Javni gradski i prigradski prevoz

28 Feb 2017 10:24 #6030 by Fache
Pojačana kontrola higijenskih uvjeta u vozilima javnog gradskog prijevoza

Sanitarna inspekcija Kantonalne uprave za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo (KUIP) u utorak počinje pojačanu kontrolu higijenskih uvjeta u vozilima javnog gradskog prijevoza.

"Kontrolom će biti obuhvaćen tramvajski, trolejbuski, kombi i autobuski saobraćaj, kao i službe za održavanje i higijenu u javnom prijevozu, te nadležne službe za provođenje općih mjera u sprečavanju i suzbijanju zaraznih bolesti" - kazala je Feni glasnogovornica KUIP KS Vildana Brdarić.

Prema njenim riječima, te aktivnosti su planirane i provode se u skladu s Planom i programom rada Inspektorata sanitarne, zdravstvene, farmaceutske inspekcije i Inspekcije za hranu KUIP-a u prvom kvartalu tekuće godine.

"Razlog tome, između ostalog, je i što se u navedenom periodu očekuje učestalo obolijevanje stanovništva od respiratornih infekcija, koje se najčešće prenose u zatvorenom prostoru" - istakla je.

Također, dodala je, provođenje općih i posebnih mjera za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti propisano je i Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.

Iz KUIP KS podsjećaju i da nadležna služba KJKP "Gras" ima obavezu da svakog dana izvrši čišćenje, pranje i dezinfekciju vozila po dolasku u bazu, dok je Epidemiološka služba Zavoda za zaštitu radnika u saobraćaju obavezna jednom mjesečno izvršiti dezinfekciju kompletnog voznog parka "Grasa", o čemu se treba voditi uredna evidencija.


Autor: Fena

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

15 Mar 2017 12:23 #6064 by Fache
Centrotrans u promet pustio autobuse na plin



Centrotrans Eurolines pustio je u promet autobuse koji za pogon motora koriste komprimirani prirodni plin (CNG).

Kako je saopćeno iz Centrotransa, u skladu sa evropskim trendovima, u cilju smanjenja štetnih izduvnih gasova koji negativno utječu na ekološku situaciju u Kantonu Sarajevo, a posebno u zimskom periodu, donijeta je odluka da se testiraju ekološki prihvatljiva vozila.

"Probni period za testiranje ovih autobusa je mjesec dana, te ukoliko se pokaže da su isti prihvatljivi za naše tržište, bit će pokrenuti razgovori sa predstavnicima nadležnih općinskih, gradskih i kantonalnih struktura vlasti o podršci uvođenja ekološko prihvatljivih autobusa na području Kantona Sarajevo", rečeno je iz Centrotransa.

Ukoliko ovi autobusi zadovolje tehnološke standarde te budu prihvatljivi za putnike, naše korisnike, Centrotrans Eurolines u budućnosti ima namjeru ući u projekt zamjene autobusa koji koriste dizel gorivo za ekološki prihvatljive autobuse.

klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

21 Mar 2017 10:20 - 21 Mar 2017 10:20 #6076 by Admir
Nema redova vožnje, naziva, nadstrešnica..



Brojna stajališta za vozila javnog gradskog prijevoza nisu jednako označena, a i ne održavaju se baš najbolje. Sudeći prema njihovom izgledu, primjetna je nezainteresovanost nadležnih iz Ministarstva za saobraćaj Kantona Sarajevo, Direkcije za puteve, kao i oba prijevoznika.

Dok nadležni ne počnu sa sveobuhvatnim uređenjem, najviše ispaštaju građani, koji redovno izdvajaju novac kroz poreze, ali i kupovinom karata.

Prava rijetkost

Poseban je problem u padinskim dijelovima, gdje su natkrivena stajališta rijetka, a oznake su postavljene još za vrijeme Zimske olimpijade.

