, takva situacija nije bila i na gradilištima autoputa. Dionice na koridoru 5c kako kod Zenice, tako i na jugu BiH se planiraju i izvode nesmetanom dinamikom.

U JP Autoceste FBiH, kako je za O kanal i Oslobođenje kazao Adnan Terzić, direktor Autocesta FBiH, trenutno je aktivno nekoliko grupa radova.

''Imamo radove u sjevernom dijelu koji sad ide do Nemile, zatim u centralnom dijelu to je tunel Ivan. Sad trebamo završiti postupak dodjele za dio od Tarčina do ulaza u tunel Ivan da spojimo taj dio koji je dosad izgrađen sa M17, negdje iznad Bradine bi trebao završiti taj dio. Također, tu je dionica na jugu Buna - Počitelj i Počitelj - Zvirovići sa jednim impozantnim objektom, sa mostom Počitelj koji je dug skoro kilometar'', kazao je Terzić.

Kada je u pitanju dionica autoputa kod Zenice, gdje se trenutno radi na poddionici Klopče - Donja Gračanica, najavljeno je da bi radovi trebali biti završeni krajem novembra.

''S druge strane, na jugu zemlje i u centralnom dijelu sredinom 2022. možemo očekivati, da kažemo, funkcionalne dijelove autoputa. S obzirom na to da se radi baš o objektima koji su dosta teški i zahtjevni za izvođenje, za njih treba vremena da se završe. Imamo tunele, mostove, tako da nema više laganih trasa autoputa. Ostale su zahtjevne dionice i one podrazumijevaju rokove izgradnje od 20 do 36 mjeseci'', istakao je Terzić.

Prema njegovim riječima, sva finansijska sredstva za ove dionice su osigurana.

''Mi imamo već ratificirane ugovore, nešto još čekamo da se riješi na Domu naroda federalnog Parlamenta oko nekoliko ugovora od EBRD-a. Pripremili smo se za tu situaciju, pa smo prije dvije godine emitovali jednu emisiju obveznica gdje smo dobili 50 miliona KM i možemo pretfinansirati sve ove dionice. Da nismo to uradili i da nemamo para od akciza, čekala bi se efektivnost kredita, što znači da se ne bi još uradio nijedan metar na svim ovim objektima, pogotovo u tunelima'', kazao je Terzić.

Dodao je da Autoceste sad obezbjeđuju završni dio za investiciju zatvaranja kompletnog koridora.

''To je oko 850 miliona eura od Ovčara, preko Konjica, tunela Prenj, Mostar-sjever i Mostar-jug, to je 51 kilometar. Poslali smo i na Vladu informaciju i zahtjev za odobrenje da nastavimo pregovore sa evropskim bankama i jednim dijelom konzorcijem bh. banaka. Inače, u ovoj godini ćemo dodijeliti četiri projekta. To su, kao što smo rekli, Tarčin - Ivan, zatim projekt od Bune do tunela Kvanj, koji je dosta zahtjevan jer imamo tunel od 2,5 kilometara i vijadukt od kilometar, a sve košta oko 100 miliona eura. Zatim u planu je da dodijelimo ugovor Nemila-Vranduk, dionica Poprikuše-Nemila, gdje također imamo zahtjevan tunel od 3,2 kilometra. Autoceste FiBH ne staju sa radovima i za sljedeću godinu nam je plan da realizacija na koridoru bude oko milijardu KM'', naglasio je Terzić.

Kada je riječ o dijelu autoputu kroz Hercegovinu, pojavljivali su se problemi sa stanovništvom na trasi južno od Mostara.

''Mi smo juče izašli sa saopštenjem gdje smo iznijeli tačan broj parcela koje će ići u eksproprijaciju. Još nemamo nikakvih problema sa građanima i mislim da smo oko 270 parcela eksproprisali. Uglavnom svi prihvataju rješenja. Mi imamo zakon koji je usvojen na oba doma federalnog Parlamenta i koji je postavio trasu na toj liniji, kao i odluku Vlade o proglašenju javnog interesa da gradimo autoput na toj dionici. Razumijemo da postoje pojedinačni slučajevi koji su pogođeni tom trasom, ali naknada koja je utvrđena je stvarno tržišna naknada za te parcele i za koje, kada se otkupe, vlasnici mogu kupiti puno više zemlje negdje drugo'', kazao je Terzić.

S obzirom na to da je zbog pandemije bilo zabranjeno kretanje, posljedice smanjenja prometa osjetile su i Autoceste FBiH manjom naplatom na autoputu. Ipak, kako je kazao Terzić, Autoceste su, srećom, imale porast naplate u januaru i februaru.

''Svakako da smo u periodu od proglašenja pandemije zabilježili pad, te smo od 16. marta do 24. maja imali pad od 42 posto, odnosno 3,5 miliona KM manje je prikupljeno za taj period'', kazao je Terzić.

(Oslobođenje/foto:sa-c.net)

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.084 seconds

 

Top