Homepage - Updated

Ars Aevi 18.12.2011

Ars Aevi

Projekat Muzej Ars Aevi
Investitor  
Projektant arhitekt Renzo Piano
Nadzor  
Izvođač  
Lokacija Marijin Dvor
Površina  
Početak radova 2018.
Završetak radova 2020.
Vrijednost projekta 13 miliona EUR
Kontakt http://arsaevi.org

Bosnian Flag

Tokom prve godine opsade grada Sarajeva, 1992 godine, grupa sarajevskih intelektualaca predvođena Enverom Hadžiomerspahićem, koji je već bio direktor ceremonija otvaranja i zatvaranja XIV Zimskih Olimpijskih Igara i direktor Bienala Savremene Umjetnosti u Sarajevu (“Jugoslavenski Dokumenti”), počela je da radi na projektu Ars Aevi. Osnovna ideja projekta je bila formulisana kao izraz otpora tipičnog za Sarajevo i kao forma protesta protiv agresije na grad, i koja je stvorila poteškoće fizičkog karaktera ali ne i duhovnog.

Koncept budućeg Centra Ars Aevi otvorio je potpuno nove načine upravljanja muzejom na polju moderne umjetnosti. Ideja je, u stvari, povezana sa tradicijom Sarajeva kao tačke susreta istočnih i zapadnih kultura, njihovih razlika koje su u toku vijekova obrazovale mrežu zajedništva i uzajamnog suživota. Muzej u Sarajevu nije običan muzej; to je muzej umjetnika, kreatora i ostalih članova osnivača projekta. Zbog toga, projekat se je razvijao u posljednjih 15 godina kao “izraz međunarodne kolektivne volje”, onako kako ga je definisao Renzo Piano, jedan od najvećih svjetskih arhitekata i dizajnera Muzej/Centar Ars Aevi Sarajevo.

Ministarstvo Inostranih Poslova Italije, putem Ambasade Italije u BiH, DGCS i DGPCC (Direzione Generale per la Promozione e la Cooperazione Culturale- Generala Direkcija za Promociju Kulturne Suradnje) dala je značajan doprinos u realizaciji prethodnih faza i programa Projekta Ars Aevi, potvrđujući time na najvišem nivou da će aktivnosti tima stručnjaka Ars Aevi bit podržani i u budućnosti.

DCGS je obezbijedila sredstva za prvi ciklus programa otvorenog Međunarodnog Univerziteta Ars Aevi (2001-2002) za rekonstrukciju južne hale Doma Mladih Centra Skenderija (2006), u čijim prostorima će biti smještena kolekcija Ars Aevi, postavljena, čuvana i otvorena za posjetitelje u toku naredne četiri godine (2006-2010), u međuvremenu će biti izgrađen prvi blok (sjedište) Muzeja Ars Aevi. DGPCC doprinosi i daje kontinuitet aktivnostima otvorenog Međunarodnog Univerziteta Ars Aevi, surađuje na pripremi izložbi poznatih italijanskih umjetnika u Sarajevu, učestvuje u promociji zvaničnog početka radova rekonstrukcije prostra namjenjenih da prime i čuvaju kolekciju Ars Aevi i potvrđuje sopstveni interes da surađuje na pripremi događaja koji trebaju promovirati preliminari projekat za budučnost Muzej/Centar Ars Aevi arhitekte Renza Piana.

Ciljevi

Osnivanje Muzeja moderne umjetnosti u Sarajevu, kao aktivnog centra za kulturnu suradnju u regiji.

Očekivani rezultati

- izgradnja Muzeja Ars Aevi (Renzo Piano)

- Obogaćivanje Kolekcije Ars Aevi

- Promocija Muzeja Ars Aevi kao regionalnog multikulturalnog centra i muzeja moderne umjetnosti u regiji

UK Flag

During the first year of the siege of Sarajevo, in 1992, a group of Sarajevo intellectuals led by Enver Hadžiomerspahić, one time director of the opening and closing ceremonies of the XIV Winter Olympic Games and director of the Sarajevo Biennale of Contemporary Art (“Yugoslav Documenta”), began work on the Ars Aevi Project. The driving idea behind the Project was formulated as an expression of resistance typical for Sarajevo and a protest against the aggression which was inflicted upon the city, and which could create physical but not spiritual obstacles.

The concept of the future Ars Aevi Centre has formulated entirely new modes of museum management in the field of contemporary art. The idea is in essence linked to the tradition of Sarajevo as “a meeting-point” for the cultures of the East and the West, for differences which through the centuries have created a network of coexistence and collectiveness. The future Museum in Sarajevo will not be an ordinary museum; it will be a museum of artists, curators and other founding members of this project. Hence, the Project has been developing in the past 15 years as “an expression of international collective will”, as it was characterised by Renzo Piano, one of the world’s leading architects and the designer of the future Sarajevo Ars Aevi Museum/Centre.

Ars Aevi (an anagram of the word “Sarajevo” meaning “art of the epoch” in Latin) has as its goal the creation of a regional South East European Centre/Museum of World Contemporary Art in Sarajevo, an active centre for cultural cooperation in the region and beyond.

Expected outcome

- Construction of the Ars Aevi Museum/Centre by Renzo Piano.

- Further enrichment of the Ars Aevi Collection.

- Promotion of the Ars Aevi Museum/Centre as a leading regional multicultural centre and museum of the world’s contemporary art in the South East Europe.

- Establishment of intercultural dialogue through the activities of the Ars Aevi Museum/Centre.

Trenutno ne postoji video zapis za ovaj projekat...
 

Stručni članci

Stručni članci
Swissôtel Sarajevo donosi novi koncept luksuznog hotelijerstva u BiH Napisao Admir 16.07.2018

Brand Swissôtel, kao jedan od luksuznih brandova unutar francuske grupacije hotela „Accor“, koji...

III dio: Nastanak modernih objekata za trgovinu Napisao SA-C Team 14.01.2018

Trgovina je u XX stoljeću doživjela prave revolucionarne promjene. Najprije nastaju robne kuće,...

II dio: Konzumerizam kao vrhunac pojave shopping centara Napisao SA-C Team 10.01.2018

Francuski antropolog Marc Augé stvara pojam ''nemjesta'' (non-place) pod kojim podrazumijeva...

I dio: Konzumerizam kao vrhunac pojave shopping centara Napisao SA-C Team 08.01.2018

Riječ autora:Cilj ovog serijala članaka jeste dati sažet kritički osvrt na objekte trgovačkih...

Poslanica o mostu - Lidumil Braco Alikalfić dipl. ing. arh. Napisao Admir 23.04.2012

"Izvjesno je da se ova interpretacija oblika mosta neće dopasti svima, ali je, isto tako izvjesno da...

Foto Kritika

  • Sarajevo u magli
    Sarajevo u magli
  • Šetalište u Titovoj ulici
    Šetalište u Titovoj ulici
  • Zabranjeno igranje lopte
    Zabranjeno igranje lopte
  • Hoćemo filtere
    Hoćemo filtere
  • Sarajevska svakodnevnica
    Sarajevska svakodnevnica
  • Trotoar poslije kiše
    Trotoar poslije kiše
  • Pružni prijelaz
    Pružni prijelaz
  • Išarani zidovi na stambenim zgradama
    Išarani zidovi na stambenim zgradama
  • Spomen park Vraca
    Spomen park Vraca
  • Bespravna gradnja
    Bespravna gradnja

SA-C Video

Top