U nešto boljem stanju su u užem gradskom jezgru. Na početnim, odnosno najprometnijim terminalima, situacija je ipak nešto bolja. Za štampanje voznog reda, naziva stanice ili sheme linija koje se tu zaustavljaju, nije potrebno izdvojiti mnogo novca, ali je prava rijetkost da se sve to može pronaći na nekom od autobuskih, odnosno minibuskih stajališta.

Na Koševskom Brdu adekvatno je uređeno autobusko stajalište kod osnovne škole, dok su dotrajale crvene oznake često skrivene u grmlju ili iza kontejnera.

U aprilu 2015. godine, bivši gradonačelnik Ivo Komšić i tadašnji direktor Direkcije za puteve KS Adem Zolj ozvaničili su postavljanje 55 informativnih ploča s nazivima tramvajskih stajališta. Projekt je bio vrijedan 27.000 KM, a novac su izdvojili Grad Sarajevo i Direkcija za puteve.

Postojale najave

Iako su tada postojale najave, do danas nije počelo adekvatno i sveobuhvatno uređivanje autobuskih i trolejbuskih stajališta.

Općina Hadžići je u novembru 2014. samoinicijativno počela obilježavanje te gradnju skoro 50 autobuskih stajališta. Izdvojeno je 90.000 KM za uređenje stajališta, a mnogoasu već oštećena i često su na meti vandala.

Pogrešan grb

Primijetili smo da je na postavljenim pločama uz tramvajska stajališta istaknut pogrešan grb Kantona Sarajevo. Zamijenjene su boje, a podsjećamo da su nedavno zbog sličnog problema iz upotrebe povučene sve izdate elektronske zdravstvene knjižice. Pogrešan grb nalazi se i na zvaničnoj web-stranici Direkcije za puteve KS ( www.dp.ks.gov.ba ).

avaz.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

30 Mar 2017 22:19 #6121 by Fache
Konaković: Vlada KS radi sve kako bi spasila GRAS, o privatizaciji ne razmišljamo

Radnici KJKP GRAS zabrinuti su sporim rješavanjem nagomilanih problema u ovom preduzeću. Ulažu napore da pomognu u spašavanju firme, ali ističu kako im je potrebna podrška Vlade KS. Ne žele privatizaciju i spremni su na saradnju.
"Podržavamo Vladu KS i mislimo da je njihov posao kao vlasnika da dovede firmu u situacija da budu zadovoljni i korisni i uposlenici. Mi smo za svaku vrstu reorganizacije, ali bez otpuštanja jer u ovoj firmi nema viška radnika, već manjak vozila", rekao je za Klix.ba Amir Muminović iz Sindikata radnika GRAS-a.

Podsjeća kako su imali sporazum s ministrom Mujom Fišom od 30 tačaka u kojem se, kako kaže, decidno navodi ko šta treba uraditi. Naglašava kako su radnici uradili svoj dio i smanjili sebi plate.

"Uprava, ministarstvo i Vlada su ispunili 30 posto u punom obimu, 30 posto započeli, a 40 posto, koje su osnovne tačke koje su trebale dovesti GRAS u funkcionalno stanje, nisu ni dotakli. Imali smo u preduzeću neznalica koje su uzimale paušale, a nisu ponudili nikakva rješenja osim otpuštanja radnika i smanjivanja plata na 400 KM", rekao je Muminović.

Premijer KS Elmedin Konaković, kazao je da Vlada KS radi sve kako bi pokušala spasiti GRAS, te da izdvajaju velika sredstva u te svrhe.

"Radnici imaju direktan kontakt sa mnom i odazovem se uvijek. Ako je neko zabrinut zbog aktivnosti našom dubinskom analizom preduzeća - nema razloga jer se trudimo da uradimo sve kako bi spasili GRAS. U ponedjeljak ponovo imamo sastanak u Službi za zapošljavanje kako bismo penzionisali narednu grupu radnika, što je skoro 100 ljudi. S njima će biti više od 300 ljudi koje smo penzionisali sredstvima Vlade KS"
, rekao je Konaković.

U ovogodišnji budžet uvršteno je i zatvaranje tramvajskih stajališta što će povećati naplatu karata, te su odvojili sredstva za nabavku kombija i autobusa.

"Radnici GRAS-a su možda najveća prijetnja sami sebi jer imaju oko 60 miliona presuda prema svom preduzeću. Bitno je da budu svjesni toga, da se uključe u rješavanje problema. Do sada su u više navrata podržali ideje, smanjili su plate i od toplog obroka kupili vozila, što govori o spremni. Mislim da možemo napraviti preduzeće koje će biti na usluzi građanima. Neće biti ekonomski profitabilno jer je to skoro nemoguće, ali niko do nas još ne razmišlja o privatizaciji ili stečaju", rekao je premijer KS.

Uskoro će na čelo firme biti postavljen i novi direktor. Avdo Vatrić odlazi s funkcije kada SDA pronađen novo kadrovsko rješenje što su premijer i ministar saobraćaja KS već tražili.

"Potrebni su ljudi koji su spremni da rade bez ikakvog utjecaja, kompromisa i hipoteka. Mislim da nam treba čovjek izvana koji će poredati stvari, radne zadatke i nagraditi one koji rade a kazniti one koji ne rade. Na putu smo da se ta promjena desi vrlo brzo. Ali najvažnija je ta reforma koja se mora dogoditi iznutra", rekao je premijer.

klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

03 Maj 2017 17:36 #6190 by Admir
GRAS u slijepoj ulici: Prijeti li urušavanje javnom gradskom prijevozu u Sarajevu?

Uprava za indirektno oporezivanje uzela je 2015. godine u zalog 36 vozila GRAS-a zbog duga od blizu 7 miliona KM po osnovu neplaćenog PDV-a. Od tada je dug narastao za dodatnih 12 miliona KM, a nova vozila su uzeta u zalog.

KJKP GRAS je prvi na listi dužnika Uprave za indirektno oporezivanje BiH po osnovu PDV-a, od ukupno 2.604 preduzeća koliko ih se nalazi na listi. Ukupan dug GRAS-a po osnovu PDV-a iznosi 19.194.628,52 KM, a dug se svaki mjesec uvećava za blizu 300 hiljada konvertibilnih maraka i svakodnevnom kamatnom stopom od 0,004 posto na glavnicu.

Bivši direktor GRAS-a Avdo Vatrić dao je 2015. godine 36 vozila u zalog, kao hipoteku, u sporazumu s Upravom za indirektno oporezivanje BiH za neplaćeni iznos PDV-a. "Ta vozila nisu prodata jer je licitacija odgođena na zahtjev Vlade Federacije BiH", kazao je glasnogovornik UIO BiH Ratko Kovačević za Klix.ba.

S tim u vezi je zastupnik u Skupštini KS Rasim Lakota postavio zastupničko pitanje ministru saobraćaja Kantona Sarajevo Muji Fiši, na šta je dobio odgovor da su im problem i cilj obaveze za indirektne poreze te da za realizaciju ove mjere u narednom periodu treba iznaći sredstva u iznosu od 16.100.000,00 KM.

"Bez rješavanja ovog pitanja prijevoznik neće moći nastaviti poslovanje",
napisao je u odgovoru ministar Fišo.

Iako su dugovi po osnovu PDV-a gorući za pitanje opstanka GRAS-a, treba imati u vidu da je, prema posljednjim podacima, ukupan dug tog preduzeća iznosio blizu 120 miliona KM.

Ratko Kovačević iz UIOBiH kazao je da je sudsko izvršenje, pokrenuto glede vozila koja su u zalogu, u međuvremenu odgođeno do kraja šestog mjeseca.

"Mi smo pokrenuli sudsko izvršenje kojim bi trebala biti vršena prodaja zaplijenjene imovine, a odgođeno je do 30. juna, na zahtjev Vlade. Treba uzeti u obzir da nije riječ samo o prvobitnih 36 zaplijenjenih vozila, nego je u međuvremenu zaplijenjeno još nekoliko vozila", zaključio je Kovačević.

Porezna uprava Federacije BiH blokirala je u međuvremenu račune GRAS-a, a radnici plaće čekaju tri mjeseca. Prijete da će zbog toga stupiti u štrajk, zbog čega se danas održava sastanak predstavnika sindikata i uprave Grasa.

klix.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

02 Jun 2017 09:29 #6300 by Fache
Nema novca za remont / Problemi za stanovnike Ciglana: Kosi lift prestaje s radom 1. juna



Funkcioniranje kosog lifta u sarajevskom naselju Ciglane već godinama predstavlja problem stanovnicima ovog naselja.

Novi problemi mogli bi brojne vlasnike stanova u ovom naselju dočekati već od 1. juna, do kada Kantonalno javno poduzeće GRAS ima upotrebnu dozvolu za rad kosog lifta.

Naime, za produženje dozvole neophodno je uraditi remont kosog lifta, ali novca u ovom poduzeću nema.

"Riječ je o investiciji vrijednosti oko 120.000 KM koje poduzeće GRAS ne može osigurati, niti preuzeti takvu obavezu, jer se kosi lift ne vodi kao osnovno sredstvo poduzeća. Za održavanje kosog lifta godišnje potrebno je oko 200.000 KM gdje su uračunati troškovi električne energije, tekućeg održavanja, plaća i ostalo", kazali su za Radiosarajevo.ba iz GRAS-a.

Za nastavak rada kosog lifta neophodno je uraditi njegov generalni remont te definirati vlasništvo nad njim.

Iz Općine Centar Sarajevo, na čijoj teritoriji se nalazi kosi lift, kazali su ranije da mogu izdvojiti novac, pod uvjetom da lift pređe u njihovo vlasništvo.

Dok se odgovornosti prebacuju, i ne rješava pitanja vlasništva, više hiljada stanovnika, među kojima brojni penzioneri i majke s malom djecom, morat će se penjati brojnim stepenica do svojih stanova.

Radiosarajevo.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

03 Jun 2017 12:09 #6304 by Fache
Sarajevski tramvaji na dobošu za 188.000 KM

Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) BiH za 12. juni zakazala je u Općinskom sudu u Sarajevu aukciju 10 tramvaja GRAS-a koje prodaju za 188.000 KM. Tako će, nakon što je Skupština KS dala Vladi zeleno svjetlo za uvođenje prinudne uprave, novog upravnika, a to će, kako trenutno stvari stoje, biti Haris Gušić, dočekati vruća stolica. Osim nagomilanih problema, duga od oko 150 miliona KM, zbog dugovanja za PDV, preduzeću su zaplijenjena i vozila.

Pravo učešća

Zakazanom prodajom tramvaja UIO želi namiriti dugovanja GRAS-a za PDV, koja su veća od 21 milion maraka.

"Na aukciji će biti ponuđeno 10 zglobnih dvodijelnih i trodijelnih tramvaja, čija se pojedinačna vrijednost kreće od 10.000 do 32.000 maraka. Ukupna vrijednost ponuđene imovine je 188.000 KM. Pravo učešća na aukciji imaju sva pravna i fizička lica, koja prije početka aukcije na blagajni Regionalnog centra Sarajevo ili u Odboru za prodaju UIO polože depozit od 10 posto od početne vrijednosti imovine" - kazali su iz UIO.

Odgoda aukcije

Tramvaji će biti prodavani po principu viđeno-kupljeno, a naknadne reklamacije se neće uvažavati. Javna prodaja, navode iz UIO, bit će poništena ako GRAS izmiri dugovanja.

Blokada 36 vozila

UIO je još prošle godine blokirao 36 vozila GRAS-a i zakazao aukciju. Međutim, na intervenciju i molbe Vlade KS, otkazana je javna prodaja osam tramvaja, 10 minibusa i 18 autobusa. Tada je rečeno da će se GRAS kreditno zadužiti i izmiriti svoj dug prema UIOBiH, što se nikad nije desilo.

avaz.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

03 Sep 2017 07:42 #6571 by Fache
GRAS-ova i Centrotransova komercijala od ponedjeljka 2 KM

Odlukom Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo, na liniji Vijećnica – Dobrinja, od ponedjeljka povećana je pojedinačna cijena autobuske karte sa 1,60 na 2,00 KM, saopćeno je iz Centrotransa.

"Iako, kao ovlašteni prijevoznik, koji posjeduje registriranu liniju Vijećnica – Dobrinja, nismo konsultirani o povećanju cijene karata, a uzimajući u obzir da se ova Odluka odnosi na sve prijevoznike koji obavljaju navedenu autobusku liniju, neovisno od našega stava, poštivat ćemo i primjenjivati, od strane Ministarstva saobraćaja, utvrđenu cijenu prijevozne karte" - saopćeno je.

I GRAS-ova komercijala također će karte naplaćivati 2 KM.

Avaz.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

16 Okt 2017 09:03 #6692 by Fache
Zašto se vozimo dotrajalim autobusima: Nema novca za nove ili je zakazala kontrola ispravnosti?

Neispravni uređaji za rashlađivanje ili zagrijavanje, prljava sjedišta s neudobnim naslonima i, najgore od svega, kvarovi zbog kojih se po hladnim ili vrelim danima mora čekati dolazak ispravnog autobusa - sve to iskusili su putnici, posebno oni koji putuju na dužim relacijama, iz jednog kraja BiH u drugi.

Za kontrolu svih vozila javnog linijskog i vanlinijskog prijevoza putnika zadužen je Federalni saobraćajni inspektorat, a glavni federalni inspektor Dragan Soldo kao osnovni problem navodi starost vozila kojima se obavlja javni prijevoz putnika, jer je starost glavni razlog čestih kvarova.

"Kada je riječ o javnom prijevozu, tehnička ispravnost vozila je najveći problem i to ne samo u Sarajevu, nego i u čitavoj BiH. Trenutno je najveći problem starost vozila kojima se obavlja javni prijevoz, jer su takva vozila starija od 10 godina. U takvim slučajevima često se dešavaju kvarovi na vozilima koji utječu na normalno odvijanje saobraćaja", rekao je Soldo, dodavši kako je, u cilju poboljšanja saobraćaja i sigurnosti svih učesnika u saobraćaju neophodno kroz zakonske okvire regulisati i ograničiti starosnu dob vozila koja se mogu koristiti.

Naglasio je i da treba težiti ka tome da se u sredstvima javnog gradskog prijevoza uvode vozila koja su ekološki prihvatljiva.

Također, pojašnjava kako sva vozila treba da prođu kroz preventivni tehnički pregled koji se obavlja svaka tri ili šest mjeseci, u zavisnosti od vrste vozila, te dnevni tehnički pregled koji se obavlja svaki dan prije uključenja vozila u saobraćaj.

Odgovorni bez podataka o stvarnom stanju ispravnosti vozila


Međutim, on ističe kako Inspektorat nema podatke o tome koliko vozila se pregleda, koja vozila se najčešće kvare i o kojim kvarovima je najčešće riječ te je rekao da te podatke mogu imati stanice na kojima se obavlja tehnički pregled. Iz Ministarstva saobraćaja KS su nam rekli da imaju određene podatke, ali da vjerodostojne mogu dati samo iz GRAS-a i drugih kompanija koje vrše prijevoz putnika te da ovo ministarstvo vrši tek upravni nadzor, dok inspekcije vrše konkretan nadzor u svu dokumentaciju. Njihova nadležnost odnosi se samo na izdavanje rješenja o izdavanju tehničko-eksploatacionih uslova za vozilo na osnovu potvrde ovlaštene stanice tehničkog pregleda i ovjerene kopije saobraćajne dozvole ili vlasničke knjižice.

Kontaktirali smo kompaniju Centrotrans i KJKP GRAS iz Sarajeva kako bismo vidjeli s kojim problemima se suočavaju kada je riječ o kvalitetu njihovih vozila. U kompaniji Centrotrans smatraju kako je starost njihovih autobusa zadovoljavajuća i dodaju da u kontinuitetu obnavljaju vozni park, odnosno kupuju nove autobuse.

"Najčešći kvarovi su elementi autobusa koji su potrošni materijal i koji se redovno mijenjaju. U cilju smanjenja broja kvarova provode se 'plansko preventivne popravke' i za to postoji služba koja prati i kontrolira navedeno", rekli su iz Centrotransa.

GRAS: Minibusi stari i dotrajali, tramvajima su zadovoljni


Iz GRAS-a kažu kako se kontrola tehničke ispravnosti svih vozila vrši redovno u okviru dnevnih, sedmičnih, servisnih, periodičnih i godišnjih pregleda te da se u saobraćaj uključuju samo tehnički ispravna vozila. Ipak, ističu kako do određenih kvarova dolazi dok je vozilo u saobraćaju, što se uglavnom dešava na onim starijim i dotrajalijim.

"Sasvim je logično da starost vozila utječe na pojavu češćih kvarova na vozilima i da je jedino pravo rješenje takva vozila zamijeniti novim. Kada je riječ o stanju voznog parka kojim raspolaže GRAS, trenutno najveće poteškoće imamo u minibuskom saobraćaju gdje nedostaje tehnički ispravnih vozila. Vozila su dotrajala, njihov vijek trajanja je manji u odnosu na druga vozila s obzirom na uslove eksploatacije, tako da su i kvarovi na njima češći. Svakodnevno se pokušava osigurati što veći broj tehnički ispravnih vozila za saobraćaj, ali jedino pravo rješenje je nabavka dodatnog broja minibusa", rekli su nam iz GRAS-a i dodali kako je u toku proces nabavke novih minibusa.

Rekli su i kako su zadovoljni novim autobusima na plin koji su udobni, ne stvaraju buku, niskopodni su za lakši ulazak putnika i posjeduju platforme za osobe s invaliditetom, a kao najvažnije, ističu da se radi o ekoliški prihvatljivim vozilima koja ne zagađuju okolinu.

Prosječna starost autobusa od 14 do 16 godina


Iz Federalnog ministarstva saobraćaja i komunikacija kažu kako godine starosti vozila, u smislu javnog prijevoza putnika na nivou Federacije BiH, nisu navedene kao ograničavajući faktor, a što se tiče podataka o broju pregledanih vozila i najčešćim kvarovima, rekli su kako ih nemaju te nas uputili na analize koje je radio Institut za privredni inžinjering u Zenici, koje se odnose na obavljene tehničke preglede vozila u prvoj polovini 2017. godine. Iako se analiza odnosi na sva vozila, rekli su kako ona odražava i stanje vozila kojima se vrši javni prijevoz putnika.

Iz instituta su nam naveli kako je prosječna starost autobusa od 14 do 16 godina te da je teško očekivati da takva vozila mogu biti kvalitetna. Najviše evidentiranih kvarova u prvoj polovini 2017. godine odnosi se na sistem kočnica, uređaje za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, zatim elemente ovjesa, osovinu te točkove. Mašinski inžinjer Semir Selimović koji radi pri Institutu smatra da je stanje trolejbusa slično, jer, iako im je pogon drugačiji, odnos prema njima jednak je kao i prema autobusima, dok su tramvaji u povoljnijoj situaciji, jer se kvalitetnijim održavanjem njihov vijek može znatno produžiti.

On ističe kako se autobusi koji putuju van BiH redovno i kvalitetnije održavaju zbog tamošnjih strožijih kontrola, dok je kod onih koji se koriste samo po bh. cestama situacija obrnuta.

"Ako vlasnici autobuse koriste za vožnju u inozemstvo, onda se ti isti vrlo često pregledaju na stanicama tehničkih pregleda, ponekad za duže vožnje i prije svakog polaska. To je zbog toga što su već svi upoznati o strogim kontrolama na cestama u inozemstvu, a posebno cijenama uočenih nedostataka na takvim autobusima. Međutim, za autobuse koji se koriste za domaće puteve, dakle samo u BiH, situacija je obrnuta. Počev od starosti vozila, njegovog održavanja, skoro nikakvih pregleda na cestama, što je posljedica našeg poimanja sigurnosti na cestama i svakako uloge države koja bi o ovome morala da se brine na mnogo drugačiji način", rekao je Selimović.

Selimović ipak ističe kako se prosječna starost vozila popravila u odnosu na 2016. godinu kada je iznosila od 15 do 17 godina, a razlog tome je povećanje Euronorme potrebne za uvoz vozila u BiH.

Stanje vozila odražava stanje u društvu


"Izvlačiti vozila kao faktor iz konteksta priče o sigurnosti saobraćaja, u najmanju ruku je neozbiljno. Radi se o kompleksnoj materiji, u kojoj se nažalost ne spominje, niti opominje šira društvena zajednica. Stavljanje tereta odgovornosti na saobraćajnu struku, alibi je svih onih koji nisu prepoznali svoju zadaću u sistemu sigurnosti saobraćaja. Starost i tehnička ispravnost vozila su u kauzalnom odnosu s ukupnim stanjem u društvu",
rekli su nam, između ostalog, iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

Možemo zaključiti kako vozila javnog prijevoza putnika nisu udobna, nisu ni najsigurnija i svakako se možemo složiti s gore navedenom konstatacijom da je tehnička ispravnost vozila u kauzalnom odnosu s ukupnim stanjem u društvu. No, ostaje nejasno kako je to traženje odgovora od onih koji su odgovorni za vozila javnog prijevoza, stavljanje tereta na njih. Taj "teret" sami su odabrali i to i nije teret, već služba zajednici.

Dok ne prihvatimo dio lične odgovornosti, počevši od putnika koji plaćaju uslugu prijevoza do nivoa vlasti koja reguliše kvalitet vozila javnog saobraćaja, pa barem toliko da znaju konkretnije podatke, osim da je "starost vozila problem", i dalje ćemo se "truckati" u prljavim trolejbusima i voziti autobusima koji svaki čas mogu stati usljed kvara, jer nema novca za novija vozila. Nema novca, ili, kako kaže Semir Selimović, nema dovoljno kontrola koje bi primorale sve one koji obavljaju javni prijevoz da to rade isključivo kvalitetnim i sigurnim vozilima.

Klix.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

22 Jan 2018 09:41 #6947 by Fache
Leitner priprema dokumentaciju za modernizaciju kosog lifta na Ciglanama

Načelnik Općine Centar Sarajevo dr. Nedžad Ajnadžić održao je sastanak sa predstavnicima firme Leitner u vezi kosog lifta na Ciglanama.

Podsjećamo, načelnik Ajnadžić u nekoliko navrata je naglašavao spremnost Općine da preuzme upravljanje kosim liftom, ali pod jednim uslovom. Da kosi lift pređe u vlasništvo Općine Centar Sarajevo.

S tim u vezi, započete su procedure oko prebacivanja vlasništva na Općinu Centar.

Koliko je ozbiljna u namjeri da preuzme kosi lift i građanima sa ovog područja obezbijedi, prije svega siguran, a zatim i kvalitetan vertikalni transport govori i činjenica da su u budžetu Općine Centar za 2018. godinu planirana sredstva za rekonstrukciju kosog lifta.

Pored toga, na posljednjem sastanku sa predstavnicima firme Leitner su definisani elementi u vezi idejnog i glavnog projekta i sada se samo čeka da vlasništvo pređe na Općinu Centar.

S obzirom da kosi lift nije u funkciji već nekoliko sedmica, načelnik Ajnadžić je naglasio da će iduće sedmice biti obavljeni razgovori sa predstavnicima Grasa u vezi stavljanja lifta u funkciju dok se ne završe sve neophodne procedure u vezi prebacivanja vlasništva na Općinu Centar.

centar.ba/novost/13933/leitner-priprema-...g-lifta-na-ciglanama

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.080 seconds

 

Top